Eihän kenenkään tarvitse olla työnantajan tavoitettavissa 24/7?
Eikö riitä että työvuoron ajan on tavoitettavissa? Mulla on yleensä aina kotona puhelin äänettömällä kun teen yötöitä, eli päivät nukun ja illalla /alkuyöstä pidän sen äänettömällä että muu perhe saa nukkua rauhassa.
Työnantaja valittaa että minua on hankala saada kiinni, ja että työkavereiden pitäisi saada minut kiinni jos niille tulee jokin hätä.
Minusta riittää että olen työaikana tavoitettavissa, muu aika on minun vapaata ja vapaalla saan tehdä mitä haluan, vaikka laittaa puhelimen pois päältä.
Kommentit (5)
Jos maksetaan varallolokorvausta, ei muuten.
Hoitoala? Opetelkoon nyt pistämään sijaislistansa kuntoon. Yleensä kaiken pahan alku ja juuri on saamaton pomo, joka jättää nämä asiat aina viime tippaan. Systeemi on niin huteralla pohjalla, että koko korttitalo kaatuu, jos yksinkin sairastuu.
Mitenhän saisi vielä työnantajan ymmärtämään että en voi ja ennen kaikkea en halua aina olla tavoitettavissa?! Olen sanonut että nukun tai oli muuta tekemistä mutta sama valitus alkaa. Ja samoten työnantajan mielestä vapaat on lepäämistä varten, silloin et voi käydä esim. kylässä.
Ei. Kyllä ihmiselle kuuluu myös vapaa- ja lepoaika.