Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET-06 KESKELLÄ VIIKKOA (ke-to)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Jospa mäkin " tohtisin" tulla teidän joukkoon, kun on muitakin uusia tullut ;). Kovasti oon lukenut teidän juttuja nyt ja saanut niistä paljon apua ja voimaa -kiitos vaan kaikille.

Välillä tuntuu, että on niin yksin näiden vauva-asioiden kanssa ja aivan huulipyöreänä. Me ollaan ensimmäisiä meidän kaveriporukas, joille tuli baby -joten kaikki tämä on ihan uutta ja ihmeellistä!

Kuten murteesta varmaan huomaa, niin asutaan Pohjanmaalla (harmi sinänsä, koska olis niin mukava kahvitella teidän kanssa, mutta en aivan sinne asti viitsi lähteä...)

Meille syntyi ihana prinsessatytsä 24.3.2006, 4päivää ennen laskettua-aikaa. Synnytys oli pitkä ja tuskallinen! Painoa vauvalla oli 3330 ja pituutta 49,5cm. Meillä oli ristiäiset lauantaina ja nimeksi tuli Melissa :).

Meidän mussukka on tempperamenttinen pakkaus! Tissiä on saatava heti eikä hetkenpäästä ;). Päiväunille menee huonosti, vaikka on kuinka väsynyt. Onneksi vaunuissa nukkuu, silloin kun liikkuu ja välillä, mutta harvoin silloin kun vaunut on paikallaan. Ja kiitos rintarepun keksijälle -siihen Melissa myös nukahtaa.

Mutta ottaa ihan pikkuset unet -paljon ollaan valveilla ja illalla voidaan olla vähän yliväsyneitä. Mutta aivan ihana ja rakas vauva on!!!

Kuinka paljon voikaan toista rakastaa <3 ja ne hymyt =) pelastavat päivän kun päivän!

Yöt nukutaan välillä huonosti ja välillä paremmin :). Pikkuinen ähisijä neiti on aamuyöstä, eli masuvaivoja vähän on.

Mutta kaikenkaikkiaan arki alkaa sujua ja tuntuu että Melissa kasvaa ihan silmissä. Hänellä on vaaleat hiukset, siniset simmut ja hymykuopat molemmissa poskissa.

Mieheni on yrittäjä, joten aikasta paljon tässä yksin hoidellaan tyttöä.

Mutta onneksi mummat ja paapat asuvat tässä lähellä ja auttavat

mielellään.

Täytyy vaan nostaa hattua niille, joilla on useampi lapsi -kuinka te voitte ehtiä joka paikkaan!? Mä oon ihan helisemässä tämän yhden kanssa ja välillä tuntuu että ei ehdi kotitöitä tehdä tai suihkussa käydä. Tai sitten mä oon hidas...

Olin eilen jälkitarkastuksessa ja kaikki oli onneksi ok!

Painoa oli vielä pari kiloa ylimääräistä, luulin kyllä että enemmän ku tuntuu niin löysältä ;). Täytyy vähän alkaa jumppaileen.

Onko kukaan huomannut sellaista, että kun enempi liikkuu -niin se vaikuttaa maidontuloon? Mulla on nyt pari kertaa ollut sellanen, että kun oon oikein jumpannu -niin sitte illalla tuntuu tissit niin tyhjältä ja neitikin tuntuu valittavan ettei saa tarpeeksi. Mene ja tiedä onko tämä sattumaa, vai vaikuttaako se maidontuloon...

Mutta nyt on mentävä, että edes jotain saan tehtyä vielä ennenku Melissa herää.

Maya ja Melissa (huomenna 8viikkoa)

Vierailija
22/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli D-VITAMIINIT annan lusikalla suuhun. Aikasemmin tiputin suoraan pullosta mutta totesin lusikan paremmaksi kun en koskaan kunnolla nähnyt paljonko pullosta suoraan tippoja meni.

