Mitä Adlibriksessä tapahtuu?
Chatti on varattu koko ajan. Minun tilaus on jossain. On lähetetty mutta ei ole tullut minulle asti ja olen jo maksanut sen
Eikö siellä ole yhtään liveihmistä kenelle voi soittaa?
Kommentit (37)
Eivätkö enää toimita postin kautta? Vähentää tilaushaluja, kun aina vapaaehtoisesti maksoin sen n. 3 euroa, jotta sain paketin automaattiin. Nyt pitää hakeutua kauas Ärrälle.
Ensimmäisiä vakavia oireita isoista taloudellisista ongelmista. Maksakaa kaikki luottokortilla, niin sieltä saa rahat takas kun tuotteet loppuu saapumasta.
Itse tavoitin chatin kautta viikonloppuna lopulta. Sähköposteissa on yli 2 kk:n ruuhka.
Toimitusajaksi annettiin 18 päivää...
Harmi jos homma menee tuommoiseksi.
joono kun hoksasin että jotain sieltä sai alle valmistajan hintojen valmistajan sarjatilaajan alennuksineen. Kesti kauan. Ei toimiettu shenkerille joka itsellä on se lähin vaan postilla eli posti on todella kaukana ja hankala. Ihme ettei noita toivomuksia osata noudattaa toimitustavasta.
Smartposkin ois aika kiva. Koska se posti tosiaan vaatii pitkän bussimatkan odotteluineen molemmissa päivssä ja hidas k-kauppa. Se sijaan että vain kotmäkeä alas kävellen ärrälle ja takaisin paljon nopeammin. Hitto saisi ärrällä hoidettua ja kotiin nopeammin kuin edes kävellen itse lähtevälle bussipysäkille,
ja bussit kun on niin hauskoja talvisin.
Joo prosessit on siellä kussu paheman kerran, varastoja ta listahintoja ei tarkista kukaan. Toimitus sairaalollisen hidasta ja usein tapahtuu jotain tilauksen ja toimituksen välillä jossa annetut ohjeet tuotteen toimittamisesta katoaa ja toimitustapa muuttuu tilatusta.
Sitten vielä hajitetaan tilauksia moneen pieneen tilaukseen. Erittäin hankalaa kun menee vielä eri paikkoihin.
Ja sitten se hiton Klarna. Maksoin suoraan tilauksen yhteydessä 3vko myöhemmin tulee ilmoitus että maksu on vastaanotettu siis mitö muumihattua... määhän maksoin suoraan adlibrikselle enkä mitään velkatiliä ole avannu tai muuta. Puhumattakaan että maksoin paljon aikaisemmin. Mut joo 3vko miettimistä adlibriksessä, viikko shenkerille (postille) toimittaa postikonttorille vaikka ärrään halusin. Hidas, mutta tuli. Ihmettelempä vain tuota käsittely ja toimitustapaa.
Tilasin paketin valitsemaani postilokeroon ja maksoin 1.90. Kuitenkin se paketti tuli ärrälle.
Adlibris on ollut pahasti sekaisin jo kuukausien ajan. Tein tilauksen itse joskus ennen jouluruuhkia ehkä loka-marraskuussa. Toimitus kesti kolmisen viikkoa. Täällä olikin joulun aikoihin ketju, jossa kiukkuiset ihmiset parjasivat sitä, että jää joululahjat tulematta.
Komppaan kyllä vahvasti tuota mitä joku täällä arvelikin; firmalla vakavia vaikeuksia taloudessaan. Hinnat on reilusti alennettuja ja niillä houkutellaan ihmisiä tilaamaan, toimitus onkin sitten jo toinen juttu. Kierrän kaukaa ko. puljun nykyään. Harmillista, että asiat ovat noin huonolla tolalla. Oli joskus ihan hyvä ja toimiva verkkokauppa.
Oppikirjoja tai mitään "aikataulutettua" älköön kukaan erehtykö tuolta tilaamaan. Ei taida tulla silloin kun tarvittaisiin.
Pari vuotta olen tilannut sieltä lankoja enimmäkseen ja toimi hyvin. Viime vuoden lopulla alkoi tökkiä. Oli jopa asiakaspalvelussa ihminen joka vastasi soittoon.
En tämän jälkeen enään käytä Adlibristä.
Tv. Ap.
