Kuinka paljon vettä juot päivässä?
Ei sitä tarvitse lipittää kuin ehkä 1-2 litraa, jos sitäkään. Ylimääräisestä juomisesta ei ole mitään terveyshyötyä.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/738198-ihmisen-ei-tarvitse-juod…
Kommentit (35)
Monesti huomaa ettei ollenkaan mene vettä. Kahvia 4-6 mukia ja maitoa 2-3 lasia
Mulla on ollut syntymästä lähtien sellainen automaattinen kroppa. Se ilmoittaa janon tunteena kun nestettä soluissa on liian vähän, ja vastaavasti munuaiset säätelee liian pois, jos niikseen tulee. Tää on aika hyvä ollut, ei ole tarvinnut alkaa laskemaan ja mittailemaan määriä. Vähän niinku kusella käyminenkin, meen silloin kun siltä tuntuu, eikä esim 2 tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin juomaan noin 5l vettä päivässä, koska siitä tulee hyvä iho ja hajuton pissa.
Vähän vastuullisuutta viesteihin, pyydän.
Talvisin ehkä 6 dl päivässä. En juo muuta kuin vettä. Kesällä menee tuplasti, jos hikoilen niin triplasti.
2 - 3 l ja mulla on di joka janottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen join 3.3 litraa nesteitä.
Ajattelin kokeilla tuollaista fitnesskuvaus-diettiä viikon että aluksi paljon vettä ja hiljalleen vähemmän jotta keho luopuu nesteistä. Hiilarit ja suola myös minimiin.
Epäterveellinen yhdistelmä, että paljon hikoilua mutta vähän suolaa. Ja toi vesimäärä, sillähän tulee aivopöhöä, joka puolestaan tuhoaa aivoja.
Pari isoa lasillista, ehkä puoli litraa. Olen joskus yrittänyt juoda enemmän, mutta joudun sitten ravaamaan vessassa.
Jos on perusterve, mutta juo useamman litran päivässä VAIKKA ei harrasta kilpailulutason liikuntaa... niin hyvä miettiä, mikä ruokavaliossa mättää - liikaa suolaa/sokeria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kokeilla tuollaista fitnesskuvaus-diettiä viikon että aluksi paljon vettä ja hiljalleen vähemmän jotta keho luopuu nesteistä. Hiilarit ja suola myös minimiin.
Epäterveellinen yhdistelmä, että paljon hikoilua mutta vähän suolaa. Ja toi vesimäärä, sillähän tulee aivopöhöä, joka puolestaan tuhoaa aivoja.
Hölmö, eihän sitä kerralla juoda ja eihän tuo tee kuin lasillisen tunnissa. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö, eihän sitä kerralla juoda ja eihän tuo tee kuin lasillisen tunnissa. eri
No se on todellakin liikaa, ellei hikoile sikana.
Aika vähän nykyään, mutta mehua ja kahvia taitaa mennä 5 litraa. Jos juon olutta (ja punkkua samana päivänä) niin voi mennä yli 10 litrankin.
Tsinggis
Mietippä sitä.
Talvella 0 - 0,3 litraa
Kesällä 0 - 1 litraa
En ole laskenut mutta ehkä noin 3 litraa? Aamulla juon 2-3 isoa lasia vettä ja pari kuppia kahvia. Työpisteellä on aina vesilasi ja aterioiden yhteydessä tulee juotua pari lasia. Iltaisin juon puoli litraa vihreää teetä, nam. Niin ja liikuntaharrastuksen yhteydessä juon noin 0,5-1l vettä.
Pelkkää vettä en juo ollenkaan,ruuan ja kahvin ym mukana tulee se vesi mitä tarvitsen.
2-3 litraa päivässä, mulle tulee pää kipeäksi jos en juo tarpeeksi ( mulle minimi normipäivänä tuo 2 litraa)
Veden lisäksi juon kahvia ja teetä, en koskaan limua, maitoa enkä mehua.