Äitiäni ottanut sydämmestä muutamia kertoja. Lääkärin ohjeet ihmetyttävät. Neuvoa tarvisen
Reilu 60 vuotiaalla äidilläni on ottanut pumpusta jokuisia kertoja ja ollut tämän vuoksi sairaalassa ja nyt pitkällä sairauslomalla ja tuskin enää työhön palaa.
Eilen valitti pienen kävelyn jälkeen kun ottaa sydämmestä. Kysyin et tarvitsiko ottaa nitro, niin äitini sanoo ettei hänellä mitään nitroja ole. Vain aamulla ja ilalla otettavat säännölliset lääkkeet.
Eli onko hoitosuositukset muuttunut tämän suhteen? Ennen ainakin tälläisilla oireilla lääkäri määräsi nitroja otettavaksi näihin oireisiin.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mikä on hänen diagnoosinsa, että mitä sieltä sydämestä on tutkimuksissa löytynyt, että onko nitro hyödyllinen tai tarpeellinen lääke.
No nähtävästi ei ole tarpeen kun sitä ei ole määrätty. Mutta nämäkö "ottaa pumpusta" -hetket menee vaan ohi istumalla ja huilaamalla vai olisiko muuta keinoa?
Ap
Mitä hän tarkoittaa sillä, että ottaa pumpusta? Kipua? Rytmihäiriötä? Jotain muuta?
Ei tullut tarkemmin kysyttyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hyvältä lukea, kuinka tytär huolehtii äidistään.
Ei mulla muuta.
T. Sydänsairas kahden tytön äiti
Kiitos :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika älytöntä alkaa työikäistä ihmistä holhoamaan, ellei tämä ole holhouksen tarpeessa.
Jos tekee kantelun, hyvä olla todistaja mukana. Olen senkin nähnyt miten lääkärit voivat valehdella peittääkseen omat munauksensa. Kaikilla ei ole tarvittavaa moraalia.
Ihmisten sinisilmäisyys hämmästyttää minua.
Mun äidillä kanssa "ottaa pumpusta" joskus ja rytmihäiriöt todettu. Hänellä ei ole lääkitystä sillä hänelle on diagnosoitu angina pectoris, joka on sinällään harmiton. Mulla on varmaan sama kun itselläkin joskus ottaa pumpusta (menee venyttelemällä ohi n. minuutissa eikä kipu säteile mihinkään). Olen tullut siihen tulokseen että on stressiperäinen lihaskramppi, en ole käynyt tutkimuksissa.
Auttaisiko se aspiriinipuolikas? Olen kuullut, että jotkut käyttää sitäkin.
Ei kannata itse tehdä diagnoosia, hyvä olisi tutkia. Jos joku kuulisi minun tarinani,siitä tietäisitte, missä mennään.
Tuntuu hyvältä lukea, kuinka tytär huolehtii äidistään.
Ei mulla muuta.
T. Sydänsairas kahden tytön äiti