Työkkäri jallittaa huonoilla työtarjouksilla
Saavatko bonusta karensseista? Lähettävät niin myöhään kirjeet, että jos en olisi illalla katsonut uudestaan laatikkoon, niin ohi olisi mennyt. Iltapäivällä oli vielä tyhjä laatikko, milloin lie posti tullut ja viimeinen hakupäivä oli jo eilen. Ja se huonous niissä vielä, kun on hakuja vetämässä rahakkaampiin hommiin, niin nyt pitäisi sitoutua johonkin osa-aikaiseen. Miten otat vuoroja vastaan muualta, kun on joku surkea parin tunnin keikka keskellä päivää?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viisi ja puoli vuotta suurimmaksi osaksi työtön, mutta en ole koko aikana saanut kuin kaksi työtarjousta, joista toista paikkaa olin jo muutenkin hakemassa. Miksi näin?
Ehkä sellainen ala, jossa on harvoin mitään auki te-palveluiden kautta?
Tää ei kyllä päde noihin. Itse olin melkein 2 vuotta työttömänä eikä ainoatakaan työtarjousta tullut ja muutenkin sai olla aivan rauhassa, ei edes soitettu. Olen markkinointi- ja viestintäalalla ja sinä aikana kun töitä hain oli mollissa kymmeniä sopivia paikkoja auki ja niitä tietenkin hain - paha kyllä niin haki aina about sata muutakin ja paikat meni työpaikan vaihtajille. Kertaakaan mulle ei tullut tällaista kehotusta hakea. No, osasin muutenkin tietty niitä hakea.
Kerran kysyin asiaa kun selvittelin opiskelumahdollisuuksia. En kuulemma ollut "vaikeasti työllistettävä" ja siksi sain olla ihan rauhassa. Olin kuitenkin 2 vuotta työttömänä ja se otti päähän. Olisin mielelläni ottanut jotain oikeaa ja järkevää apua vastaanjos sellaista olis ollut ja tarjottu. Etsi kyllä itse kurssejakin, mutta tarjonta oli aika mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Sain myös taas tarjouksen edellinen tuli joulukuussa. Olen osa-aikatyössä ja tunnit nyt kasvanut, olen juuri oppinut uutta ja saanut jalkaa oven rakoon. Nyt sitten hakemaan jotain pilipalipaikkaa. V.u
Täytyy mainita varmaan että vauvaa pukkaa..
Uskotko tosiaan, että sut valittaisiin tuohon työhön ilman valehteluasi? Mikä sussa on niin hyvää, että saisit työkkärin kautta nyt jo toisen työpaikan?
Haet tuohon ja kerrot olevasi parhaillaan töissä.
Kaikista paras vaihtoehto on ettei kommunikoi ollenkaan työkkärin kanssa tähän on nyt vain menty kun työkkäri on valinnut tiensä. Töitä haetaan ja tehdään kun niitä on ja kun on työttmänä ei mitään omapalvelua ei mitään spostia pelkästään pakkolliset vastaukset ja pallo niille koko ajan.
Kun he tekevät muiden elämän mahdollisimman hankalaksi on se tehtävä heillekkin mahdollismman hankalaksi.
Työkkäri ei muutenkaan ole ikinä minulle yhtään työpaikkaa hoitanut, vaan jokaisen paikan olen hoitanut itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät työkkärin tarjoukset kelpaa, joutunet etsimään työtä ihan itse kuten me muutkin olemme tehneet.
Jotka työllistyvät, työllistyvät omilla verkostoilla tai omatoimisuudella.
Työkkäreistä on hyötyä lähinnä nuorille.
Heihin tulisi kohdistaa resurssit aikuisille suunnattujen täysin turhien kontrollisoittojen asemesta.
Ei mulle ikinä tule työkkäristä mitään kontrollisoittoja. Kuten ei niitä työtarjouksiakaan. Olen itse vastuussa työllistymisestäni ja ilmeisesti työkkäri on tajunnut, etten ole mikää työnvieroksuja, minua ei siis tarvitse kontrolloida. Lähtisin töihin vaikka heti, jos jonkun paikan saisin.
Olet ykköslinjan asiakas eli sinun uskotaan työllistyvän omatoimisesti. Kakkoslinjalla on tukea tarvitsevia, joiden kuitenkin oletetaan työllistyvän avoimille työmarkkinoille. Kolmas linja on se, jossa tarvitaan TYPpiä ja ohjataan kuntouttavaan jne eli vahvan tuen linja.
Minulle tuli viime kesä ja alkusyksy paljon näitä "työtarjouksia" työkkäristä, heti alkoi kun ilmoittauduin työttömäksi. Ihan hyviäkin osa ja yhteen pääsin jopa haastatteluun, muttei valittu. Sitten muutin ja vaihdoin työkkäriä, ja tarjoukset loppui kuin seinään. Johtuikohan siis työntekijän vaihtumisesta? Vai siitä että aloitin keikkatyöt ja huomasivat etten ihan työnvieroksuja ole? Tai ehkä luovuttivat?
Parempi näin, saan keskittyä hakemaan niitä paikkoja joihin haluan ja joihin voisin oikeasti päästä.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain myös taas tarjouksen edellinen tuli joulukuussa. Olen osa-aikatyössä ja tunnit nyt kasvanut, olen juuri oppinut uutta ja saanut jalkaa oven rakoon. Nyt sitten hakemaan jotain pilipalipaikkaa. V.u
Täytyy mainita varmaan että vauvaa pukkaa..Uskotko tosiaan, että sut valittaisiin tuohon työhön ilman valehteluasi? Mikä sussa on niin hyvää, että saisit työkkärin kautta nyt jo toisen työpaikan?
Haet tuohon ja kerrot olevasi parhaillaan töissä.
No työkkärin kautta en ole ikinä töitä saanut, ihan itse etsinyt. Työkokemusta sattuu olemaan paikasta mihin pitäisi hakea ja hakijoita ei varmaan ole paljoa. Eihän siinä muuta kun jos työnäntaja ilmoittaa työkkäriin että työnhakija on sanonut että on toisaalla töissä niin se on sit karenssi. En elä kuitenkaan sillä palkalla mutta mahdollisuudet työllistyä tulevaisuudessa nykyiseen työhön on isot.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista paras vaihtoehto on ettei kommunikoi ollenkaan työkkärin kanssa tähän on nyt vain menty kun työkkäri on valinnut tiensä. Töitä haetaan ja tehdään kun niitä on ja kun on työttmänä ei mitään omapalvelua ei mitään spostia pelkästään pakkolliset vastaukset ja pallo niille koko ajan.
Kun he tekevät muiden elämän mahdollisimman hankalaksi on se tehtävä heillekkin mahdollismman hankalaksi.
Työkkäri ei muutenkaan ole ikinä minulle yhtään työpaikkaa hoitanut, vaan jokaisen paikan olen hoitanut itse.
Eikä ihme, kyseessähän ei ole enää mikään työnvälitystoimisto :)
Ihan absurdi tilanne kun pätkätöitä tekevälle pitkän linjan mediaviestintä-ihmiselle soitti ihan puskista (eivät sovi soittoaikaa liian hankalaa, soitetaan kun soitetaan sieltä näköjään ihmisille) joku täysin omituinen random tyyppi ja puhelun läpi kuuluu huoneeseen selvästi kaikille kimittävä ääni joka muistuttaa häntä mm. että on olemassa tällainen Linked- joka auttaa työllistymisessä samoin kuin ceevee. Tyyliin että ootko käyny tutustumassa ja kirjataankos kuule tänne sun tietoihin että meet tutustumaan semmoisiin.
Kaikki huoneessaolijat räjähti hysteerisesti nauramaan kun puhelu päättyi.
Kyseinen puhelun vastaanottanut ihminen oli pitkään ihan hiljaa. Ainoa joka ei nauranut.
