Miksi lääkäri on kirjoittanut epikriisiin, että asiakas vaikuttaa elävän realiteeteissa?
En ole vielä edes siinä iässä, että dementiaa voisi epäillä. Toisekseen hakemaani apuun olisi ilmeisesti määrätty ihan samat antibiootit vaikka en eläisikään realiteeteissa.
Olisi mielenkiintoista tietää, että uskaltavatko lääkärit kommentoida samalla tavalla kun esimerkiksi poliitikot tai pamput käyvät heidän luonaan vastaanotolla?
Mitä tuo ”vaikuttaa” tarkoittaa? Minun käsittääkseni ihminen elää joko todellisuudessa tai ei elä. Harvemmin nämä vähemmän todellisuutta tiedostavat jättävät maallikolle mitään epäselvyyttä siitä, etteikö muisti muka pätkisi väsymystä tai stressiä vakavamman syyn vuoksi.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Oliko lääkäri äidinkileltään suomea puhuva?
Ei ainakaan nimikyltistä päätellen. Toisaalta nimestä ei voi aina päätellä toisen äidinkieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan nimikyltistä päätellen. Toisaalta nimestä ei voi aina päätellä toisen äidinkieltä.
Sen verran oudolle tuo ilmaisu vaikuttaa että en oikin usko että oli. Jos lääkäri haluaa sulka pois muistisairauden realiteetin sijaan yleensä puhutaan paikkaa ja aikaan orientoitumissta tai asiallisuudesta.
Jotkut lääkärit tekee aina arvion psyykkisestä voinnistakin. Jouduin hakemaan päivystyksestä sairaslomaa hengitystieinfektion takia, ja minullakin oli statukseen kirjoitettu että potilas realiteetissa.
Saneluita purkaneena sanoisin, että on vain ko. lääkärin tapa. Toiset mainitsevat aina, että on aikaan ja paikkaan orientoitunut ta harvemmin muodossa että on realiteeteissa, oli vaiva mikä hyvänsä.
Voisiko liittyä sinulle määrättyihin lääkkeisiin? Joidenkin antibioottien esim. (Avelox) käytöstähän voi aiheutua sivuoireena psyykkisiä häiriöitä. Eli lääkäri totesi sinun olevan nyt ihan järjissäsi, siltä varalta, että myöhemmin lääkkeen käytöstä aiheutuu vakavia sivuoireita, jotta oireet tunnistetaan lääkkeen aiheuttamiksi.
Minulle oli hoitaja kirjannut muuttoon liittyen kummallisen tekstin joka kuulosti että olin jotenkin kuvitellut muuton, vain koska se ei jostain syystä näkynyt vielä väestörekisterissä.
Että tallaista kirjataan henkilöä näkemättä.