Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmistun kohta sh:ksi ja ala ei kiinnosta

Vierailija
11.02.2019 |

Valmistun tänä keväänä sairaanhoitajaksi ja olen tässä viimeisten opintojen ja harjoittelujen aikana tajunnut ettei koko ala edes kiinnosta minua. Olen koulun aikana kiertänyt erikoissairaanhoidossa yhteensä pian 15 erilaista yksikköä, perusterveydenhuollon puolella muutamia ja mikään ei kiinnosta. Työ ei tunnu vastenmieliseltä mutta en koe mitään kiinnostusta mitään erikoisalaa tai työpaikkaa kohtaan. Tekeehän tuota mutta ei kiinnosta uhrata sekuntiakaan ylimääräistä ajatusta työhön työajan ulkopuolella ja välillä työajallakaan.

Muita hoitoalalle valmistuneita jotka on todenneet opintojen lopussa tai valmistuneenakin että valitsivat väärän alan? Mitä olette tehneet sen jälkeen, jatkoitteko alalla vai keksittekö jotain muuta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita paikkoja, joihin sh:n koulutuksella pääsee voisi olla eri vakuutusyhtiöt, Kela, järjestelmien kehittäminen esim. Apotti, järjestöt tai lääke/lääkintälaitteiden myyntiedustus.

Vierailija
2/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot vielä kesken, mutta sen olen jo nähnyt, että hoitoalalla se työ on samaa p*skaa eri paketissa joka työpaikassa. Työkaverit kitisee ja puhuu selän takana kaikista, pomot kyykyttää, omaiset keksii joka ikisestä asiasta ne huonot ja negatiiviset puolet, asiakkaat narisee jne. Nyt sain sellasen työpaikan, jossa jopa viihdyn ja sen aion pitää, vaikka kaikki ylläoleva sielläkin jossain määrin toteutuu.

Silti ois kiva olla vaikka maalari. Ei ois samanlaista vastuuta kun nyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättikö? Ei.

Vierailija
4/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut sairaanhoitajana 20 vuotta eikä mua ole viimeiseen 10 vuoteen juurikaan kiinnostanut. Työajan ulkopuolella en tosiaan uhraa ajatustakaan töille eikä töissäkään oikein kiinnosta. Jotain sitä on kuitenkin leipänsä eteen tehtävä niin teen nyt sitten tätä. Työpaikkaa olen kyllä vaihtanut muutaman vuoden välein mutta eipä se siitä muuksi muutu.

Vierailija
5/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th kirjoitti:

Muita paikkoja, joihin sh:n koulutuksella pääsee voisi olla eri vakuutusyhtiöt, Kela, järjestelmien kehittäminen esim. Apotti, järjestöt tai lääke/lääkintälaitteiden myyntiedustus.

No johonkin tommoseen voisin mennä, varsinainen hoitotyö ei kiinnosta tippaakaan. Kai tuon jälkeen voisi jonkun teknisen alan koulutuksen tms käydä ja sitten mennä lääkintälaitepuolelle kehittelemään vaikka hoitsurobotteja

Vierailija
6/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennen huomannut. Muutapa asennetta ja suhtaudu myönteisesti. Sairaanhoitajan työ on tärkeää työtä. 

Vierailija
7/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ohis, mutta eiköhän aika monia ammattiin valmistujia alkuvaiheessa kyrsi se oma ala. Sitä ehkä turhaan kuvittelee että joku toinen ala olisi parempi. Näkee vain negatiivisia puolia omassa alassa. Koita jaksaa ja kokeile vaikka vaihtoa ulkomailla jos se tois lisää motivaatiota tai vaikka uuden uravalinnan jos siltä tuntuu!

Vierailija
8/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä tekisi jotain muuta kuin töitä, jos ei rahantarve vaivaisi. Olisi tietysti kiva olla rikas matkailublogisti tai vaikka koelentäjä, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ei minusta niihin olisi. Niinpä teen mukavinta työtä, mihin omat rahkeeni on riittänyt.

Vierailija
9/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on että sh duuni on olla lääkärin orjana paskalla palkalla. Työtä voi vaihtaa mutta tämä asetelma ei muutu.

Kandee ehkä miettiä mitä seuraavaks..

Vierailija
10/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä pistettiin taas yhteisiä varoja kankkulan kaivoon. Kiitos tampio!

Vierailija
11/11 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työajan ulkopuolella tarvitse ajatella työtä, se on vapaa-aikaa.