Työtarjouksen ajoissa perille tulemisen voi varmistaa ottamalla käyttöön Postin Netposti-palvelun. Sillä lähetetty kirje saapuu silmänräpäyksessä perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät työkkärin tarjoukset kelpaa, joutunet etsimään työtä ihan itse kuten me muutkin olemme tehneet.
Heihin tulisi kohdistaa resurssit aikuisille suunnattujen täysin turhien kontrollisoittojen asemesta.
Ei mulle ikinä tule työkkäristä mitään kontrollisoittoja. Kuten ei niitä työtarjouksiakaan. Olen itse vastuussa työllistymisestäni ja ilmeisesti työkkäri on tajunnut, etten ole mikää työnvieroksuja, minua ei siis tarvitse kontrolloida. Lähtisin töihin vaikka heti, jos jonkun paikan saisin.
Olet ykköslinjan asiakas eli sinun uskotaan työllistyvän omatoimisesti. Kakkoslinjalla on tukea tarvitsevia, joiden kuitenkin oletetaan työllistyvän avoimille työmarkkinoille. Kolmas linja on se, jossa tarvitaan TYPpiä ja ohjataan kuntouttavaan jne eli vahvan tuen linja.
Ja kuka mahtaa olla tämä viisas joka työnhakijat kolmeen linjaan kategoroi?
En usko oikein että toimii, täysin luokattomia soittoja soitetaan koulutetuille ihmisille.
Osa taas oman onnensa nojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekaan ei tule työkkäristä enää mitään soittoja eikä työtarjouksia. Saivat ikikarenssin päälle niin sen jälkeen ei mitään yhteydenottoja vaikka olen ollu sen jälkeen vuosia työnhakijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt pikainen työllistyminen näyttää taas mahdolliselta, sain juuri kutsun unelmatyöpaikan haastatteluun.
Mun esimies työkkän töissä katsoo joka viikko Ura:sta (tietokoneohjelma), että kuinka paljon työpaikka ja kurssitarjouksia kukin työntekijä on lähettänyt. Viikkopalaverissa sitten eniten lähettänyt kehutaan hyväksi työntekijäksi.
Haluan tehdä työni hyvin ja koska olen vain määräaikaisesti töissä nyt, haluan saada varmistettua jatkoja.
Joten tsori nyt vaan mutta täältä lähtee postia, usein jään vielä myöhempään töihin että ehdin kaikki tehdä ja hakijoita löytää. Ihan välttämättä ne hakijat ha työpaikat ei ihan kohtaa joka yksityiskohdastaan, mutta ainakin mä olen ahkera.
Vierailija kirjoitti:
Mun esimies työkkän töissä katsoo joka viikko Ura:sta (tietokoneohjelma), että kuinka paljon työpaikka ja kurssitarjouksia kukin työntekijä on lähettänyt. Viikkopalaverissa sitten eniten lähettänyt kehutaan hyväksi työntekijäksi.
Haluan tehdä työni hyvin ja koska olen vain määräaikaisesti töissä nyt, haluan saada varmistettua jatkoja.
Joten tsori nyt vaan mutta täältä lähtee postia, usein jään vielä myöhempään töihin että ehdin kaikki tehdä ja hakijoita löytää. Ihan välttämättä ne hakijat ha työpaikat ei ihan kohtaa joka yksityiskohdastaan, mutta ainakin mä olen ahkera.
Eiks sua hävetä epätoivoisena tuolla " tsori ny vaan " -asenteella massapostittaa ihmisille randomina samoja tulosteita mitä saa jokaikinen työnhakija suoraan spostiinsa netin työnhakukanavilta.?Tai näe ne netin mol.fin sivuilta.
Että esimies sitten taputtaa päähän "ahkeruudesta" sen jälkeen kun on käynyt kyylimästä Ura:sta lukumääriä lähetetyistä brosyyreistä.
Ei voi kuin ihmetellä mitä pelletouhua.
Tähän voitais puuttua seuraavaksi. Sairasta!!!!!
Eikö tämä lafka pitänyt lakkauttaa tänä vuonna????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa pahuttaanhan he kiusaa kilttiä ja ahkeraa työnhakijaa.
