SYYSKUUN SALAISUUDET VKOLLA 30
Kommentit (23)
Onko muilla uudelleensynnyttäjillä häpyluu kipeä? Tai siis alapää? Mulla edellisestä synnytyksestä 1v ja 2kk ja tuntuu et vauva on jo puoliksi tulossa ulos, jota se ei tietenkään ole. Mut kävely on välillä jo hankalaa ja vihloo ikävästi istuessakin. Neuvolatäti sanoi et suht yleinen vaiva uudelleensynnyttäjillä. Mul on töihin meno viel kolmeks viikoks ennen äippälomaa ja ja voi olla että huonosti käy ku kahdeksan tuntia täytyy seisoa. No, enpä ota paineita, jään saikulle jos olo on tuskasta. Mut jos on kohtalotovereita niin tsempatkaa kärsivää.
Muuten raskaus sujuu ihan mallikkaasti, närästyksen kanssa on oppinut jo elämään, onneksi rennie auttaa.
Mut nyt nukkumaan, jos se vaikka uni jo tulis.
SaMa 31+2
Viikko sitten muutettiin ja rankkaa on ollut. Kovasti painaa mieltä tekemättömät kotihommat, ja ne 10 puuttuvaa neliötä, jota aikasemmassa kodissa oli. On jo kova ikävä sitä paikkaa. Kaikkia tavaroita ei saada tänne mahtumaan.
Suurempi huoli tällä hetkellä on isännän selkä, johon on leikkausaika elokuun 21. päivä. Nyt vaan tilanne on ollut niin huono neljä päivää, että isäntä vaan makaa sängyssä. Huomenna mentävä kyllä taas uudestaan lääkäriin, jossei ihmeparantumista tule. Tällä hetkellä suurin huoli on se, että mulla olisi vielä viikko töitä ennen äitiysloman alkua. Ja isännän piti tietysti hoitaa 2v esikoinen, jonka pph on nyt lomalla. No eipä ole hänestä hoitajaksi. Ja eipä ole varahoitajaa, kaikki mahdolliset on kysytty, mutta kaikki töissä. Nyt ei siis pojalle hoitajaa huomiseksi jos minä menen töihin. MInäkin sen verran kuuliainen työntekijä, etten haluaisi tätä työnantajan niskaankaan kaataa. Omavointi kohtalainen, vaikka jalat iltaisin aika turtana ja perjantainakin särkivät koko päivän töissä. Jos hoito olisi kunnossa varmasti sinnittelisin töissä vielä tämän viikon, mutta nyt en tiedä mitä tehdä. Huomiseksi ei hoitoa ole eikä lastakaan voi isän kanssa kotiin jättää kahdestaan. Silti tuntuu pahalta pyytää saikkuakin kun jotenkin töissä pärjää varmasti vielä viikon. Mieskin sitä mieltä että ei se työantajan vika ole että hänen selkänsä reistaa. Ja niinhän se on. Mutta koko viikkoa ei pystyisi olemaan palkattomallakaan...
En tiedä mitä tehdä???? Tulipas sekava sepustus mutta sainpa purettua itseäni.
Elohelmi ja Pirkko rv tasan 34
Taas hellepäivä ihanaa, mutta kiva välillä tulla tuolta tukalasta tänne sisälle viileään huoneilmaan:)
Nopsasti oon aina juttuja lueskellut...mutten oo jaksanu vaivautua kirjoittelemaan taas aikoihin. Tuo 1,1 vuotias joka on ihan mahdoton hulivili, pitää kyllä huolen etten istu tietskalla kovin pitkää tovia! Mutta nyt se reppana on vesirokon kynsissä...päiväunilla, naama on ihan kamalan näköinen huh! Isoveljellä oli kaksviikkoa sitten, mutta ei ollenkaan nuin pahana! Onpahan sitten onneks sairastettuna tuokin.
Ette arvaa kun meil oli miehen kanssa mahtava päivä torstaina! Päästiin ihan kahdestaan päivää viettään ja suunnattiin asuntomessuille. Sitten ku illanpäätteks oltiin tulossa, niin saatiin viel kutsu ystävien pihasaunaan rentoutumaan! Meil oli tuon pienimmäisen kummitäti hoitamassa lapsosia...ja kun kotiin palailtiin siinä yömyöhäsellä, täällä kiilsi paikat ja kaikki oli niin siistiä, lapset tietenkin jo untenmailla! Oli kyllä hienoa tulla kotiin...ei paljonkaan poikennut niistä upeista messutaloista ;)
Minä täällä seurailen sokereita, jotka ei oo vielä heitelleet mihinkään, vaikka oisin karkkia mässyttäny...ihmetyttää vieläkin, että arvelevat mulla olevan sen diebeteksen...ketostic-liuskojakin sain kotiin, että nyt pitää seurata saanko ite tarpeeksi ravintoa...tai jotainsellasta, mutta aina sekin on ollut ihan normaali siis negatiivinen.
Rintapumpuista...Miaealle, että mun käsittääkseni kannattaa senkin takia hommata se rintapumppu, että sitten jos ei maitoa tuu tarpeeksi, niin pumppaa useammin , ja saa sillä konstilla tulemaan aina vaan enempi. Mull on tullut kyllä alussa hirveästi ja oon sen takia hommannu pumpun että helpottaa oloa. Mutta, kun en edellisen vauvan kanssa pumpannut ollenkaan (kun hajosi se kytkin) mulla siis sähkökäyttöinen, niin hiipui maidontulo jo kolmessa kuukaudessa. Muita oon täysin imettäny kahdeksan-yhdeksän kuukauttakin. Pitänee nyt oikeesti ostaa uusi ettei tarvi kantaa kassikaupalla sitä maitoa kaupasta:) ...mun siis tarttisi ostaa jo kolmas pumppu kun ensimmäinen ainu-merkkinen oli siskolla lainassa ja se hajosi niillä (putosi), sitte systeri sano ettei kannata samanlaista ostaa kun kerta hajos...mutta surkeampi oli tuo uudempi (nuk-merkkinen) jossa täytyi sormella tehdä liike missä tahdissa halusi pumppauksen...blääh, nyt aion hankkia taas ehdottomasti sellasen ainun ja sähkökäyttöisen siis! Oon kokeillut sellaista käsipumppuakin ja se ainakin oli yhtä tuskaa, kun rinnat oli kivikovat...
Jees mutta palaillaanpa taas ja voidaan paksusti!
Tuutski ja pikkuruinen 31+4