Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutumistraumat: 00s muoti on kohta täällä taas

Vierailija
13.02.2019 |

Nyt se mitä olen pelännyt viimeiset kymmenen vuotta on vihdoin käynyt toteen. 2000-luvun alun muoti tekee paluun. Strassikirjaillut vaatteet, alusvaatteet päällysvaatteina, korsetit, vatsan paljastavat topit, kamalat väri ja kuosi yhdistelmät, levenevät lahkeet ja matala vyötärö, baskerit, pastelliväriset karvatupsut kengissä, vaatteissa, laukuissa jne.

Katsokaa vaikka tästä. Jokainen näistä asuista on kuin suoraan 00s aikakapselista vedetty:

Lisää inspiraatiota:
https://www.instagram.com/2000sgal/

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkavatkohan ihmiset nyppimään kulmiansa ohuemmiksi? Nyt on jo niin monta vuotta ollut se puskamuoti, että kiinnostavaa nähdä luopuvatko teinit siitä.

Nythän jo monet tubettajat ajavat kulmakarvansa pois ja piirtävät itselleen uudet. Myös esim Vesala esiintyi uutena vuotena ilman kulmakarvoja. Luulen, että puskamuoti alkaa olla ohi ja piirretyt kulmat tulee taas.

Vierailija
22/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa, joka oikeasti tykkäsi 2000-luvun alun vaatteista :D Nyt olen kyllä jo liian vanha (ja pulska) käyttämään sellaisia. Lahjoitin vastikään kuusi vaatekaapillista juuri tuon tyylisiä vaatteita Pelastusarmeijalle ja mietin mahtavatko ne kelvata kellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhaalta leveät farkut on hirveän epäkäytännölliset. Kaatuvat, kuraantuvat ja menevät ihan lumisiksi. Kun nuoruuteni niissä viettäneenä ostin ekat pillit, ne tuntuivat niiiiiiin käteviltä!

Ja ne lahkeet rispaantui tai siis oikein kului aina rikki takaa, monen sentin matkalta. Ainakin meillä pätkillä.

Vierailija
24/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo napapaidat on ollut jo viime vuonna, samoin stringimuoti näkyy kouluissa teineillä 🙄.

Vierailija
25/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuitenkaan pienet peput ja tissit ei tule muotiin. Joskus voisi terve normaali vartalo olla muodissa.

Ne pienet tissit ja peput olivat terveitä normaaleita vartaloita, siis oikeasti hoikat ja terveet vartalot, eivät syömishäiriöiset.

Esiteineillä on PIENI peppu, ei aikuisilla naisilla. Toki poikkeuksia on, mutta yleensä pieni peppu aikuisella naisella kertoo syömishäiriöstä.

No nyt on kyllä mahtava yleistys. :D

Vierailija
26/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa krepatut hiukset tulisivat taas muotiin! :D Olin viikonloppuna ysäriteemakekkereissä ja kreppasin hiukseni kauttaaltaan. Sen piti olla hassun näköistä, mutta oikeasti ohut tukkani näytti tosi hyvinvoivalta ja paksulta krepattuna. Mieheni sanoi kotiin tullessani, että miksi et voisi krepata hiuksiasi useamminkin, näytti kuulemma kivalta.

Onks sun pakko sitten olla jonkun muodin mukainen?  Jos krepatut hiukset sopii sulle, niin miksi sitten et käyttäisi sitä mallia?  

Nykyäänhän voi kuitenkin olla persoonallinen, sekin on sallittua, vaikka yleismuoti onkin tuo, että kaikilla nuorilla naisilla on oltava suorat pitkät hiukset, keskijakaus, ei otsatukkaa ja latvat ei tasattu eikä käännetty.  Jalassa on oltava joka paikasta tiukat housut, takapuolta tiukasti nuolevat siis ja nilkkapituiset lahkeet, paljaat nilkat ja valkoiset muotilenkkarit.  Housujen polvet revitty rikki.  Yläosassa saa olla pilottimallinen takki ja iso kääritty huivi.  Vaihtoehtoisesti tukka saa olla ponnarilla.  Paksut piirretyt kulmakarvat ja pitkät irtoripset.  Näin pukeutuu ja laittautuu n. 95 % kaikista nuorista tytöistä.  

Mutta jos on jo päässyt pahimmasta teinari-iästä, niin eikö sitä voisi jo tehdä niin kuin itse tykkää ja mikä itsestä kivalta näyttää ja uskaltaa viestittää itsestään jo omaa persoonaakin eikä kaikkien kloonia?

Vierailija
27/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo napapaidat on ollut jo viime vuonna, samoin stringimuoti näkyy kouluissa teineillä 🙄.

Kuinka ylös ne stringit on siis kiskottu jos ne näkyvät niistä nykymuodin mukaisista kainalofarkuista?

Vierailija
28/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa krepatut hiukset tulisivat taas muotiin! :D Olin viikonloppuna ysäriteemakekkereissä ja kreppasin hiukseni kauttaaltaan. Sen piti olla hassun näköistä, mutta oikeasti ohut tukkani näytti tosi hyvinvoivalta ja paksulta krepattuna. Mieheni sanoi kotiin tullessani, että miksi et voisi krepata hiuksiasi useamminkin, näytti kuulemma kivalta.

Onks sun pakko sitten olla jonkun muodin mukainen?  Jos krepatut hiukset sopii sulle, niin miksi sitten et käyttäisi sitä mallia?  

Nykyäänhän voi kuitenkin olla persoonallinen, sekin on sallittua, vaikka yleismuoti onkin tuo, että kaikilla nuorilla naisilla on oltava suorat pitkät hiukset, keskijakaus, ei otsatukkaa ja latvat ei tasattu eikä käännetty.  Jalassa on oltava joka paikasta tiukat housut, takapuolta tiukasti nuolevat siis ja nilkkapituiset lahkeet, paljaat nilkat ja valkoiset muotilenkkarit.  Housujen polvet revitty rikki.  Yläosassa saa olla pilottimallinen takki ja iso kääritty huivi.  Vaihtoehtoisesti tukka saa olla ponnarilla.  Paksut piirretyt kulmakarvat ja pitkät irtoripset.  Näin pukeutuu ja laittautuu n. 95 % kaikista nuorista tytöistä.  

Mutta jos on jo päässyt pahimmasta teinari-iästä, niin eikö sitä voisi jo tehdä niin kuin itse tykkää ja mikä itsestä kivalta näyttää ja uskaltaa viestittää itsestään jo omaa persoonaakin eikä kaikkien kloonia?

Tämä oli todella hyvä kuvaus nykymuodista. Olenko ainut joka ei ymmärrä tätä päivittelyä kuinka tyylitöntä oli 2000-luvun alussa, aivan yhtä kamaltahan tämän hetken muoti näyttää jos vähän pysähtyy miettimään. Ja otapa etäisyyttä 10 vuotta, sitten ei tarvitse edes miettiä. Vatsamakkaroiden ja alusvaatteiden esittelyä ei ole ikävä, mutta voi että olisi kiva jos kaupasta saisi muitakin kun niitä iänikuisia ja susirumia pillihousuja...

Vierailija
29/29 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos voin silti pukeutua tasan miten huvittaa ja laittaa hiukseni miten mulle sopii. Näin just kuvan kuuminta hottia olevasta jättikokoisesta housupuvusta, jossa kirsikkana kakussa väri eli beige jaskanruskea. Ajattelin, että siinä tiivistyy kaikki, mikä mulle ei sovi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi