Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi "tyhmä kuin saapas"...

Vierailija
12.02.2019 |

Millainen on tuntemasi "tyhmä kuin saapas" ilmaisua tai muuta samantyyppistä pilkkailmaisua käyttävä ihminen?

Monesti kuulee ihmisten suusta kuinka muut ovat heidän mielestään tyhmiä tavalla tai toisella. Kysyisinkin nyt millaisia ihmisiä he itse ovat mielestänne. Ovatko he todella niin paljon fiksumpia, että ovat oikeutettuja haukkumaan muita ihmisiä tyhmäksi?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo joku 7, ei osaa mitään ja todella hidasälyinen. Avustaja kaikissa aineissa koulussa.

Vierailija
2/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni ilmaisevat saman asian paljon tyylikkäämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiarvo joku 7, ei osaa mitään ja todella hidasälyinen. Avustaja kaikissa aineissa koulussa.

Ja tämä ihminen haukku muita tyhmäksi?

Totta, tyhmäthän ne muita yleensä haukkuu.  Keskiarvo ei muuten kerro mitään osaamisesta. Tai kertoo, viitsiikö lukea kokeisiin.

Vierailija
4/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kouluarvosanatko määrittää älykkyyden. älykäs voi myös miettiä pidempään eri vaihtoehtoja.

Vierailija
5/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olee sovinisti muttta pakko myöntää että aika harva tapaamani nainen onn fiksu.

Vierailija
6/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni ilmaisevat saman asian paljon tyylikkäämmin.

Tuttusi haukkuvat siis muita ylentäen itseään. Ovatko he tyhmiä, vai mikä oikeuttaa heidät tekemään näin?

Vierailija
7/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat peruskoulun opettajia. Joskus ei vaan jaksa. Kummasti helpottaa, kun voi edes kollegalle todeta jonkun oppilaan olevan totaalinen tuulitunneli. Ihan varmasti monessa ammatissa on työkavereiden kanssa aika ronskit jutut, joilla saa vähän paineita purettua.

Vierailija
8/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennasen aikku 🛫 tulee ekaks mieleen.

Vierailija
9/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olee sovinisti muttta pakko myöntää että aika harva tapaamani nainen onn fiksu.

Menikö aloituksen pointti ohi?

Vierailija
10/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa omaan älykkyyteeni, mutta tunnistan toki ihmisestä jos hän vaikuttaa keskimääräistä älyklkäämmältä tai sitten tyhmemmältä. Tyhmiä ihmisiä on kokemukseni mukaan kahdenlaisia: niitä jotka tietää olevansa tyhmiä ja niitä, jota kuvittelevat olevansa kerkivertoa älykkäämpiä. Jälkimmäinen ryhmä on aika raskasta porukkaa.

Vierailija
11/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyhmä kuin saapas. Olen kuitenkin mielestäni hyvä ystävä ja lemmikkini tuntuvat pitävän minusta tällaisenäkin.

Enhän minä sille mitään voi että en ole älykäs. Elämästä olen selvinnyt kuitenkin suht hyvin.

Vierailija
12/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina Aitolehti.

Vierailija
13/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyhmä kuin saapas. Olen kuitenkin mielestäni hyvä ystävä ja lemmikkini tuntuvat pitävän minusta tällaisenäkin.

Enhän minä sille mitään voi että en ole älykäs. Elämästä olen selvinnyt kuitenkin suht hyvin.

Munkin koira diggaa musta vaikka olen ihan pässi 😬

Vierailija
14/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun on vastannut suurelta osin juurikin ne joista tässä kaivattiin analyysiä...

Miksi? koska eivät viitsineet lukea otsikkoa pidemmälle.

Vierailija
15/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen, joka hokee laivojen tervoista ja suomalaisten tekemistä ristiretkistä. Oikeasti tyhmä kuin saapas.

Vierailija
16/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ei sinänsä ole asia, joka minua kanssaihmisissä ärsyttäisi, puhumattakaan että haukkuisi heitä tyhmäksi. Jos ihmisellä ei ole kuitenkaan itsellään aavistustakaan omien henkisten kykyjen tasosta.. Silloin menee hermo (mutta en silti hauku tyhmäksi)

Vierailija
17/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen, joka hokee laivojen tervoista ja suomalaisten tekemistä ristiretkistä. Oikeasti tyhmä kuin saapas.

Sukulaisellasi on lukutaidoton sukulainen.

Vierailija
18/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen sivistymätön moukka. Asenteet ovat junttimaiset ja säännöt eivät koske häntä. Epärehellisyys ja petkuttaminen ovat selviytymiskeinoina kun älykkyys ei riitä.

Kuvittelee olevansa fiksu kun osaa/kehtaa valehdella ja huiputtaa.

Empatiaa tunnetaan lähinnä itseään kohtaan.

Luontoa ei ainakaan kunnioiteta pskan vertaa.

Yhtään kirjaa ei koskaan ole lukenut. Ei tule yhtään lehteä kotiin. Ei sivistetä itseään millään tavoin.

Ruokavalio vaaleaa höttöhiilaria.

Liikuntaa ei varmasti harrasteta.

Toisia haukutaan katkerasti aivan koko ajan. Ketään ei kehuta milloinkaan. Mitään hyvää ei muissa ihmisissä ole.

Sitten ollaan vielä uskovaisia tietenkin. Ja se tekee ihmisestä jotenkin paremman ja ylemmän kuin ei uskovainen.

Tietinkin pitää myös olla tosi r*asistinen ja ennakkoluuloinen kirsikkana kakun päälle.

Julkisilla paikoilla "kuiskutellaan" töykeyksiä toisista ihmisitä siten, että kanssaolija saa hävetä silmät päästään, kun kaikki kommentit kuuluu selvästi kohteelle asti.

Roskat heitellään minne sattuu.

Kahvilassa jätetään tarjotin pöytään, koska työntekijöille maksetaan sen siivoamisesta.

Seksuaalinen moralisointi (toisten, ei itsensä) kuuluu myös asiaan. Asenteet ovat äärimmäisen vanhoilliset naisten suhteen.

Lista on oikeasti loputon, mutta kauheinta tässä on, että henkilö on normaalin ihmisen statuksella.

Vierailija
19/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan hyvin kertoa olevani fiksu. Mutta minä sanonkin, että joku on tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Siinä on olennainen ero.

Vierailija
20/48 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun on vastannut suurelta osin juurikin ne joista tässä kaivattiin analyysiä...

Miksi? koska eivät viitsineet lukea otsikkoa pidemmälle.

Oletko yllättynyt?

Ihmisillä on tarve kommentoida asioita sen paremmin kysymyksen alustukseen  perehtymättä. Kysymyksen esittäjä tietää tämän hyvin, oikein hienosti vedätetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi