Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun vauvani on kiltti, ei itke juuri koskaan!

Vierailija
13.02.2019 |

Otsikon lause saa vihaiseksi! Onko paljon itkevä vauva ilkeä?

Miten se, että ei itke on merkki kiltteydestä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin tyytyväinen.

Esikoiseni oli lähes kaikkeen tyytyväinen vauva, toinen ei sitten melkein mihinkään. Onneksi kohta molemmat jo kouluiässä.

Vierailija
2/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen monesti miettinyt, että miksi käytetään sanaa kiltti?

Eikö voida vain sanoa, että vauvani ei itke juuri koskaan, ei kai kukaan sano myöskään, että vauvani on todella ilkeä, hän itkee joka ilta?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltin vastakohta on tuhma eikä ilkeä. Mutta eniveis, vain idiootit, asioista mitään ymmärtämättömät lastenkiusaajat kutsuu vauvoja kiltiksi. Kiltteys on tahdonalainen käyttäytymismalli, ja vauvan aivot ei kykene sellaiseen tahdonalaisuuteen pitkään aikaan. 

Vierailija
4/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen samaa. Minusta se on joko rauhallinen tai itkuinen, sana kiltti on jotenkin outo tuossa yhteydessä.

Vierailija
5/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyttäisin ennemmin sanoja helppo tai tyytyväinen. Paljon itkevä vauva on tuhma ja tekee sen ihan vain kiusallaan? No ei

Vierailija
6/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti sana on vain vakiintunut sana kuvailemaan vauvaa, joka itkee vähän. Jokainen täysjärkinen tajuaa, että sillä kiltti-sanalla ei kirjaimellisesti tarkoiteta vauvan kiltteyttä luonteenpiirteenä.

Kiltti vauva = ei ole vaivoja, jotka itkettäisivät vauvaa

Vierailija
7/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi ikäpolvi ei osaa käyttää mitään muuta sanaa vähän itkevästä vauvasta, kuin että "vauva on kiltti".

Vierailija
8/8 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset jotka kysyvät, onko vauva kiltti tarkoittaa siis suomeksi: itkeekö vauva paljon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan