Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai leipomisvimman- Muistutin häntä keliakiastani

Vierailija
10.02.2019 |

Olemme 36v pari.
Mies sai yhtäkkiä tänään leipomisvimman. Hän
alkoi leipomaan voileipäkakkua, juustokakkua ja täytekakkua. Huikkasin, että muistaahan hän minun keliakiani. Mies vastasi ” mä en tee nyt näistä tällä kertaa gluteenittomia, koska en ole ennen tehnyt eikä ole kokemusta” Suutuin ja sanoin, että ” Sitten ei tarvitse leipoa ollenkaan” Mies ei vastannut mitään ja alkoi kuitenkin leipomaan.
Ei tunnu kivalta katsella noita herkkuja, mitä en saa syödä. Kauppaankin on pitkä matka :(
Mies ja lapsi herkuttelee nyt. Kysyin uudelleen mieheltä, että miksei yrittänyt tehdä edes mitään minulle, niin hän sanoi ” Mä mielestäni sanoin jo, ettei mulla ole kokemusta gluteenittomista leivonnaisista enkä voi ottaa riskiä, että ne menevät pilalle” Sä voit itse mennä kaupasta hakemaan jotain, jos tahdot” ” Muistaakseni söit eilen jo ostamiasi herkkuja yksin, mutta et ostanut minulle ja lapselle mitään. Mies myös sanoi, että miksi hänen pitäisi leipoa minulle, kun en itsekään tuonut kaupasta mitään hänelle ja lapsellemme.
Huoh:(

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma oli?

Vierailija
2/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tää keliakia jotenkin nyt tähän plussakeliin?

T´inkkis khan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T´inkkis khan

Mitä ihmettä?

Ap

Vierailija
4/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikset tuonut perheellesi mitään herkkuja, vain itsellesi? Todella kummallista. - Ehkäpä ensi kerralla muistat.

Nyt kuules iski oikein pikakarma. Tähän sopivia sananlaskuja olisi nyt vaikka kuinka.

Vierailija
5/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ongelma oli?

Ongelma selviää tekstistäni. 🤦🏼‍♀️

Ap

Vierailija
6/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T´inkkis khan

Mitä ihmettä?

Ap

Niin, että onko tämä jotenkin säähän liitännäinen, kun keleistä puhelet.

Tsinggis

Vierailija
7/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikset tuonut perheellesi mitään herkkuja, vain itsellesi? Todella kummallista. - Ehkäpä ensi kerralla muistat.

Nyt kuules iski oikein pikakarma. Tähän sopivia sananlaskuja olisi nyt vaikka kuinka.

No mutta ei mies ja lapsi edes pyytäneet mitään!

Ap

Vierailija
8/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti itsekin tiedät, ettei gluteeniton leivonta ole yhtä helppoa kuin tavallinen. Jos mies ei ole ikinä leiponut gluteenitonta, niin ottaisin ensi kerralla hänet mukaan leipomiseen ja opettaisin. 

Vierailija
9/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T´inkkis khan

Mitä ihmettä?

Ap

Tsinggis

Keleistä puhelen? Mitä sä sekoilet? Mitään ei ole maininnut kelistä.

Ap

Vierailija
10/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kiitettävän laaja valikoima tuotteita aina kaapissa odottelemassa inspiraatiota kun tuollaisen kattauksen noin vain tekee.

Vierailija
11/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa että mies innostui leipomisesta. Ei hänen silti tarvitse leipoa aina sellaista mitä sinä syöt. Ehkä hän haluaa kehittää taitojaan leipojana noin yleensä, gluteenittomilla jauhoillahan ei esim saa sitkoa aikaiseksi. Voit itse leipoa itsellesi. Oletan että mies leipoo jatkossa joskus sellaista mikä sopii sinullekin. Mutta aina ei tarvitse.

Vierailija
12/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene mukaan leipomaan itsellesi niitä gluteenittomia? Jos osaat niitä leipoa. Jos et osaa, opettele.

Vierailija
13/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T´inkkis khan

Mitä ihmettä?

Ap

Tsinggis

Ap

Mies sai leipomisvimman ja muistutit häntä kelistä.

Älä yritä.

Tsinggis

Vierailija
14/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään ongelmaa, harvinaisen vauhdilla tuli oma törttöilysi takaisin. Jos sinä kerran olet jo herkkuhetkesi pitänyt, niin anna toisten pitää omansa. En kyllä yhtään ihmettele miksi mies jätti sinut näiltä kesteiltä pois, vaikutat ihmisenä hieman hankalalta.

Vierailija
15/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T´inkkis khan

Mitä ihmettä?

Ap

Tsinggis

Ap

Palstan perusoppi #13: älä ryhdy keskusteluun tuon tyypin kanssa.

Vierailija
16/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap anna miehen leipoa niin kuin hän parhaaksi näkee, niinhän sinäkin teit kun possutit herkkuja yksin.

Vierailija
17/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on peili säpäleinä, kun et näe omaa osaasi

Vierailija
18/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T´inkkis khan

Mitä ihmettä?

Ap

Tsinggis

Ap

Mies sai leipomisvimman ja muistutit häntä kelistä.

Älä yritä.

Tsinggis

Voisitko poistua ketjustani häiriköimästä vai pitää ilmoittaa asiasta ylläpitoon ?

Vierailija
19/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme 36v pari.

Mies sai yhtäkkiä tänään leipomisvimman. Hän

alkoi leipomaan voileipäkakkua, juustokakkua ja täytekakkua. Huikkasin, että muistaahan hän minun keliakiani. Mies vastasi ” mä en tee nyt näistä tällä kertaa gluteenittomia, koska en ole ennen tehnyt eikä ole kokemusta” Suutuin ja sanoin, että ” Sitten ei tarvitse leipoa ollenkaan” Mies ei vastannut mitään ja alkoi kuitenkin leipomaan.

Ei tunnu kivalta katsella noita herkkuja, mitä en saa syödä. Kauppaankin on pitkä matka :(

Mies ja lapsi herkuttelee nyt. Kysyin uudelleen mieheltä, että miksei yrittänyt tehdä edes mitään minulle, niin hän sanoi ” Mä mielestäni sanoin jo, ettei mulla ole kokemusta gluteenittomista leivonnaisista enkä voi ottaa riskiä, että ne menevät pilalle” Sä voit itse mennä kaupasta hakemaan jotain, jos tahdot” ” Muistaakseni söit eilen jo ostamiasi herkkuja yksin, mutta et ostanut minulle ja lapselle mitään. Mies myös sanoi, että miksi hänen pitäisi leipoa minulle, kun en itsekään tuonut kaupasta mitään hänelle ja lapsellemme.

Huoh:(

Ap ymmärrän todella hyvin mielipahasi ja suuttumisesi, keliaakikkona. Eksäni teki joskus samaa. Olisi voinut tuoda kaupasta/leipomosta mulle gluteenitonta herkkua ja sitten tehdä itselleen normaaleja. Toin esille kyllä sen niten loukkaannuin. Kerran tein niin kun hän alkoi leipoa, lähdin yksin ravintolaan syömään ja herkutrelin viineine ja jälkkäreineen kunnolla. Tulin kotiin missä mies söi korvapuustejaan ja kerroin herkuttelukokemuksestani. Otti siitä nokkiinsa hiukan mutta suhde ei toiminut muutenkaan . Nyt mulla on fiksu mies joka osaa suhtautua keliakiaani aikuisesti, joskus jopa potee huonoa omatuntoa jos syö munkin 😁 ja musta tuntuu että taitaa joskus herkutella pullilla salaa..vaikka olen sanonut että voi kyllä ihan syödä niitä kotona, mutta koska olen ns pullahiiri irsrkin, olisi kiva jos mullakin olisi jotain. Kaupasta tai itse leipomaani.

Vierailija
20/34 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, tuo ap keksii milloin mitäkin typerää aloitusta.

Onpa hällä tyhjä ja tylsä elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi