Mihin munakuppia käytetään?
Tuntuu turhalle tilanviejälle kaapissa. Kuorittu kanamuna vain pyörii kipossa lusikkaa karkuun. Helpompi vain leikkurilla laittaa siivuiksi..
Hiton perintöastiat!
Kommentit (10)
Taidetaan käyttää lähinnä löysäksi keitetyille munille, joita ei edes voi viipaloida.
Munia on muuten kolmea kokoa, S-M-L, merkitty pakkaukseen.
Täytyyhän joka naisella munakuppi olla. Ei vais, ei mulla ole vaikka perintönä oonkin astiastoja saanut. Ootko muuten varma, että ne on munakuppeja? Ei niissä munat pyöri, eikä ne kauheesti tilaa vie.
Joltakin olen saanut kyseisiä turhakkeita lahjaksi peräti 6 kappaletta. Munille en ole koskaan käyttänyt, mutta dippiastioina ihan käteviä. Kun on useampi ihminen syömässä niin kaikille on oma astia eikä tarvitse räpiä yhdestä kulhosta.
Käytän teräksisiä munakuppeja munanmuotoisten kynttilöiden polttamiseen pääsiäisenä.
Joku täysin turha keksintö jota voidaan ostaa lahjaksi ihmisille joista ei pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Joltakin olen saanut kyseisiä turhakkeita lahjaksi peräti 6 kappaletta. Munille en ole koskaan käyttänyt, mutta dippiastioina ihan käteviä. Kun on useampi ihminen syömässä niin kaikille on oma astia eikä tarvitse räpiä yhdestä kulhosta.
Eikä sitä dippiä ole pitkin poikin kun jokaiselle oma astia.
Onhan se kätevää, että jäykät munat odottaa kupeissa pöydällä vuoroaan asiallisesti. Siitä on sitten helppo valita mieleisensä.
Munakuppiin laitetaan keitetty kananmuna kuorineen. Sitten siitä munasta leikataan pala pois ja syödään lusikalla munan sisus pois.
En käytä.