Olen perinteinen nainen, mitä vikaa siinä on?
Tykkään olla kotona, siivota ja kokata, enkä nauti mistään muusta niin paljon kuin tästä. Oma äitini on uranainen, joka ei paljoa kotona viihtyny, mutta minä olen päinvastainen. Kotona oleminen tuntuu turvalliselta ja omalta jutulta. Kaikkien pienten kotiaskareiden tekeminen on mulle nautintoa. Olen menossa piakkoin naimisiin ja haaveilen perheestä ja omista lapsista. Olen hyvin perhekeskeinen ja perinteinen nainen.
Mutta miksi ihmeessä tällaisena naisena oleminen on monen mielestä niin väärin, etenkin feministien, vaikka tämä onkin minun oma valintani ja tuntuu omalta? Totta kai käyn töissä ja niin edelleen, mutta silti minun perinteistyys ja vanhanaikaisuus ärsyttää monia, vaikka minä en koskaan puutu muiden ihmisten tai naisten tapaan olla ja elää. Kai meillä perinteisillä naisillakin on oikeus elää sillä tavalla, mitä itse haluamme?
Minä tykkään ruuanlaitosta. Viikonloppuisin ja samoin viikollakin, jos olen kotona, teen ruuan ja jopa passaan miehelle pöytään jälkiruokineen kaikkineen. Leipominen on uusi harrastukseni. Itse en syö sokeria enkä eläinperäisiä tuotteita, mutta mies tykkää makeasta, joten hemmottelen häntä leipomalla.
Samaan aikaan minusta on itsestäänselvää, että olemme tasa-arvoisia (myös taloudellisesti), joten pidän itseäni feministinä.