TÖIHIN PALUUTA olen myös miettinyt ja aika näyttää sitten koska palaan..Vuodenvaihteessa jään kodinhoidontuelle että raha ratkaisee kuinka hyvin pärjätään miehen keskivertotuloilla. meillä kuitenkin iso talolaina ja hirveet vakuutusmaksut yms. Ihanne olis olla kotona siihen asti kun Joel täyttää 3v mutta luulen ettei niin kauaa pysty. Toivoisin saavani olla kotona edes vuoden 2008 tammikuuhun. Joel olisi tuolloin 1v10kk.

SANTTU 81! Sinäkö puhuit vellistä? Suositeltiinko teille vellin aloittamista neuvolasta? Meillä kun Joelilla menee myös noin litran verran joskus ylikin vuorokaudessa korviketta..Olen myös miettinyt tota maissivellin aloittamista mutta en tiedä " uskallanko" manita asiasta neuvolassa..Joel kun vasta 2,5 kk. Nukkuu kyllä melko hyvin yönsä mutta tuo määrä kauhistuttaa!

Nyt mietityttää kun meillä pitäis nettiliittymän vaihtua näinä päivinä että kuinkakohan käy..Ollaanko nettipimennossa kun meillä muutenkin oikuttelee kone aina ja ei liittymän vaihtokaan voi meidän säkällä käydä " vaivattomasti" . Hitsi kun en muista tarkkaa päivää koska pitäis ; )

MAYA tervetuloa joukkoomme! Ihmettelit miten sitä ehtii monen lapsen kanssa ja tässä vastaus ; ) Ei ehdi. Monesta asiasta on tingittävä. meillä siis 3 lasta. 5v, 3v ja Joel 2,5 kk. Jos tahdon lenkille pyykkäys jää. Jos pesen pyykkiä ja siivoon niin lenkit jää. Jos haluan touhuilla lasten kans jotain kivaa, kaikki muut kotihommat siltä päivältä jää jne. Parista asiasta olen pitänyt kiinni. Suihkussa käyn joka ilta. Viimestään sitten kun lapset ovat unten mailla ja kotiruaan teen päivittäin. tai sitten isomman satsin mistä syödään pari päivää (useimmiten se iso satsi). Ja nuokin asiat vaativat joskus organisointia. Istua ei päivän mittaan paljoa ehdi ja todellakin suunnittelua tää arjen pyöritys jonkin verran vaatii. Silti en valita. Tykkään tästä elämäntilanteesta. Tällästä siis. Nämä karkeita arvioita. voi olla että joku ehtii tekeen kaikki nämä päivän mittaan mutta minä en ehdi ; )))

Jeps mutta nyt on mentävä ruokkiin Joel joten heipat taas!

p.s. jäi muuten jumppa tältä illallta väliin kun siellä hierojalla kävin ja sen jälkeen ollu ihan pökkyräinen olo. Huomenna taas kunnon reipas kävely niin eiköhän jumpat sillä korvaannu , )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon ollu tyytyväinen. saatiin joskus lahjaks se. Kantavuus 200m ja 2 taajuutta.

Vierailija
24/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]KIITOKSET kahvitteluseurasta, mukavaa oli!

TERVETULOA joukkoon [b]maya25[/b]! Nostan tuota meijän kasvulistaa, niin voit sinne käydä tietosi lisäämässä, jos haluat.

Tänään meillä oli vauvalla NEUVOLALÄÄKÄRI. Pituutta oli jo 60cm ja painoa 5770g eli taas oli poika oikein hienosti kasvanut. Mutta sitten mua jäi mieltä kaivelemaan kovastikin, kun lääkäri ihmetteli vauvan voimakasta moro-refleksiä. Eilen huomasin eka kerran, että kun poika nakuna lattialla, niin tempasee kädet sivulle voimakkaasti ja oikein kirkaisee ja rupee itkemään paniikissa. Teki tän saman tänään neuvolassa. Lääkäri halusi meille kontrollikäynnin asiasta kuukauden päähän. Sanoi kyllä, että luultavasti hän vaan hötkyilee, mutta silti painaa mieltä. Kyseli, että säpsähteleekö poika muuten. En oo sitä kyllä huomannut ja voitte kuvitella, että tänään oo poikaa silmä kovana tarkkaillut, enkä oo huomannu. Leuan väpätyksestä kyseli myös, mutta kun kerroin sen esiintyvän silloin, kun poika itkee kovasti tai on jostain kovasti innoissaan, niin ei siitä sitte ollut huolissaan. En ees tajunnu kysyy, että mitä se liian voimakas moro merkitsee¿ täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä. Onko muiden vauvoilla tällasta? Entä mitä sanottu 2kk neuvolassa? Eikös se moro kuitenkin vielä tuossa iässä ole tallella?

