Onko labraihmisiä paikalla,
tai muita jotka tietää? Eli minulla on leukkarit 8,6 ja viitearvo on 8,2 asti. Pitääkö tuota seurata tai kontrolloida? Aiemmin oli 9,6.
Kommentit (78)
Ootko paksuna? Muistanko ihan väärin jos sanon että mulla raskauden aikana toi arvo nousi mutta kuuluu asiaan.
Näyttääkö diffi jos on jotain vialla?
Syksyllä arvot oli 11,9 ja 10. Miksi aina näin korkeat voivat olla?
Onko sulla mitään oireita mihin haluat saada selvyyden vai oletko tekemässä itsellesi oiretta kun labratuloksesi poikkeaa vain hieman viitearvosta?
Mulle on kirjattu syksyllä, että lievä leukosytoosi ja ei vaadi kontrollia jos potilas toipuu kurkkukivusta ja kuumeesta. Eli mihin tuo voittaa? Jos en olisi toipunut, niin olisiko se viitannut johonkin vakavaan. Siis nuo flunssa oireet.
Nyt rauhotutte. Leukkarit flunssaoireiden kanssa ollessa noin 10 luokkaa ei ole lainkaan vakavaa. Leukosytoosista puhutaan aina, kun valkosolujen määrä on yli viitearvojen, mutta se ei tarkoita automaattisesti, että jokin olisi vakavasti vialla. Leukkarit 10-15 on vielä vähäistä Jos olisi yli 20 tai jopa siitäkin reilusti yli, niin sitten voi alkaa jo pohtia, että nyt ei ole kaikki kohdallaan. Mutta ap, hyvänen aika, sä oot ihan kunnossa arvolla 8,6. Relaa!!!
Ei helvetti... ! Samaa jankkausta viestitolkulla. Tuossa EI OLE mitään vialla! Flunssaoireiden kera voi hyvin olla arvo 10. Ap on joko trolli tai sitten haluaa väkisin keksiä itselleen jonkin sairauden.
Mulla ei ollut muuta kuin suun pohjan turvotusta, ei mitään flunssaa ja tuo arvo 9 2.
Kuinka kauan pitää odottaa jos haluaa ottaa uudet kokeet? Lääkäri ei pitänyt aiheellisena.
Ei niitä oteta uudestaan, usko nyt. Sinua on yritetty auttaa jo 4 sivun verran. Etkö yhtään lue näitä kommentteja?
Olen niin stressaantunut, etten pysty nukkumaan.
Menen huomenna päivystykseen kysymään neuvoa.
Mikä lääkäri on oikea osoite näissä asioissa? Sisätautiko?
Usko nyt jo että tuo on aivan normaali arvo! Leukkariarvossa ei ole mitään merkitystä tuolla 0,4 ”ylityksellä”. Vaikka vähän rankempi aamukävely tai oireeton flunssapöpö yrittämässä tulla voi vaikuttaa niin että arvo on joku 9 eikä siinä ole mitään outoa.
Kontrolli on ihan turha.