Mies sai leipomisvimman- Muistutin häntä keliakiastani
Olemme 36v pari.
Mies sai yhtäkkiä tänään leipomisvimman. Hän
alkoi leipomaan voileipäkakkua, juustokakkua ja täytekakkua. Huikkasin, että muistaahan hän minun keliakiani. Mies vastasi ” mä en tee nyt näistä tällä kertaa gluteenittomia, koska en ole ennen tehnyt eikä ole kokemusta” Suutuin ja sanoin, että ” Sitten ei tarvitse leipoa ollenkaan” Mies ei vastannut mitään ja alkoi kuitenkin leipomaan.
Ei tunnu kivalta katsella noita herkkuja, mitä en saa syödä. Kauppaankin on pitkä matka :(
Mies ja lapsi herkuttelee nyt. Kysyin uudelleen mieheltä, että miksei yrittänyt tehdä edes mitään minulle, niin hän sanoi ” Mä mielestäni sanoin jo, ettei mulla ole kokemusta gluteenittomista leivonnaisista enkä voi ottaa riskiä, että ne menevät pilalle” Sä voit itse mennä kaupasta hakemaan jotain, jos tahdot” ” Muistaakseni söit eilen jo ostamiasi herkkuja yksin, mutta et ostanut minulle ja lapselle mitään. Mies myös sanoi, että miksi hänen pitäisi leipoa minulle, kun en itsekään tuonut kaupasta mitään hänelle ja lapsellemme.
Huoh:(
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku, juustokakku, täytekakku. Mahtava setti kerralla, noin ensikertalaiselta.
Varsinkin tuo voileipäkakun leipominen, jonka mies siis ilmeisesti aloitti leipomalla sen leivänkin itse. Hattu päästä.
Ja vielä enemmän hattu päästä, että valmista on jo puoliltapäivin. Itse en olisi saanut kaikkia tuotoksiani vielä edes uuniin tässä vaiheessa.
Ja kaikkein parasta, että mies ja lapsi pistelevät tuon satsin ihan kahdestaan. Kannattanee kuitenkin tilata ambulanssi valmiiksi jo tässä vaiheessa. :)
Ja pisteet siitä, että kaikkiin näihin on ainekset valmiina kotona.
No sinäpä taidatkin olla kimpassa Ihmemies Gyverin kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Ja ongelma oli?
Ongelma oli huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö tää keliakia jotenkin nyt tähän plussakeliin?
T´inkkis khan
Mitä ihmettä?
ApNiin, että onko tämä jotenkin säähän liitännäinen, kun keleistä puhelet.
Tsinggis
Keleistä puhelen? Mitä sä sekoilet? Mitään ei ole maininnut kelistä.
ApMies sai leipomisvimman ja muistutit häntä kelistä.
Älä yritä.
Tsinggis
Voisitko poistua ketjustani häiriköimästä vai pitää ilmoittaa asiasta ylläpitoon ?
Tuo häirikkö onkin ylläpidon ns. vanha tuttu. Tai ainakin esiintyy hänenä.
Miksei mies voinut ottaa riskiä että menee pilalle, jos leipomukset päätyivät kuitenkin omaan suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku, juustokakku, täytekakku. Mahtava setti kerralla, noin ensikertalaiselta.
Varsinkin tuo voileipäkakun leipominen, jonka mies siis ilmeisesti aloitti leipomalla sen leivänkin itse. Hattu päästä.
Ja vielä enemmän hattu päästä, että valmista on jo puoliltapäivin. Itse en olisi saanut kaikkia tuotoksiani vielä edes uuniin tässä vaiheessa.
Ja kaikkein parasta, että mies ja lapsi pistelevät tuon satsin ihan kahdestaan. Kannattanee kuitenkin tilata ambulanssi valmiiksi jo tässä vaiheessa. :)
Ja pisteet siitä, että kaikkiin näihin on ainekset valmiina kotona.
Naureskelin samaa:)
Tarvitaan monenlaisia tarpeita noita herkkuja varten. Ja aikaa, ei voikkarikakku hetkessä tule valmiiksi.
Miksi on tärkeää että olette juuri 36v pari?
Ap, miksi kuvittelet voivasi tai olevasi oikeutettu pomottamaan miehen tekemisiä? Kun nyt kyseessä on "vain" leipominen eikä asuntokauppa. Etkä siinäkään varsinaisesta pomona, mutta osallisena.
Seuraavat päivät on sitten melkoista puputusta miehellä ja lapsella, ettei leipomukset pilaannu. "Hieman" tässä taas haiskahtaa Porvoon meininki.
Mikä on painosi? Kuka 36v itkee herkkujen perään kuin lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei mies tarinan mukaan ole ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu kivalta katsella noita herkkuja, mitä en saa syödä. Kauppaankin on pitkä matka :(
Juurihan eilen herkuttelit. Ja taas pitäisi?
Kello 12 mies ja lapsi jo pistelemässä poskeensa voileipäkakkua, juustokakkua ja täytekakkua.
Sen 36-vuotiaan ensikertalaisleipojamiehen on täytynyt saada se "leipomisvimma" melko varhain aamulla, meinaan... :D