Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki on karmea paikka, ilmapiiri on tunkkainen ja negatiivinen.

Vierailija
12.02.2019 |

Hei!
Miten te muut olette viihtyneet Helsingissä? Itse 20 vuoden kokemuksella voin sanoa että se on aikamoinen illuusio, täällä ei ole terveyspalveluita, työpaikkoja kohden 200 henkilöä hakee, bisnestä ja raha joka paikassa joka paikassa ruhkaa ja jonoja, koulut ja yliopistot ovat huonoja, on negatiivinen ilmapiiri joka paikassa, itse aina kun lähden pois Helsingistä niin henkinen hyvinvointi kevenee.
Itsellä olo että tuntuu siltä kuin asuisi isossa mustassa sadepilvessä.

Tämä totuus ei haluta myöntää, että kukaan ei viihdy täällä. Redi on autiomaa, Aleksanterinkatu, Töölöalue ovat autioituneita, pelkkää tyhjiä tiloja joka paikassa, ihmiset ovat sairaan näköisiä, narkkareita ja yleistä pahaaolo, työpaikoilla on kireä ilmapiiri ja ihmiset ovat uupuneita.

En tiedä teistä mutta kun olen muiden kanssa jutellut niin monet ovat samalla aaltopituudella. Uskoisin että muualla Suomessa/ulkomailla olisi parempi. Tämä ankea ja kireä ilmapiiri sairastuttaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan lähteä sitten pois. Heippa.

Vierailija
2/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta vai oma tunne? Eiköhän sitä voi olla ankeissa fiiliksissä ihan missä tahansa. Toki jokainen etsiköön itselleen viihtyisän ympäristön. Mitä sä tällä aloituksella haet? Muita valittajia? No niitä löytyy kyllä ihan varmasti täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat talvet masensivat helsinkiläisiä ja nyt kun on lunta niin suurinpiirtein ollaan vetämässä auraajia turpaan ja roikutaan koneissa.

25 ensimmäistä elinvuottani Helsingissä riitti ja muutin muualle.

Vierailija
4/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais jyrätä koko paikan  ja siirtää asukkaat Madagaskariin.

Vierailija
5/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne v. 1985 ja olen kyllä viihtynyt. Toisaalta osaan myös maan kieliä erinomaisesti. Sinulla taitaa olla liian suuri kulttuuriero, jotta kotoutuisit. Mutta: ei ole häpeä palata sinne mistä tulit. Virheitä sattuu kaikille.

Vierailija
6/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Miten te muut olette viihtyneet Helsingissä? Itse 20 vuoden kokemuksella voin sanoa että se on aikamoinen illuusio, täällä ei ole terveyspalveluita, työpaikkoja kohden 200 henkilöä hakee, bisnestä ja raha joka paikassa joka paikassa ruhkaa ja jonoja, koulut ja yliopistot ovat huonoja, on negatiivinen ilmapiiri joka paikassa, itse aina kun lähden pois Helsingistä niin henkinen hyvinvointi kevenee.

Itsellä olo että tuntuu siltä kuin asuisi isossa mustassa sadepilvessä.

Tämä totuus ei haluta myöntää, että kukaan ei viihdy täällä. Redi on autiomaa, Aleksanterinkatu, Töölöalue ovat autioituneita, pelkkää tyhjiä tiloja joka paikassa, ihmiset ovat sairaan näköisiä, narkkareita ja yleistä pahaaolo, työpaikoilla on kireä ilmapiiri ja ihmiset ovat uupuneita.

En tiedä teistä mutta kun olen muiden kanssa jutellut niin monet ovat samalla aaltopituudella. Uskoisin että muualla Suomessa/ulkomailla olisi parempi. Tämä ankea ja kireä ilmapiiri sairastuttaa.

Sinähän vasta muutama viikko sitten hehkutit miten olet jo lähtenyt ja miten olet löytänyt niin ihanaa ja toisia tukevaa seuraa ulkomaalaisista, ja on niin kivaa kun saat pukeutua nätisti ja laittaa kynsilakkaa ja sitä kommentoidaan positiivisesti.

Viesti oli täysin satavarmasti sinulta koska teet jatkuvasti samat kielioppivirheet. Hatun nosto siitä että olet oppinut suomea noin hyvin, mutta äidinkielesi se ei todellakaan ole.

Ja itse asiaan sen verran että ei, en todellakaan ole samaa mieltä. Minulle Helsinki on kaunis, puhdas ja todella viehättävä kaupunki. Puhe ruuhkista lähinnä naurattaa. Se varmaankin johtuu siitä että olen asunut parikymmentä vuotta suuressa keskieurooppalaisessa kaupungissa joka OIKEASTI on ruuhkainen, ruma ja likainen. Vertailukohtaa siis on.

