Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUUN SALAISUUDET VKOLLA 30

21.07.2008 |

Syysmammat uuteen viikkoon!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Uusi viikko lähtee väsyneissä tunnelmissa liikkeelle. Heräsin yöllä klo 2.00 oikean kyljen kipuun. Masukki oli ilmeisesti jotenkin poikittain ja möyrysi, eikä mun nukkumisesta tullut mitään. Yritin etsiä sopivaa asentoa, mutta turhaan. Jossain vaiheessa olin saanut unen päästä kiinni, mutta aamulla ei ollut helppo päästä sängystä ylös!

Tämä viikko enää töitä ja sitten saa keskittyä tärkeämpiin asioihin :D Ke saan vihdoin ne tokso-kokeen tulokset, jännittää..

Mukavaa viikkoa kaikille!

Miaea ja masukki 31+0

Vierailija
2/23 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miaea81: Minulla myös kyljet kipeänä öisin. Olen tehnyt saman diagnoosin kuin sinä, kyllä ne tuosta pienen ihmisen liikkeistä johtuu. Eihän siellä enää niin pieniä enää olla... :) Selälläänkään ei voi oikein nukkua, tulee huono olo (vauva painaa kuulemma jotain isoa verisuonta). Koeta jaksaa vielä tämä viikko töissä!

Omaa napaa: Pahoinvointi on palannut, mitähän tämäkin taas merkitsee? En oksentele, mutta mikään ruoka ei maistu. Parasta maailmassa on tällä hetkellä ananasmehu lantrattuna kylmällä vichyllä. Aah, taivaallinen maku! Onko muilla öklötysoireita?

Vauva osaa viihdyttää muuta perhettä iltojen valtavilla mahamelskausoperaatioilla. Pieni venyttelee ja potkii niin, että toiset katsovat vatsan muotojen äkkinäistä akrobatiaa silmät pyöreinä todeten: "Äiti, tuo varmaan sattuu?". Niinhän se tekee, mutta on ihana katsella pojun möyryämistä. Liikeseuranta hallinnassa!

Hyvää alkavaa viikkoa meille kaikille t. massumamma ja poju 32+5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalta ollaan palattu ja nyt totutellaan asumaan tässä väliaikaisessa vuokra-asunnossa, tuntuu ettei edes ole kotona kun juhannuksena kannettiin tavarat sisään ja melkein samantien lähdettiin mökille niin ei ole kotiutunut tänne vielä lainkaan. Ja kun ei tiedä kauanko tässä asutaan (harkinnassa siis jossain vaiheessa taas oman osto) niin ei se paljon auta tohon kotiutumiseen. Tavarat on siis edelleen hukassa ja silleen :)

Mullakin on pahoinvointi palannut jossain määrin. Ei ole tarvinnut oksentaa, mutta samanlaista kuin alkuraskaudessa on muuten olo, ällöttää ja kuvottaa enempi ja vähempi koko ajan. Ja hajut on pahasta... Näläntunnetta ei ole kuin aamuisin, muuten huomaa syödä kun menee olo ihan veteläksi, eikä jalatkaan tahdo kantaa! Painonnoususta ei ole tällä haavaa tietoa, en ole käynyt vaa`alla aikoihin, mutta maha on kyllä kasvanut ja on iso, vaikka miehen sukulaiset kovasti päivittelivätkin, kuinka pieni se on!

Meillä maha-asukki on ujo, melskaa kyllä paljon kun ollaan "kahdestaan", mutta jos joku laittaa käden vatsan päälle tai puhuu vieressä, niin pysähtyy heti! hassua!

Muuten voin ihan hyvin, mitä nyt väsyttää ja rautalääkkeet ummettaa ja on paha olo ja kumarteleminen tuntuu hankalalta, mutta kaikki muuten ihan ok!

Nyt pitää kutsua lapset sisään, joten myöhemmin lisää sitten taas!

t. Sanelma 30+1

Vierailija
4/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Tässä pikkuhiljaa opettelen, miten tämä palsta toimii...

Odotan toista lasta syntyväksi syyskuun lopulla, esikoinen on reipas 5 v miehenalku.

Kovin on tutun kuuloisia samoilla viikoilla menijöiden vaivat, poikittain tykkää meidänkin vesseli majailla ja oikea kylki on kipeänä futisharkoista ;)

t. Donna 30+5

Vierailija
5/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan ja Donna tervetuloa joukkoon! Harmittava ilma ulkona, ainakin täällä savon sydämmessä, vettä sataa vaan...onneksi lopuuviikolle on luvattu jo hellettä! Meillä jännityksen aiheena ( ja mielessä pyörii kokoajan ) tällä hetkellä perätila, pelottaa jos pienokaista joudutaan väkisin kääntämään, onko kokemuksia? ei ilmeisesti tunnu kovinkaan mukavalta? Tässä on peukut pystyssä oltu et jospa jätkä kääntyis itsestään. Jos minä en halua sitä kääntöhommaa niin voiko siitä kieltäytyä? Kertokaa jos kokemuksia vastaavasta tilanteesta löytyy.

