Kuinka paljon vettä juot päivässä?
Ei sitä tarvitse lipittää kuin ehkä 1-2 litraa, jos sitäkään. Ylimääräisestä juomisesta ei ole mitään terveyshyötyä.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/738198-ihmisen-ei-tarvitse-juod…
Kommentit (35)
Tyhmät ihmiset kuvittelee, että ylimääräisen veden juonnista on jotain hyötyä 😂😂
Tänään 4 mukia kahvia, 1 lasi vettä.
Hyvä jos lasillisen juon. Joskus janottaa pitsan syönnin jäkeen ja siloin menee helposti parikin lasilista.
”Kuin”? Kaksi litraa olisi mulle ihan järjetön määrä.
Olen niinikään "biohakkeri" eli niiltä osin kun seuraan oman virtsani väriä ja hajua sekä ulosteen koostumusta. En myöskään anna janon tulla, sillä jano on merkki siitä että keho kärsii jo nestehukadta. Päivittäinen määrä onkin vakiintunut 4-5 litraan päivässä.
Litran tai kaksi. Heti jos jää vedet juomatta väsyttää ja päähän koskee.
Lasillinen ehkä kaksi päivässä? Ei vettä jaksa litkiä kuten kaljaa jota menee helposti 20 tölkkiä päivässä. Tai menee ja menee. Savuilla tee mieli kaljaakaan. No joo mä oon aika kuiva jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Olen niinikään "biohakkeri" eli niiltä osin kun seuraan oman virtsani väriä ja hajua sekä ulosteen koostumusta. En myöskään anna janon tulla, sillä jano on merkki siitä että keho kärsii jo nestehukadta. Päivittäinen määrä onkin vakiintunut 4-5 litraan päivässä.
Juot LIIKAA!
Juon vettä 2-3 litraa päivässä. Kesähelteellä voin juoda enemmänkin.Olen juonut ihan lapsesta alkaen paljon vettä ja talvellakin kauppaan mennessä on vesipullo mukana laukussa. Limuja ja mehuja en juo koskaan. Muut päivittäiset juomiseni ovat kupillinen teetä, kahvia ja lasi piimää ruualla.
Ehkä n. litran verran menee, ei ehkä niinkään paljon, juon kyllä kaikkea muutakin. Juon jos on jano ja syön jos on nälkä. Kesällä helteellä kyllä pakotan itseni juomaan enemmän vettä.
Pyrin juomaan noin 5l vettä päivässä, koska siitä tulee hyvä iho ja hajuton pissa.
Eilen join 3.3 litraa nesteitä.
Ajattelin kokeilla tuollaista fitnesskuvaus-diettiä viikon että aluksi paljon vettä ja hiljalleen vähemmän jotta keho luopuu nesteistä. Hiilarit ja suola myös minimiin.
Noin 4 litraa. Munuaiset kiittää :)