Miksi tosiaan kokoomuslaiset jauhavat "jokainen on oman onnensa seppä" samaan aikaan kun itse ovat vailla kaiken maailman yritystukia?
Ek tekee kaikkensa ettei tavallinen palkansaaja pääsisi koskaan nousemaan oman onnensa sepäksi. Miksi sanonta toimii vain toisiin päin, ei itseen?
Kommentit (28)
Koska tuollaiset typerät iskulauseet uppoavat helposti myös suureen, typerään osaa ns. tavallista kansaa, joka alkaa halveksia ja pilkata toisiaan, eikä enää huomaa Kokoomuksen touhuja. Näin Kokoomus kumppaneineen pääsee orjuuttamaan sen tavallisen kansan ison rahan nöyriksi, palkattomiksi orjaraatajiksi.
Sitä että mielestään lobbaus, korruptio ja valtion tuet ovat saavutettu etu.
Lähetin tilinumeron puoluetoimistoon, vähän jännittää tämä rahojen odottelu.
Kaikilla ei ole samanlaisia kykyjä ja varsinkaan suhteita ollakseen seppä.
Vierailija kirjoitti:
Koska tuollaiset typerät iskulauseet uppoavat helposti myös suureen, typerään osaa ns. tavallista kansaa, joka alkaa halveksia ja pilkata toisiaan, eikä enää huomaa Kokoomuksen touhuja. Näin Kokoomus kumppaneineen pääsee orjuuttamaan sen tavallisen kansan ison rahan nöyriksi, palkattomiksi orjaraatajiksi.
Tämä on ihan totta. On rikkaiden etu, kun köyhät käyvät toistensa kimppuun.
"Hajoita ja hallitse."
Kokoomus on suurin sosiaalipummi, kippaamassa valtion rahoja milloin mihinkin keinotteluun. Kepu perässä. Hyvävelit pitävät yhtä, jottei totuus näkyisi.
Kokoomuksen retoriikka on tekopyhyyden multihuipentuma. Koko puolue on silkaa korporaatiososialismia (eli yritystoimintaan lapataan verorahoja, voitot ovat yksityisiä mutta tappiot sosialisoidaan) samalla kun hyvinvontivaltio on muka jotenkin paha juttu ja yksittäisen ihmisen "pitäisi ottaa vastuu itsestään" (eli syntyä rikkaille ja verkostoituneille vanhemmille kuten kokkare itse on tajunnut tehdä).
Samaten rohkaistaan yritysten omavalvontaan (esim. soten myötä joku Esperi olisi saanut ihan itse valvoa itseään) mutta yksittäisen kansalaisen kohdalla kyttäys, valvonta ja rangaistus on kokoomuksen mielestä way to go.
Me jumalat ja te joiden tulee anoa meidän hyväksyntää on se motto. Ei yhteisten asioiden hoitoon sovelias porukka.
Onneksi aika moni Kokoomuksen entinen kannattaja on suu suuresta ihmetyksestä auki katsonut puolueen nykysekoilua, ja vannonut, että ei äänestä Kokoomusta enää koskaan.
Vanhusten kitumisellakin tehdään rahaa...ei mitään rajaa ahneudella.
Eikös Saulin iskulause ollut joku ”kansan presidentti” tai vastaava
Vierailija kirjoitti:
Sitä että mielestään lobbaus, korruptio ja valtion tuet ovat saavutettu etu.
Mun yksi lapsuudenkaveri perusti noita firmoja ja ihan siis tietoisesti pyyhkäs rahat verottomana ja häipy. Se teki rahaa urakalla ja sitä oikeesti tuli ikkunoista ja ovista. Se kaikki tapahtu niin nopeesti ettei kukaan edes tajunnut sitä. Se tajuttiin kun se oli jo muilla mailla ja siellä pysyy. Sille oli lähetetty kirje sinne, että verot maksamatta ja pitäs tulla selivittelee asioita.. Eli siis linnaan istumaan suomeksi.. Se oli lähettäny verotoimistoon kirjeen, että mitä eroa mun vedättämisellä on kun vertaa näihin, jotka ns laillisesti vetää toisten fyrkat, vaikka sekin on oikeesti laitonta ja sen tietää kaikki, mutta siihen ei oikein voida puuttua. Se ei koskaan saanu vastausta. Toi on ainoa yhtotto siltä suomeen sillon aikoinaan. Eikä se ole täällä edes käynyt ja varmaan ne verojututkin on vanhoja. Mut se jätkä pyyhkäs paljon rahaa.
Millähän tavalla toi estää kenenkään nousua? Jokainen voi aloittaa oman yrityksen tai tehdä muutakin kuin olla siinä palkansaajan eli modernin orjan asemassa tai ainakin pyrkiä siitä pois. Kannattaisi hankkia tietoa miten siitä noustaan eikä syytellä muita.