Eilen iski ilmeisesti se ns."pesänrakennusvietti" ja siivosin koko kämpän, vaihdoin järjestystäkin ja illalla tosiaan siltä tuntuikin et olin hommia paiskinut koko päivän. Tänään vastaavasti on sellanen päivä etten ole tehnyt yhtään mitään....nyt kait sitä pitäisi saada taas jotain hyödyllistä aikaan!

Laittakaahan kuulumisia ja hyviä vointeja syyskuun mammoille!

Luluzu & "Pertti" 31 +2

Vierailija
6/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

hui kauhistus, äitiyslomakin alkaa ja viimeisiä "arkipäiviä" tässä vietellään.. olen miehelle painottanut sanaa äitiysLOMA ;)

täälläkin on pahoinvointia ajoittain. sellainen oksukurkussa-olo.. tulee jos on syönyt liikaa. samoiten raudanmaku suussa on palannut, mitä oli alkuraskaudessa.

eilen kävin neuvolassa, kun masussa oli jo toista päivää hiukan hiljaisempaa. kaikki oli kunnossa, mutta typykki on jo niin alhaalla, että ei osu kylkikaariin ja on hidastanut- rauhoittanut menoaan nyt sitten vain oikein kunnolla loppua kohden. esikoinen rytysi kyllä ihan sinne syntymäänsä asti masussa :D

nyt kauppaan..

cec 33+3

Vierailija
7/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Donnalle minunkin puolesta :)

Sanelmalle onnea uuteen, vaikkakin väliaikaiseen kotiin :)

Hienoa Ceciliah että kaikki vauvalla kunnossa, vaikka säikäytti hiljaisuudellaan :)

Monella tuntuu alkaneen pahoinvointi uudestaan. Tosi inhottavaa kun kaiken aikaa yrjöttää. Mulla auttaa Jaffa jostain syystä tosi hyvin.

Eilen oli neuvola ja ultra ja kaikki kunnossa. Pissa ja verenpaine ok, sf 39cm, painoa tullut taas 2kg 2 viikossa, mutta th:n mukaan ei yhtään liikaa. Ultrassa painoarviot A 2116g ja B 2039g, tasaisesti kasvavat ihan vähän keskikäyrän alapuolella.

Jaksuja kaikille tasapuolisesti, nyt alkaa kesä...

Norah81 ja tuplat 32+6

Vierailija
8/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin aurinkoa, on siitä edellisestä näkymisestä jo aivan liian pitkä aika!

Tultiin eilen mökiltä ja tänään sitten pakataan kassit ja lähdetään päiväksi rannalle pötköttelemään ja polskimaan.

Siellä on varmaan 1000 ihmistä mut eiköhän sinne sekaan sovi.

Aurinkoista päivää kaikille!

Marili ja "Onni" 32+1

Vierailija
9/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen 1v3kk pitää niin kiireisenä,juoksee paikasta toiseen etten ehdi edes koneelle :)

Masu kasvaa ja vauhti hidastuu.Neuvola oli viime viikolla ja kaikki siellä ok sf mitta oli 30, ovat kuulemma saaneet neuvolaan uä laitteen...olin heti avulias (en mitenkään itseni takia :))ja ilmottauduin vapaaehtoiseksi jos terkka haluaisi testata laitetta, olisihan se ihana nähdä vauveli vielä ennen syntymää :)

Meillä kotona iiiiihana raivaus meneillään, päätin et ennen vauvan syntymää on saatava kaikki huoneet uuteen uskoon,argh...kostautuu illalla rehkiminen...

ihana muuten seurata ku mun kaveri menee melkein tasan 4viikkoa mua edellä ja nyt joutunut käymään käyrillä yms....TUNTUU EPÄTODELLISELTA ET MEILLÄKIN KOHTA EDESSÄ KAIKKI TUO :)

huomista lämpöistä kesäpäivää odotellen

mango rv 33+1

Vierailija
10/23 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko rustata vähän, vaikken oo kauheesti täällä ehtinytkään käydä. Meillä myös pienempi reilun vuoden eli kiirettä pitää..

Kävin neuvolassa ja terkka sanoi, että vauva on todella alhaalla. Onko muille sanottu näin?? Alkoi iskeä paniikki, että pysyykö tuo tuolla vielä sen 2kk mitä pitäisi.. Masusta näkee kyllä itsekin, että se laahaa kohta polvien korkeudella, jos vielä putoaa.

