Millainen olisi hallitsemasi maa?
Kommentit (16)
Pelaamieni Civilization-pelien perusteella sanoisin, että kulttuuriin ja tieteisiin panostava demokratia.
Kokoomus olisi julistettu terroristijärjestöksi.
Kristillinen. Evoluutioteoriaa ei opetettaisi kouluissa. Mahdollisimman oikeudenmukainen.
Eiköhän sitä kolmannen valtakunnan ideologialle ruvettais pystyttää
Olisi kaikilla oma,pieni talo ja luonnolliseen tilaan jätettyjä niittyjä kukkineen ja heinineen.Metsän eläimet saisivat olla vapaina. Jos pihaani eksyisi Ilveksen pentu,se saisi jatkaa vapaasti matkaa eikä olisi huolta siitä,että joku kylän metsämies sen teilaisi nurkan takana.Jokaisella ihmisellä olisi paljon tilaa talonsa ympärillä,sitä yksityisyyden rauhaa. Olisi harmoniaa ja naapuria autettaisi sydämellä.Jos joku tarvitsisi apua se olisi kunnia-tehtävä auttajalle,ketään ei jätettäisi hädän tullen yksin. Olisi vain muutama yhteisauto. Kauppa-auto tulisi uudestaan käyttöön. Rakkautta olisi paljon.Seuraisin eläinten jälkiä portailla istuessani lumihangessa ja kesällä istuisin keinussa niityn laidalla,ehkä pieni lintu istahtaisi puun oksalle tuomaan viestin onnellisuudesta laulullaan.Lämmin tuuli puhaltaisi kasvoilleni.Olisin onnellinen. Tämä olisi minun Paratiisini.
Minarkistinen yövartijavaltio. Valtion ainoa tehtävä on huolehtia sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta, kaikki muu on kansalaisten perustamien yritysten ja osuuskuntien käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamieni Civilization-pelien perusteella sanoisin, että kulttuuriin ja tieteisiin panostava demokratia.
Sen perusteella minä olisin yleensä se sotahullu koska se on hauskempaa. Mutta se onkin vain peliä.
Jakaisin sen kahtia miehille ja naisille.
Vierailija kirjoitti:
Kristillinen. Evoluutioteoriaa ei opetettaisi kouluissa. Mahdollisimman oikeudenmukainen.
Aikamoista ristiriitaa. Ainoastaan sinun käsityksesi mukainen maa olisi oikeudenmukainen?
Sinccis
Se olisi varmaan täyskaaoksessa. Ei musta ole hallitsijaksi.
Ihmiset olisivat vapaita toteuttamaan useimmissa asioissa itseään mutta syntyvyys olisi tiukasti säännösteltyä. Teknologian kehityksen myötä evoluutio ei enää riitä vaan ihmisiä pitäisi viedä terveellä jalostamisella eteenpäin (ei mitään söpökoira jalostusta vaan älykkyyden ja terveyden suosimista yms).
Vierailija kirjoitti:
Jakaisin sen kahtia miehille ja naisille.
Yksi vetovoimatekijöiistä olisi siinä että kaikki saisi kokea olevansa tarpeellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen perusteella minä olisin yleensä se sotahullu koska se on hauskempaa. Mutta se onkin vain peliä.
No minä en sotia aloita, mutta jos joku erehtyy maani kimppuun käymään, rauhaa ei tehdä ennen kuin olen napannut häneltä pari maakuntaa.
Muuten keskityn pitämään kansan kehittyneenä, vauraana ja onnellisena, kunnes sen kulttuurihegemonia levittäytyy kaikkialle maailmaan, tai sitä ennen ehtii perustaa siirtokunnan naapuritähdelle.
Valkoinen.