Varasuunnitelma jos tulee työttömyys
Ajattelin, että jos en saa opintojen jälkeen töitä, niin myisin kaiken irtaimiston ja ostaisin retkeilyvälineitä ja muuttaisin luontoon. Hankkisin ruokaa roskiksista ja keräämällä pulloja ja käymällä sitten kaupassa.
Varasuunnitelman varasuunnitelma: jos tulee kylmä, niin hankkiudun öiksi putkaan.
Kommentit (5)
Miks? Voit hakea työttömyystukea, asumistukea ja sosiaalitukea? Jotain 450 euroa saat käyttörahaa vuokranmaksun jälkeen. minimitoimeentulon verran. Niin ei tarvitse metsässä asua.
Vierailija kirjoitti:
Miks? Voit hakea työttömyystukea, asumistukea ja sosiaalitukea? Jotain 450 euroa saat käyttörahaa vuokranmaksun jälkeen. minimitoimeentulon verran. Niin ei tarvitse metsässä asua.
En pidä tunteesta että kotini on paikka, johon ei minulla ei ole oikeasti varaa ja joka voidaan viedä minulta/olen muiden armoilla.
No jos koti menee alta niin sit voi mennä johki kaupunkiin missä on asuntola. Sielhän on niitä sosiaalipalvelijoitakin jotka auttavat ja kenties saa sitten kaupungin kämpän. Tietysti onhan siinä jokin viehätys elää Tarzanina luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä tunteesta että kotini on paikka, johon ei minulla ei ole oikeasti varaa ja joka voidaan viedä minulta/olen muiden armoilla.
Jokainen meistä on jollan tavalla toisten armoilla, tai oikeammin sanottuna riippuvaisia toisistamme. Työnantajasta, mutta hän maksaa palkan ja eläketurvan. Vuokranantajasta, mutta ei hänkään kotiisi tule, kunhan maksat vuokran ja elän ihmisittäin ja hyvinkin kohtuullinen irtisanomisaikakin on, ei kadulle joudu viidessä minuutissa, saati mielivallan takia. Jos on perinyt tai voittanut arvonnassa kasseittain rahaa niin voi tuntea olevansa riippumaton, mutta ei sekään ole automaattinen onnen ja tyytyväisyyden tae.
Missä muuten ajattelit telttailla, taajamissa se on yleensä sallittua vain maksullisilla leirintäalueilla, yksityistenkin maillakin vain tilapäisesti. Entä peseytyminen, pyykinpesu? Suomen lyhyt kesä? Ei ihme, että ne jotka eivät ole joutuneet asunnottomiksi päihteiden käytön takia sortuvat niihin sitten asunnottomuuden rankkuuden takia.
Minä alkaisin lasermieheksi.