Auttakaa! Onko työkaveri ihastunut minuun?
Tiedän ettei yksiselitteistä vastausta ole, mutta tämä vaivaa minua. Luultavasti siksi, että itse olen ihastunut :)
Kyseessä on työkaveri tai oikeastaan kontakti, jota tapaan isommissa tapahtumissa/ konferensseissa ja välillä pienemmissä kokouksissa ja tilaisuuksissa. Viimeisen kahden vuoden aikana olemme tavanneet ehkä kerran kuussa keskimäärin.
Yritän lyhyesti kertoa asioista, jotka vaikuttavat minuun. Tämä mies tulee aina halaamaan minua, ihan joka tilaisuudessa. Viimeksi viikko sitten kokouksen väliajalla hän etsimällä etsi minua ja lopulta halasi jutellessani jonkun muun kanssa sanoen "siinähän sinä olet!".
Kerran hän odotti hieman isommalla joukolla lähtöä hotellilta päivälliselle - minun tullessani paikalle hän astu esiin kaukaa joukosta halaamaan minua kaikkien nähden, vaikkei tehnyt sitä sen jälkeen muille. Kerran tavatessamme lentokentällä isommalla porukalla hän halasi ja oikeasti silitti hiuksiani, ja jäi seisomaan viereeni.
Kun monipäiväisissä kokouksissa siirrymme 1-2 bussilla jonnekin, hän tulee aina viereeni jos vain on tilaa (ja hän on usein isäntä, jonka luulisi keskittyvän seurustelemaan tärkeämpien vieraiden kanssa). Juttelemme niitä näitä ja aina on hyvä tunnelma. Isännän roolissa hän on joka kokouksessa syönyt lounasta vieressäni.
Cocktail -tilaisuudessa hän pyysi minua viereensä seisomaan, etten "seisoskele siellä yksinäni". Ja sen jälkeen hän hakeutui viereeni istumaan kuunnellessamme esitystä, vaikka muualla olikin tuttuja ihmisiä ja tilaa.
Me emme ole tuttuja aikaisemmilta ajoilta eikä juttu kulje aivan niin hyvin kuin voisi eli hän ei seuran "helppouden" takia mielestäni hakeudu luokseni. Pidän häntä todella hienona ihmisenä. Mitä sanotte?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oikea vastaus on se, että hän vaikuttaa tarpeeksi itsevarmalta tehdäkseen selvän aloitteen, mikäli niin haluaisi tehdä. Sinä puolestasi olet ihastunut, ja ihastuneena sitä tuppaa keksimään kaksoismerkityksiä _ihan_kaikelle. Eli, älä ota vakavasti.
Tätä vähän itsekin epäilen (pelkään) :D Siksi tulin tänne analysoimaan. ap
Mutta toisaalta taas, jos teet jonkinlaisen päänavauksen, ja sitten käy ilmi että olit tulkinnut tilanteen väärin ja mies ei olekaan kiinnostunut (joko ei halua tai ei voi), niin mitä siinä menetit? Ei kai naista nyt siitä tuomita enää nykyaikana että osoittaa kiinnostusta mieheen. Itse ainakaan mieluummin jälkeenpäin harmittelisin sitä, ettei jutusta tullut mitään, kuin sitä, ettei tullut edes yritettyä.
Oletko kovinkin viehättävä suhteessa porukan muihin naisiin verrattuna?
Miten mammat voi olla noin kateellisia?
Pitää sinua otteessaan. Ilmeisesti hänellä on aina joku, jota pyörittää samalla tavalla. Ei myönnä koskaan ääneen mitään ja ajallaan siirtyy seuraavaan kohteeseen. Ei voi elää ilman tätä jännitystä.
Mulle on käynyt tämä kolmen miespuolisen esimiehen kanssa. He kaikki ovat mm. halailleet milloin minkäkin tekosyyn varjolla, kehuneet, katsoneet tiiviisti silmiin, olleet kiinnostuneita ym sellaista intensiivistä iholle tulemista, jota ei voi olla huomaamatta. Kaikkien kanssa tilanne on päättynyt jotenkin ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kovinkin viehättävä suhteessa porukan muihin naisiin verrattuna?
Tässä porukassa on suurin osa miehiä ja valtaosa on ihmisistä on 10-15 vuotta itseäni vanhempia.
Halailusta, kyseinen mies kyllä halaa muitakin nähdessään, mutta en ole koskaan nähnyt hänen tulevan kenenkään muun luokse kesken keskustelun halaamaan. Ap
Käsi munaskuille, jos seisoo niin on tässä ihastunut. Jos ei niin ei ole. ITE kävisin tollaseen adonikseen kuin sika limppu un. Nusauttaisin kerran pari ja ettisin uuden.
Minä en käsitä, miksi näitä pitää täällä vatvoa. Mene ja kysy.
Alan uskoa väitteeseen, että (monet) naiset eivät tajua puhua suoraan miehelle vaan vihjailevat ja kiemurtelevat ja uskovat telepatiaan. Olen itse sortunut samaan ja todellakin oppinut, ettei se toimi.
Eikä toinen nainenkaan aina niitä ihme vihjailujanne käsitä. Sellainen asiakeskeinen ja fiksu, jolle juonittelu ei ole toinen luonto.
Joku sanoi, että mies käyttäytyy rohkeasti ja niin hän tekee. Oikeasti hänen asemassaan oleva ihminen ei hakeudu työyhteyksissä näin tiiviisti seuraan - meillä on paljon yhteisiä työkavereita/ tuttuja, joiden kanssa niin ei tapahdu. Kumpikaan meistä ei ole niin kädetön, että hakeutuisi toisen seuraan säälistä siksi, ettei toisen tarvitse olla yksin. Meillä molemmilla on isot verkostot ja olemme avoimia, sosiaalisia tyyppejä. Luulen, että toimin yhtä lailla rohkeasti ensi kerralla kun tapaamme ja katson, mitä siitä seuraa. Ap
Kaikki nämä ihastumis kysymykset täällä... näitä aloituksia tulee varmaan 5 päivässä ainakin...
Mitäpä jos kaikki nämä kyselijät lukisivat aiheesta kirjan tai kirjoja? Kirjoja ihmisluonnosta ja kehonkielestä.
Sen jälkeen osaisit tulkita näitä asioita itse koko loppuelämäsi, ei tarvitsisi kysellä vauvapalstalla.
Onko tämä sitä uusavuttomuutta, että nykyisin ei osata enää lukea kirjoja jotka opettaa juuri nämä asiat? Asiaan kuin asiaan löytyy nykyisin opus, ja human nature on yksi kirjoitetuimmista kirjallisuuden aloista. Myös 'non verbal communication' on asia, johon kannattaa tutustua ihan jokaisen tekipä elämässä mitä tahansa.
Joten kysyn vielä kerran, onko tämä sitä laiskuutta ja modernia uusavuttomuutta. Vai miksi et jo ole kouluttanut itsellesi näitä asioita? Se ei tarvitse tehdä kuin kerran elämässäsi ja sinulla on se taito sitten koko elämäsi.
Suositteletko kirjoja/ nettisivuja?
Pomo on tuollainen, mutta se on vaan hänen tapansa eikä todellakaan ole mitenkään ihastunut tai kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Suositteletko kirjoja/ nettisivuja?
Laws of Human Nature
Robert Greene
Pari kk sitten julkaistu alan "raamattu". Eipä paljoa muuta tarvitse.
https://www.amazon.com/Laws-Human-Nature-Robert-Greene/dp/0525428143
Ikinä ei voi tietää. Olen ollut tilanteissa joissa toinen on käyttäynyt niin "ihastuneen oloisesti" että muutkin ovat siitä huomauttaneet ja sitten kun olen näiltä tyypeiltä kysynyt / tehnyt aloitteen, niin ovat olleet ihan äimän käkinä. Voi olla jotain oman viehätysvoiman testaamista, kevytflirttailua, kuka tietää mitä. Ja ei sillä tavallaan ole väliäkään, harmittaa toki että eivät noudata käytöskoodeja.
Minusta sinun tapauksessasi on kaikkein kummallisinta ja suorastaan epäsopivaa tuo halailu. Jonkin sortin seksuaalista häirintää mahdollisesti, kun ei muita halaile.