Vierailija kirjoitti:
Millähän tavalla toi estää kenenkään nousua? Jokainen voi aloittaa oman yrityksen tai tehdä muutakin kuin olla siinä palkansaajan eli modernin orjan asemassa tai ainakin pyrkiä siitä pois. Kannattaisi hankkia tietoa miten siitä noustaan eikä syytellä muita.
Moni ei perusta yritystä pelon takia jos epäonnistuu. Näin siis olen itse ymmärtänyt, kun olen kavereiden kanssa jutellut ja he ovat haaveilleet omasta yrityksestä. Se alottaminen ja kaikki on sellanen stressitekijä heti siinä alussa.
Minun mies oli myös tällainen haaveilija ja aina kun menimme ulos syömään, niin hän katsoi miten se ravintola toimii ja miten ne ihmiset liikkuu. Mies puhu siitä aina sen loppuillan, että olis kyllä kiva itelläkin. Se kerran kävi sitten työaikana safkiksella ravintolassa syömässä ja siinä oli hiljainen hetki ja hän näki sen ravintolan omistajan. Mies kysyi siltä ihan suoraan miten tällanen perustetaan ja mitä se vaatii. Se kerto mehelle. Vuoden päästä mies avasi oman pikku pitserian mistä saa hampurilaisia myös ja kaikki tehdään itse siellä paikan päällä. Mies alotti tosi varovasti ja siitä tuli ihan suosittu paikka ja siellä käy asiakkaita paljon. Miehen ravintola voitti helsingin paras hampurilainen tittelinkin sitten vuoden päästä.
Mies tekee nyt sitä mitä on halunnut tehdä ja elää sitä omaa unelmaansa ton ravintolan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen retoriikka on tekopyhyyden multihuipentuma. Koko puolue on silkaa korporaatiososialismia (eli yritystoimintaan lapataan verorahoja, voitot ovat yksityisiä mutta tappiot sosialisoidaan) samalla kun hyvinvontivaltio on muka jotenkin paha juttu ja yksittäisen ihmisen "pitäisi ottaa vastuu itsestään" (eli syntyä rikkaille ja verkostoituneille vanhemmille kuten kokkare itse on tajunnut tehdä).
Samaten rohkaistaan yritysten omavalvontaan (esim. soten myötä joku Esperi olisi saanut ihan itse valvoa itseään) mutta yksittäisen kansalaisen kohdalla kyttäys, valvonta ja rangaistus on kokoomuksen mielestä way to go.
Joo toi kyllä kumma juttu ollu aina. Hienoja puheita ja suurta huolta, että vedetään nyt yhteen hiileen ja suomi tarvitsee talkoita kaikilta.. Sit ne talkoot ja venymiset ja uudet pakkolait koskee vaan kansalaista ja niiden oma porukka ei tee elettäkään sen yhteen hiileen puhaltelulle. Joku niistä kämmää miljoona bisneksen toisten hyvinvoinnilla, niin se saa tuomion sijasta palkinnon ja paikan uuteen tehtävään, kun taas normi reiska kämmää jonkun mielestä verojutut ja voittaa sen taistelun, niin sille ei edes korvata sitä omaisuuttaan minkä on menettänyt väärin perustein. Kunhan iso pyörä pyörii oikeilla mukulakivillä, niin se riittää.
Noi kaikki joutaisi oikeasti tuomiolle hävyttömistä tekosista, mutta mitä isompi herra, niin sitä suurempi rikollinen ilman että joutuu kantaa vastuuta. Laki ei ole kaikille sama.
Täytyy olla aika seppä saadakseen yritystukia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aika moni Kokoomuksen entinen kannattaja on suu suuresta ihmetyksestä auki katsonut puolueen nykysekoilua, ja vannonut, että ei äänestä Kokoomusta enää koskaan.
Viimeaikaisten tapahtumien ja uutisoinnin jälkeen on silkkaa kusetusta, jos tää sote -kupru enää menee läpi.
Luulis aika monen iäkkäämmän kokoomusta äänestäneen nostavan kytkintä aika äkkiä.
Ei ne kovat arvot ole kuitenkaan lopulta niin pop.
Eihän teidän ole pakko noita äänestää.
Joskus äänestin niitä kun luulin että sen myötä maa saataisiin Natoon. Eipä saatu. Sen sijaan jostakin kumman syystä yhteistä omaisuuttamme ollaan jakamassa ulkomaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Saulin iskulause ollut joku ”kansan presidentti” tai vastaava
Salehan ois sopivan ikäinen rääkättäväksi pas kat housussa jossain yksityistetyssä kokkarekaverinsa "hoiva"kodissa?
Vois vaikka raportoida sieltä, että miltä se sote maistuu?
Huijariuden vuoksi.