Meillä PHILIPSin ITKUHÄLYTIN, oiskohan 464... Ihan hyvin on toiminut tuossa parvekekäytössä ainakin. Kesäksi mökille on se DOROn radiopuhelin ja ilmeisesti se on tosi kätevä, ainakin vauvatapaamisessa sain sellasen käsityksen. Ja sillä tosiaan sitten myöhemminkin käyttöä.

Annan D-VITAMIINIT suoaan lusikalla, samassa lusikallisessa annan myös rela-tipat. Ja lusikkana ihan tavallinen teelusikka. Eiköhän siinä ainakin suurinosa mee...

Mä oon aatellu palaavani TÖIHIN myös elokuussa 2007 eli vauva silloin 1v5kk. Meijän esikoinen aloitti tarhan 1v4kk:n iässä ja mun mielestä ihan hyvä ikä. Kovasti alkoi puhe kehittyä, tuli monta uutta sanaa viikossa, eikä eroahdistus ollut kauhee.

Meilläkin alkaa ÄHKIMISET aamulla siinä viiden, kuuden aikaan. Hieman rasittaavaa, kun ei sitten itekään osaa nukkua ja yleensä poikakin herää niihin itse ja sitten itkee väsymystään, eikä saa unen päästä kiinni, kun täytyy ähkiä.

Käytiin tänään pappia tapaamassa mun vanhempien luona, kun pidetään ristiäiset siellä. Oikein kivasti tapaaminen meni. Meillä pappina meijän vihkipappi. Sovittiin, että isosisko saa esittää ristiäisissä laulun, jonka oppinut kerhossa. Laulu on " ken on luonut kukkaset..." . Ja vauvan päänkin haluaa kuulemma kuivata. Kovasti oli neiti tohkeissaan näistä kunniatehtävistä. Neiti jäikin mummopapalle yökylään. Tulee huomenna takasin kotiin. Huomenna siis vietetään Väpän kanssa päivää.

-Monkey ja Väpä 8+vkoa-

Vierailija
25/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole neuvolassa vellistä puhunut, mutta esikoisen kohdalla kun oli sama juttu 2,5kk iäsää niin tuttu lääkäri kehoitti aloittamaan vellin että maidon määrä saadaan vähenemään. Esikoiselle peruakin alotettiin kun ikää oli 3kk 1vko.

Nyt kun ollaan pärjätty vielä tolla 100ml vellillä en kiinteitä veilä 3kk iässä aloia (se siis tulee jo lauantaina). KAtsotaan kauanko tuolla vellimäärällä pärjätään, sitten vaihdetaan maissivelli peruna-porkkanaan ja laitetaan niitä sekasin. (100ml maissia ja 100ml pe-po). Sillä yritellään sitten mahdollisimman lähelle 4kk kunnes aloitetaan peruna. Esikoisen kanssa myös velli vaihdettiin heti 4kk iässä riisivelliin (vaikka suositus 5kk niin ei ollut neuvolan mukaan nniin vilja että olisi pitänyt sinne odottaa.) MAillä kun alettiin taas yöllä syömään niin pe-po velli ei enään selvästi riittänyt. Muuten mentiinkin sitten ihan normi suositusten mukaan.

Varasin muuten tänään ajan KIERUKAN LAITTOON. Akoija ei nyt ole joten saan sen vasta seuraavilla menkoilla keskuussa.

Nyt nukkumaan...

-Santtu

Vierailija
26/28 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHINPALUUSTA oon ajatellu, että jos pystyis olemaan kotona (monen muun tavoin) syksyyn 2007 että poika olis sen 1.5v mutta saa nähhä miten rahat riittä kun virallinen äitiysloma loppuu...... miulla on pari ystävää töissä päiväkodeissa ja molemmat on sitä mieltä että vuoden vanhakin on liian pieni sinne :( mutta vaihtoehdot on vähissä jos rahat ei riitä !!!! no sitä ei onneksi tarttee vielä päättää....

