Auttakaa! Onko työkaveri ihastunut minuun?
Tiedän ettei yksiselitteistä vastausta ole, mutta tämä vaivaa minua. Luultavasti siksi, että itse olen ihastunut :)
Kyseessä on työkaveri tai oikeastaan kontakti, jota tapaan isommissa tapahtumissa/ konferensseissa ja välillä pienemmissä kokouksissa ja tilaisuuksissa. Viimeisen kahden vuoden aikana olemme tavanneet ehkä kerran kuussa keskimäärin.
Yritän lyhyesti kertoa asioista, jotka vaikuttavat minuun. Tämä mies tulee aina halaamaan minua, ihan joka tilaisuudessa. Viimeksi viikko sitten kokouksen väliajalla hän etsimällä etsi minua ja lopulta halasi jutellessani jonkun muun kanssa sanoen "siinähän sinä olet!".
Kerran hän odotti hieman isommalla joukolla lähtöä hotellilta päivälliselle - minun tullessani paikalle hän astu esiin kaukaa joukosta halaamaan minua kaikkien nähden, vaikkei tehnyt sitä sen jälkeen muille. Kerran tavatessamme lentokentällä isommalla porukalla hän halasi ja oikeasti silitti hiuksiani, ja jäi seisomaan viereeni.
Kun monipäiväisissä kokouksissa siirrymme 1-2 bussilla jonnekin, hän tulee aina viereeni jos vain on tilaa (ja hän on usein isäntä, jonka luulisi keskittyvän seurustelemaan tärkeämpien vieraiden kanssa). Juttelemme niitä näitä ja aina on hyvä tunnelma. Isännän roolissa hän on joka kokouksessa syönyt lounasta vieressäni.
Cocktail -tilaisuudessa hän pyysi minua viereensä seisomaan, etten "seisoskele siellä yksinäni". Ja sen jälkeen hän hakeutui viereeni istumaan kuunnellessamme esitystä, vaikka muualla olikin tuttuja ihmisiä ja tilaa.
Me emme ole tuttuja aikaisemmilta ajoilta eikä juttu kulje aivan niin hyvin kuin voisi eli hän ei seuran "helppouden" takia mielestäni hakeudu luokseni. Pidän häntä todella hienona ihmisenä. Mitä sanotte?
Kommentit (39)
Minusta hän käyttäytyy rohkeasti, eli jos olisi ihastunut, uskaltaisi varmaankin sanoa asiasta.
No ei tullut sitten mieleen kysyä häneltä itseltään? Jos vaikka pyytäisit treffeille, eiköhän se sillä selviä. Jos kundi sanoo että hän ei ajattele sinua sillä lailla - tai sanoo, että mitäköhän se vaimo siitä tykkäisi... - niin sittenpähän tiedät. Ja jos taas sanoo että yes please, niin siitä voitte sitten kehitellä kuviota eteenpäin. ;)
Nämä tilaisuudet ovat sellaisia, että hän on ikään kuin isäntä eli hän tuntee oikeastaan kaikki. Siksi mietin tätä myös - olen vähän marginaalissa näissä kokouksissa edustamani organisaationi takia - emme ole keskeisessä roolissa - ja hän tuntee ihan kaikki ihmiset kokouksissa. Kyse on kansainvälisestä työstä, mutta sama porukka käy kokouksissa ja hänellä on ikään kuin oma "viiteryhmä", jonka kanssa tehdä "vakavampaa" työtä kuin minun kanssani. Mutta voi tietysti olla, että olen tervetullut "tauko" kaiken muun joukossa enkä muuta :)
Ja siis hän on minua 11 vuotta vanhempi herrasmies eli ei ehkä enää ihan kundi :D ap.
Säälii sinua ja yrittää vetää enemmän mukaan "jottet jää seisoskelemaan yksinäisi". Pidän kyllä kollegojen halaillua täysin epäasiallisena. Se ei todellakaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Mitä käki et tyypistä kuule näiden ammatillisten tilaisuuksien ulkopuolella, ei ole kiinnostunut sinusta sta siinä mielessä kuin haluaisit. Jos hän tahtoisi, pystyisi yhteystietosi helposti selvittämään. Käytöksen perusteella mies on hössö homo.
