Tällaista on sairaanhoitajaksi opiskelu
Hei kaikki. Päätin nyt yhteishaun alla kirjoittaa omaa kokemustani sairaanhoitajan opinnoista. Itse etsin kovasti tietoa kun hain kouluun, mutta en saanut omasta mielestäni tietoa tarpeeksi, tai tieto oli vanhaa. Jos jollain kiinnostaa, niin voi käydä nyt lukemassa minun kertomaa. Linkki tosiaan AV:lle, koska kuka tätä nyt ei lukisi :D
Kommentit (3)
Minulla on, todettu keväällä, ja tytöllä tutkimukset meneillään. Selkeä kopio minusta lapsena, joten tuskin on epäselvyyksiä. Miten sinulla sujuu arki ja erityisesti työ ADHD:n kanssa? Itse olen oppinut niin hyvin elämään itseni kanssa, etten tarvitse edes lääkkeitä. Onhan se ollut yksi suo päästä sinuiksi itsensä kanssa, mutta tässä sitä ollaan :)
Arjen olen saanut rullaamaan tekemällä siihen muutoksia:mm. tavaroiden karsiminen, kerrostaloasunto lähellä työpaikkaa ja keskustaa, hälytykset puhelimessa ohjaamaan ajankäyttöä->en jumiudu ja myöhästy. Minulla ei ole lapsia, en tiedä mitä siitä tulisi.
Töissä minulla on käynyt tuuri! Juuri valmistumiseni kynnyksellä tein viimeisen harkan paikassa, joka oli täydellinen minulle. Haasteita ja uuden oppimista viikottain, asiakkaat vaihtuvat nopeasti ja kliseisesti jokainen päivä on erilainen. Eli kun on tarpeeksi mielenkiintoista, pystyn paremmin keskittymään. Olen vakituinen, työterveydessä tietävät dg:n eikä se ole ongelma. Työpaikalla en ole uskaltanut kertoa.
Minulla on lääkitys käytössä ollut jonkin aikaa, nykyään en käytä joka päivä. Tarvitsin alussa lääkettä säännöllisesti, jotta sain elämän kuntoon diagnoosin saatuani. Sitä ennen kaikki oli ollut kaaosta niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Nykyään olen töissä välillä ilman lääkettä, riippuu vuoron sisällöstä. Mutta joka tapauksessa, elämä on nykyään ihanaa.
Mielellään lukisin blogistasi opiskelun ja arjen sujumista :) ja lapsiarjesta etenkin, koska itse haluaisin lapsia, mutta kieltämättä pelottaa mitä siitä tulisi.
Mielenkiintoiselta vaikuttaa! Kirjoitit adhd:n värittävän arkeanne, kertoisitko kenen toimesta? Itselläni on adhd ja olen samalla alalla kanssasi, hyvin menee silti :)