Vierailija
7/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Omien kokemusten mukaan olen pitkälti samaa mieltä. Inhottavaa nähdä päivittäin miten joku raivoaa bussikuskille, kaupassa tönitään ja kaikki vain kilpailee toisensa kanssa.

Suomalaiset pitävät ankea elämä normaaliksi, hälyttävää on.

Vierailija
8/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Omien kokemusten mukaan olen pitkälti samaa mieltä. Inhottavaa nähdä päivittäin miten joku raivoaa bussikuskille, kaupassa tönitään ja kaikki vain kilpailee toisensa kanssa.

No sehän ei ole ihme että olet samaa mieltä, kun olet itse ap! Ihan oikeasti, et pysty feikkaamaan olevasi joku toinen koska nuo kielioppivirheesi paljastavat sinut täysin selvästi.

Vierailija
9/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne raivoajat ja huutajat ovat teitä luku- ja kirjoitustaidottomia maalaisia. Helsinkiläisellä ei ole niin kiire, etteikö ehtisi seuraavaa ratikkaa odottaa. Niitähän menee koko ajan. Maalaisilla on tämä kiljuntarefleksi, kun ovat tottuneet siihen, että menee yksi linja-auto viikossa.

Vierailija
10/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kivaa. Minä viihdyn. Jos joskus näkee jonkun asiattomasti käyttäytyvän, voi olla varma, että tämä on jostain Kuhmoisista tai Ranualta ja niin kännissä, ettei mitään järkeä. Kaikki valtakunnan asunnottomatkin ajautuvat Helsinkiin, ei siellä monta syntyperäistä seassa ole.

Vierailija
11/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä ja nyt täytyy kyllä ihan rehellisesti myöntää, että olen viihtynyt erinomaisesti. Rakastan kotikaupunkiani.

Vierailija
12/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaísiko   sinun  lähteä pois  ilmapiiri paranee  varmaan huomattavasti..ja tunkkaisuus häviää !Ankea elämä on omassa päässä ei muiden muuten provosointi on typerä !

Vierailija
13/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä ja nyt täytyy kyllä ihan rehellisesti myöntää, että olen viihtynyt erinomaisesti. Rakastan kotikaupunkiani.

Niinpä. Olet asunut vain Helsingissä.

Vierailija
14/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tuossa ajassa ole jo pois tajunnut muuttaa? 20 vuotta olet siellä kärsinyt ja kituuttanut, voi sinua... :D

Vierailija
15/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen viihtynyt, niin että puhu vaan omasta puolestas. "Kukaan ei viihdy täällä."

Vierailija
16/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en erityisemmin viihdy myös, mutta työn takia pakko asua. Onneksi sentään en joudu keskustassa käymään juuri koskaan, siellä ahdistaa. Omassa luonnonläheisessä lähiössä pystyy jotenkin olemaan sentään. Ja työpaikkakin Espoossa, ei tarvi mennä pahimpiin ruuhkiin.

Vierailija
17/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutuista päätellen kärsit masennuksesta, jos arvata pitää.

Vierailija
18/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin oon syntynyt Helsingissä. Asunut jo vuosikausia muualla, mutta aina kaipaan Helsinkiin. Muuttaisin heti takaisin, jos olisi mahdollista. Asunnot kuitenkin niin tähtitieteellisen hintaisia, ettei voi muuta kuin haaveilla.

Käyn kuitenkin usein, ihania paikkoja, kulttuuria, teattereita, ravintoloita ym pilvin pimein.

Vierailija
19/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta? Eikä ole tullut mieleen tehdä asialle jotain??

Vierailija
20/45 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vantaalainen, mutta kyllä pitkälti allekirjoitan tuon mitä ap sanoo. Olen siis asunut myös Helsingissä ja syntynytkin täällä.

Oikeastaan tämä on koko pk-seudun ongelma. Ihmisiä on liikaa, jotta olisi riittävät palvelut yms mutta toisaalta liian vähän, jotta oikeasti olisi hyvät palvelut vrt oikeat suurkaupungit. Kaikki toimii vähän sinnepäin, kokonaisvastuu ei ole kellään, eri alueilla on laajasti erilaisia intressejä. Monet inhoavat täällä oloa, mikä näkyy tympeää käytöksenä.

Oikeastaan en osaa selittää mikä tämän ilmapiirin oikeasti tekee, mutta olen aina kokenut, ettei tämä ole kiva paikka elää ja asua. Työt, ja nykyään lasten koulut vaan pitävät täällä.