Tuollainen on joillekin ihmisille ihan tavallista käytöstä eikä kerro muusta kuin siitä, että ihminen on sosiaalinen ja pitää läheisestä kanssakäymisestä vrt. metrin hajurako ja epäluuloinen pälyily toisenlaisilla ihmisillä. Yleensä nämä tyypit käyttäytyvät kaikkia kohtaan näin, mutta ihastuneena sitä ei oikein huomaa. Tällaisilla ihmisillä on usein laaja tuttavapiiri ja heistä pidetään, koska he ovat ystävällisiä ja tuttavallisia. Kyllä he uskaltavat pyytää treffeille niin halutessaan. Tuo silittely ratkaisee asian, ihastunut ujo ihminen ei ikipäivänä silittelisi työtutun tukkaa missään tilanteessa.
Selvästi tykkää sinusta, olisipa joku mua kohtaan tuollainen :D Mutta voi olla platonista kiintymystä.
Ärsyttävää tommoinen halailu ja hiusten silittely, siis joltain työkaverilta joka ei ole edes niin läheinen. En yhtään tykkäisi jos en olisi itse ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Säälii sinua ja yrittää vetää enemmän mukaan "jottet jää seisoskelemaan yksinäisi". Pidän kyllä kollegojen halaillua täysin epäasiallisena. Se ei todellakaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Mitä käki et tyypistä kuule näiden ammatillisten tilaisuuksien ulkopuolella, ei ole kiinnostunut sinusta sta siinä mielessä kuin haluaisit. Jos hän tahtoisi, pystyisi yhteystietosi helposti selvittämään. Käytöksen perusteella mies on hössö homo.
Mitä käki= mikäli
Haluaa todennäköisesti jotain kivaa tekemistä yhdeksi illaksi ja kun sen on saanut jättää sinut rauhaan.
Onhan noita "herrasmiehiä" nähty kautta aikojen.
Jospa hän on naimisissa, ja sinä olet viehättävä, hän ei halua sinusta mitään mutta haluaa muiden ikäänkuin luulevan, että hänellä (=vanhemmalla ukolla) olisi jotain vispilänkauppaa nuoren ja nätin typykän kanssa?
Tätä olen miettinyt - ehkä hän on niin mahtava isäntä, että ehtii halaamaan suunnilleen kaikkia vieraita enkä minä vain huomaa... Tai hän yrittää ottaa kaikki tasapuolisesti huomioon, myös meidät vähemmän tärkeät osallistujat.
En kuitenkaan usko olevani hänestä "säälittävä". Kokousten puheenjohtajana hänen luulisi keskittyvän saman tasoisiin kv. vieraisiin, joita hän tapaa vain muutaman kerran vuodessa - eikä minuun. Lounaspöydässä olen jutellut iloisesti muiden kanssa ja siihen hän on halunnut tulla. Cocktail -tilaisuudessa kaikki olivat hyviä tuttujani ja juttelin monen kanssa - hän tiesi meidän kaikkien tuntevan toisemme. Monet istuivat esitystä katsoessa yksin, koska tuolirivejä oli ehkä neljä ja olimme "samaa porukkaa", hän oli ainoa joka tuli jonkun toisen eli minun viereeni. Bussissa vieressä on ollut tyhjää, koska olen ollut ekojen joukossa menossa bussiin, aina viereen on tullut joku tuttu jos hän ei ole vieressäni, jne.
Voi olla että haluaa muiden niin luulevan - mutta: hän on asemassa, jossa ei ole hyväksi antaa ymmärtää mitään. ap
Minusta oikea vastaus on se, että hän vaikuttaa tarpeeksi itsevarmalta tehdäkseen selvän aloitteen, mikäli niin haluaisi tehdä. Sinä puolestasi olet ihastunut, ja ihastuneena sitä tuppaa keksimään kaksoismerkityksiä _ihan_kaikelle. Eli, älä ota vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oikea vastaus on se, että hän vaikuttaa tarpeeksi itsevarmalta tehdäkseen selvän aloitteen, mikäli niin haluaisi tehdä. Sinä puolestasi olet ihastunut, ja ihastuneena sitä tuppaa keksimään kaksoismerkityksiä _ihan_kaikelle. Eli, älä ota vakavasti.
Tätä vähän itsekin epäilen (pelkään) :D Siksi tulin tänne analysoimaan. ap
Herrasmies ei halaile puolituttuja.
Voi olla myös sellainen ihminen, joka itse nauttii, että saa muut ihastumaan itseensä. Tavallaan mies ikään kuin vamppaat sinut ihastumaan itseensä. Ja sitten, kun tehtävä suoritettu siirtyy toiseen henkilöön.
Oletko tutuin tuttu hänelle näissä tilaisuuksissa? Se, joka ainakin on aina paikalla?