Fiona77

Vierailija
27/28 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Mua jäi askarruttamaan, kun lueskelin tuota pinoa, että onko monikin korvikemaidolla ja jos, niin mikä siihen on ollut syynä, ettei ole äidinmaitoa riittänyt tai tullut ollenkaan? Minä kuulun itse niihin onnekkaisiin, joilla rintamaito on ainakin vielä riittänyt ja olen ajatellut imettää niin kauan kuin tarvevaatii, jos vain jatkossakin riittää. Alussa rinnat oli tosi kipeät etenkin nännit. Ajattelin jo, ettei tästä mitään tule, mutta ajankanssa helpotti. Helppoahan tämä on korvikkeisiin verrattuna. Tottakai korvikkeilla saisi yöt nukuttua paremmin, jopa kokonaan, mutta olen ajatellut, että aika aikaansa kutakin ja nyt on tämän vaiheen aika. Viime yö menikin taas yhdellä syötöllä. Poika rupesi nukkumaan klo 21, söi 03.00 heräsi aamulla 06.00. Nyt on taas unten mailla. Ja kodin ulkopuolella on niin paljon helpompaa, kun ei tarvitse kannella pulloja ja maitoja erikseen mukana vaan ne kulkee ihan itsestään. Tyrkkää vain tarvittaessa suuhun. Olisi onni, jos kaikki saisivat nauttia tästä edusta.

Töihin paluusta.....eipä ole mihin palata. Työsopimus päättyi äitiyslomaan, kun määräaikaisena olin. Hyvä tietenkin sen suhteen, että ei tarvitse jäädä hoitovapaalle vaan ilmoittaudun työttömäksi ja saan ansiosidonnaista, joten talolainojen ym. maksujen kanssa ei tule mitään ongelmia. Tällä paikkakunnalla ei ole pelkoa siitä, että osoittaisivat työtä, sillä alallani sitä tuskin tulee ja jos tuleekin, silloin se kannattaa ottaa vastaan. Niin harvinaista se olisi. Jään siis kotiin nähtävästi pidemmäksi aikaa. Toiveessa olisi myös piakkoin alkaa pikkukakkosta yrittämään, joten ehkäisyäkään ei tarvitse miettiä, eikä kyllä olla ehkäistykkään. Tämän ensimmäisen alulle laittaminen kesti 3 vuotta ja tarvittiin hedelmöityshoitoja. Syytä lapsettomuuteen ei kuitenkaan löytynyt, joten toiveessa olisi, että toinen tulisi helpommin. Ainahan toivoa saa.... Ei vaan passaa jäädä kovin pitkään odottelemaan, jos vaikka toinenkin ottaa samat 3 vuotta tai pidemminkin.

Terveisin

mine + poju 2kk

Vierailija
28/28 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ollut seurata muiden samanikäisten vauvojen touhuja, joten päätin viimein kertoa omat kuulumiset.

Meillä pikku-ukko täytti 14. pv 2kk ja on saavuttanut jo huomattavat mitat, 59cm ja 6590g (syntyessä oli 3900g ja 48cm), joten äipällä riittää kanneltavaa. Niskat on kieltämättä välillä jumissa, joten hieronta tekisi terää.

Yöt meni jo välillä yhdellä heräämisellä ja ehdin riemuita, että vihdoin saa nukkua hieman pidempiä unia, mutta nyt taas on mennyt pari yötä niin että on pitänyt syöttää parin tunnin välein ja ukkeli on ollut tosi kärttyinen. Ehkä ne mahavaivat eivät olleetkaan vielä historiaa.. Onneksi mies otti vauvan hoitoonsa aamulla ja sain nukkua yhdeksään asti. Nyt onkin sitten ollut pieni virtapiikki ja pesaisin ikkunatkin.

Mutta nyt kuulostaa, että ukkeli heräilee ulkoa päikkäreiltä (on jo toiset sellaiset tälle päivälle).

Aurinkoista viikonloppua kaikille (tänne on kyllä luvattu sadetta)!