Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun irtisanoutumaan töistä vaikken haluaisi :(

Vierailija
11.02.2019 |

Tilanne on päässyt siihen pisteeseen että saan kohta burnoutin jos en ota lopareita. Oon ollu kahdesti pidemmällä sairaslomalla ja kerran kuukauden palkattomalla vapaalla ja ne on ollu vain tekohengitystä. Tilanne on helpottunut hetkellisesti mutta viikon tai kahden sisään ollaan takas lähtöpisteessä. En haluaisi ryhtyä vapaaehtoisesti työttömäksi mutta muuta vaihtoehtoa ei ole. Muita töitä en jaksa hakea vaikka tiedän että pitäisi. Ahdistaa

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka työsi teki kun olit sairauslomalla ja palkattomalla vapaalla, miksi hän ei voi tuurata sinua vuosilomallasi? Jos se oli työkaveri tai yrittäjä itse, miksi teille ei ole koulutettu lisää osaajia? Tosin eihän kukaan pysy talossa noilla ehdoilla jos vain muuallekin pääsee.

Vierailija
22/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisia aamuja, pitkiä ja raskaita päiviä, töitä normaalisti 45-50h tai pahimmillaan 60h viikossa, lomaa ei saa koska ei ole tarpeeksi työntekijöitä. Palkka on kyllä kohdillaan josta olen laittanut säästöön karenssia varten mutta ensin mun pitää saada itseni kuntoon ennen kuin voin aloittaa muiden töiden hakemisen. Näin huonossa kondiksessa en ole koskaan elämässäni ollut. 

ap

Opettele sanomaan ei. Teet tessin ja työsopimuksesi mukaiset tunnit ja vaadit lomat ajallaan. Sinä poltat itsesi loppuun työnantajasi puolesta. Lopeta tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisia aamuja, pitkiä ja raskaita päiviä, töitä normaalisti 45-50h tai pahimmillaan 60h viikossa, lomaa ei saa koska ei ole tarpeeksi työntekijöitä. Palkka on kyllä kohdillaan josta olen laittanut säästöön karenssia varten mutta ensin mun pitää saada itseni kuntoon ennen kuin voin aloittaa muiden töiden hakemisen. Näin huonossa kondiksessa en ole koskaan elämässäni ollut. 

ap

Hohhoijaa, ihan normaalilta kuullostaa. Taidat olla aika nuori.......

Olen tehnyt usein 90 tuntia viikossa, mutta minä olenkin viiskymppinen ukkeli.

Vierailija
24/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittoon yhteys tuollaisilla työmäärillä.

Vierailija
25/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydy ylitöistä. Tee vain se tuntimäärä, joka lukee sopimuksessasi. Työntekijöiden puute on työnantajan ongelma, ei sinun.

Vierailija
26/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on ihan lampaita. Bää bää bää. Sitten vielä ylpeilevät sillä miten lampaita ovat, bää bää minä olen eniten lammas, bää bää minäpäs olen vielä lampaapi.

Vierailija
27/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivystys kuuluu virkaan tai ylityöt sisältyvät työsopimukseen kuten useimmissa asiantuntija/esimiestöissä, siitä ei voi kieltäytyä. 50-60h viikossa ei ole kauhean paljon, muualla Euroopassa, USA;ssa ja Japanissa ihan normi viikko. Suomessa on myös todella pitkät lomat vrt muihin maihin. Jenkeissä ja Japanissa 1-2 vk vuodessa, uran alussa useimmat kehtaa pitää vain sen 1 viikon, muuten tulkitaan että on huono asenne,

Vierailija
28/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että tuo on vaikea päätös. Kai sinulla on lääkärin lausunnot, jotka puoltaa töistä lähtöä? Tosin jos jatkat sairasloman hakemista, niin saat sairauspäivärahaa samalla kun työmarkkinatuen karenssi pyörii. Tää tulee olemaan armotonta paperisotaa, mutta siihen ei sentään tarvitse keskittyä ihan 8 tuntia päivässä, kunhan jaksaa kerran kuussa keskittyä niihin. Entä kuulutko liittoon? Sieltäkin saat rahaa karenssin aikana. Tosin karenssi on se pienin murhe, nyt sä tarviit vaan lomaa päästä. Toivottavasti sulla on tukea ympärillä, ettei tarvitse yksin taistella?

Tiedän, et tää vastaus nyt pyörii vaan rahan ympärillä, mutta laskut on silti maksettava, vaikka burn out uhkaa.

Liitosta ei saa rahaa karenssin aikana ja miksi irtisanoutua? Saikuilla niin pitkään kuin saa uuden työpaikan!

Vierailija
29/31 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että tuo on vaikea päätös. Kai sinulla on lääkärin lausunnot, jotka puoltaa töistä lähtöä? Tosin jos jatkat sairasloman hakemista, niin saat sairauspäivärahaa samalla kun työmarkkinatuen karenssi pyörii. Tää tulee olemaan armotonta paperisotaa, mutta siihen ei sentään tarvitse keskittyä ihan 8 tuntia päivässä, kunhan jaksaa kerran kuussa keskittyä niihin. Entä kuulutko liittoon? Sieltäkin saat rahaa karenssin aikana. Tosin karenssi on se pienin murhe, nyt sä tarviit vaan lomaa päästä. Toivottavasti sulla on tukea ympärillä, ettei tarvitse yksin taistella?

Tiedän, et tää vastaus nyt pyörii vaan rahan ympärillä, mutta laskut on silti maksettava, vaikka burn out uhkaa.

Liitosta ei saa rahaa karenssin aikana ja miksi irtisanoutua? Saikuilla niin pitkään kuin saa uuden työpaikan!

Ap kai tietää, koska on säästänyt karenssin varalle. Saikkua ei aina saa, vaikka tarvitsisi. Hänhän on jo ollut palkattomallakin, eli ei ole saanut saikkua. Työpaikaltani on useampi irtisanoutunut juuri vastaavista syistä. Ja ta tietää tilanteen ja alkaa painostamaan irtisanoutumiseen.

Vierailija
30/31 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lomat ole laissa?

Vierailija
31/31 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku enemmän