Adlibris on kyllä mennyt viime aikoina ihan käsittämättömäksi. Ennenkin toimitus oli aina hieman hidas, mikä ei minua kovin paljon haitannut, mutta nyt kestää ja kestää ja kestää... Tilatessa lukee, että "toimitetaan 5-7 arkipäivässä", ja kun sitten tilaat, niin sähköpostivahvistuksessa lukee, että lähetetään 2vk-1kk kuluttua. Ja sitten ne kehtaavat vielä sen melkein kuukauden odotuttamisen jälkeen ilmoittaa, että "odotamme voivamme lähettää tuotteesi normaalin toimitusajan puitteissa"!
Minullakin tuli Schenkerillä tilattu paketti tavallisena postipakettina. Mutta mitä tulee tuohon Klarnan kautta nettimaksamiseen, eikö se summa mene aina tililtä vasta sitten kun tuote lähetetään? Ainakin juuri Adlibriksen kanssa minulla on jo vaikka kuinka pitkään käynyt niin, en muista olenko tilannut muista nettikaupoista, jotka käyttävät Klarnaa. Mutta välillä saa kyllä olla tarkkana, että sitten joskus kuukauden päästä tilauksesta tilillä on varmasti rahaa juuri sen veloituksen aikaan, kun siinä ajassa ehtii jo helposti unohtaa mitään edes tilanneensa :D
Joulun aikaan tilaaminen on vähän hassua touhua. Hinnat nousee ja toimitus hidastuu.
Joko tilaa ennen lokakuuta tai sitten tilaat tammikuun jälkeen. Siinä välissä ei oikein kannata.
Itseänikin ois huuvittanu tilata jo joskus joulukuun lopussa mutta odotinkin tammikuu 10pv asti.
Että siinä mielessä nää viimeisimmät voi olla tuota jouluajan sekoilua lähinnä eikä niinkään taloudellista ongelmaa. Takana on sentään bonnier joka nimellään ja rahoillaan takaa homman eikä ihan heti ole katoamassa ruotsin yritysmaailmasta. Vähän eri tasoa ku joku anttila.
Ehdotus ettei saisi tuotteensa tai rahansa on vähän niinkuin ehdotus että kohta katoaa suomesta s ja k ketjut molemmat samaan aikaan.
Lähettävät nykyään joka tavaran eri paketissa. Sain lopulta tilaamani, vaan ensin odottelivat kun toinen kirja jouduttiin tilaamaan. Sitten se, joka heillä oli varastossa lähetettiin, vaan se toimitettiin kauempaan noutopisteeseen. Sitten tuli ilmoitus, että maksunvälitysfirma oli toimittanut rahan toisestakin kirjasta adlibrikselle (vaikka samassa tilauksessa ne maksoin) ja lopulta sekin oli maassa, mutta jostain syystä se toimitettiin postitse. Plussana voisi sanoa, että sentään jälkimmäinen tuli pyytämättä ihan luukusta jaettuna. Tämä siis tämän vuoden puolella.
Viime vuonna loppukesästä jo törmäsin tähän uuteen systeemiin lähettää joka hemmetin teippirulla erillisenä pakettina. Kiskalla tiesivät kertoa, että se oli jo siinä vaiheessa adlibrikselle ihan normitapa.
Eikös Klarna hoida heidän kaikki maksut? Mulle ainakin tekee Klarna katevarauksen ja sitten kun tilaus lähetetään, saan tiedon että maksu todellakin on veloitettu.
Mulle vastattiin eilen heti Adlibriksen chatissa, kun kyselin pakettini perään. Hyvä asiakaspalvelu oli siinä. Mutta tuo todellakin tökkii, että tilaus lähetetään miljoonassa eri paketissa.
Eikö ne oo lähettny sähköpostia jossa on linkki josta voit seurata lähetystä? Jos tuotetta ei oo varastossa he joutuvat oottamaan niitä ennenku voivat lähettää.
Jos chatissa on ruuhkaa niin soita tai lähetä sähköpostia.
Minulla kesti tilauksesta toimituksen saapumiseen tasan 1 kk. Eikä edes ilmoittaneet tai pahoitelleet tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle vastattiin eilen heti Adlibriksen chatissa, kun kyselin pakettini perään. Hyvä asiakaspalvelu oli siinä. Mutta tuo todellakin tökkii, että tilaus lähetetään miljoonassa eri paketissa.
Musta taas parempi kun lähettävät erissä, sillonkun monta on samassa ne pomppii siellä laatikossa ja menee ryttyyn kun ne ei oo mitenkään kiinni.
Lähetä sähköpostia.