Vai hyötyvätkö rahallisesti?
Onko jo se voimassa vai vasta harkinnan alla, että työkkärinväki saisi parin tonnin palkkion jokaisesta, jolle onnistuvat hankkimaan työpaikan? Muistan nähneeni sellaisen uutisen ehkä noin kuukausi sitten.
Järkyttävää oli se, että he saisivat rahan, vaikka työsuhde olisi ollut päivän mittainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silkkaa pahuttaanhan he kiusaa kilttiä ja ahkeraa työnhakijaa.
Vai hyötyvätkö rahallisesti?
Onko jo se voimassa vai vasta harkinnan alla, että työkkärinväki saisi parin tonnin palkkion jokaisesta, jolle onnistuvat hankkimaan työpaikan? Muistan nähneeni sellaisen uutisen ehkä noin kuukausi sitten.
Järkyttävää oli se, että he saisivat rahan, vaikka työsuhde olisi ollut päivän mittainen.
Työvoimavirkailijoilla on porkkanaksi laitettu se bonuspalkkkio (tulospalkkio), on siis voimassa.
Samoin kuin työttömillä työnhakijoilla täysin järjenvastainen kyykytys nimeltä ak-tii-vi-mal-li.
Eli samaan aikaan (ihan minimi) työttömyysturvastakin pokkana vähennetään kuukausittain 30-40e ja tämän vuoksi ne tippuu toimeentuloluukulle jotka ovat sinnitelleet siinä reunnalla.
Virkailijoita vastaavasti palkitaan bonuksilla.
"olen vain määräaikaisesti töissä nyt, haluan saada varmistettua jatkoja.
Joten tsori nyt vaan mutta täältä lähtee postia, usein jään vielä myöhempään töihin että ehdin kaikki tehdä ja hakijoita löytää.
Ihan välttämättä ne hakijat ha työpaikat ei ihan kohtaa joka yksityiskohdastaan, mutta ainakin mä olen ahkera."
Tällaisia sitten palkattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten tsori nyt vaan mutta täältä lähtee postia, usein jään vielä myöhempään töihin että ehdin kaikki tehdä ja hakijoita löytää. Ihan välttämättä ne hakijat ha työpaikat ei ihan kohtaa joka yksityiskohdastaan, mutta ainakin mä olen ahkera.Eiks sua hävetä epätoivoisena tuolla " tsori ny vaan " -asenteella massapostittaa ihmisille randomina samoja tulosteita mitä saa jokaikinen työnhakija suoraan spostiinsa netin työnhakukanavilta.?Tai näe ne netin mol.fin sivuilta.
Että esimies sitten taputtaa päähän "ahkeruudesta" sen jälkeen kun on käynyt kyylimästä Ura:sta lukumääriä lähetetyistä brosyyreistä.
Ei voi kuin ihmetellä mitä pelletouhua.
Mitä sä mulle sönkötät tästä? Miten tää mua vois hävettää?? Mähän teen työni ja vielä yritän osoittaa esimiehelle että teen työni hyvin ja niin paljon kuin jaksan!?
Eikö sulla riitä ajattelukyky niin pitkälle, että ko systeemi on eduskunnassa ja ministeriössä tämmöiseksi tehty!? En minä sitä ole keksinyt. Ja varmaankin on mahdollista että joku on nähnyt saman työpaikkailmoituksen aikaisemmin jossain muuta mitenpä sen voisi työkkäri tietää, ei mitenkään! Vai miten sun mielestä asia hoidettaisiin, onko hyviä ideoita? Not.
Jos sä olet sitä mieltä että Laki Työttömyysturvasta ja KAIKKI sen säännökset ja sovellusohjeet on idareiden hommaa, niin otapa sitten asiakseni kertoa se lainsäätäjille, ihan joo Eduskuntaan pitää ottaa yhteyttä.
Varmaan trollface ilmeellä odottavat, että haet sitä paikkaa nyt ja sormi karenssinappulalla.