Muuten on kaikki mennyt hyvin odotuksessa ja toivottavasti menee jatkossakin. En oo ikänä toivonut, että pääsisin sinne rv40 asti, mut nyt toivon oikeesti! :)

Samettinen ja lauma ja masu rv33

Vierailija
11/23 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne Länsi-Suomeen luvattiin täksi päiväksi 28 astetta, mutta eipä ole näkynyt. Tosin istun ilmastoidussa toimistossa, joten enpä minä helteistä mitään tiedä enkä pääsisi kuitenkaan nauttimaan :-(

Työpäiviä jäljellä 2, siis tämä ja huominen :-) kyllä helpottaa, varsinkin kun ei tarvitse aamuisin herätä kukonlaulun aikaan! Se on elämää se. Aion nauttia myöhäisistä illoista leffojen parissa :-)

Soitin neuvolaan ja sain tulokset virtsa- ja tokso-näytteestä, molemmat negatiivisia, huh. Kyllä sitä aina väkisinkin miettii, että mitä jos jotain on pielessä kuitenkin. Nyt olen hyvällä mielellä, ihana aloittaa loma rauhallisin mielin!

Sunnuntaina lähdemme miehen kanssa Helsinkiin mini-kaupunkilomalle. Ihan vaan hotelliin yöksi ja hyvää ruokaa, käydään leffassa ja ehkä keilaamassa. Ensin ajateltiin laivareissua Tallinnaan tai Tukholmaan, mutta päädyimme ihan kotimaan retkeen. Maanantaina ajamme Tampereelle ja vähän kierrellään sielläkin. Ihan kiva päästä kotoa pariksi päiväksi pois, sitten onkin hyvällä mielellä taas kotona. Kirppareille menen kiertelemään ja auton huoltoa olisi tiedossa (siis vien korjaamolle, en tietenkään itse huolla..).

Eipä siinä mitään, aurinkoista viikonloppua kaikille toivottavat Miaea ja masukki 31+3

Vierailija
12/23 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täälläkin on laskeuduttu :) ei enää tykitellä kylkikaariin ja pää tuntuu todella alhaalla. vielä sitä pyörittelee (mikä sattuu!) joten ei ole vielä sentään kiinnittynyt. esikoinenkin painui rv30 lähtien lähtöruutuunsa ja viimeisen kk aikana oli ihan tuolla alhaalla ja kiinnittyneenä.. hyvin pysyi matkassa rv40 asti, vaikka terkkakin povasi tulevan supistuksienkin takia aiemmin:)

nyt muuten luinkin, että näitten loppuaikojen harj.suppareiden tarkoitus on venyttää kohdunkaulaa ja ohjata vauvan pään oikeaan paikkaan. aikas mielenkiintoista :)

taas ollut olot kuin ei olisi raskaana.. vain massu on iso :) oloissa ei siis tunnu yhtään erikoisemmin. ehkä hiukan herkempi olen ollut ja tekisi mieli vain kyhjöttää miehen kainalossa ;) esikoinen 1v.6kk estää tämän oikein loistavasti ja iltaisin vain myöhään on yhteistä aikaa. kohta sekin on loppu, kun tissittelen vaavan kanssa töllön ääressä illat :) ihanaa!

cec 33+5

Vierailija
13/23 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki kanssasisaret!

Mulla loppui kesäloma ja maanantaista asti olen ollut tekevinäni töitä =) Tämä siis tarkoittaa sitä, että näin kesällä meillä on todella hiljaista ja myös motivaatio voisi olla parempi, kun tietää että pari viikkoa töitä ja sitten alkaa kauan kaivattu äitiysloma. Hyvä vaan että on töissä rauhallista, muuten vois alkaa ahistaa tän mahan kanssa. Sama se nyt kai, istunko kotona vai toimistolla =/

Eilen oli neuvola ja kaikki näytti olevan ok. Vauva kuulemma on raivotarjonnassa pää alaspäin, toivottavasti pysyy niin loppuun asti. Oma terkkari oli lomalla ja sijainen vaikutti tosi taitavalta ja osaavalta ja kivalta! Käytiin myös illalla miehen kanssa sairaalassa sellaisessa synnytysvalmennuksessa.

Masussa myllertää kovasti ja vauva punkee peppua kovasti mahan läpi. Harjotussuppareita on kans, mutta kivuttomia.

Nyt ymmärrän, miksi odottamista sanotaan odottamiseksi. Odottavan, tai pitäisikö sanoa odottajan, aika on pitkä.

Lämpimiä kesäpäiviä kaikille, nauttikaa auringosta, kun sitä vihdoinkin on tarjolla.

Miisu 33

Vierailija
14/23 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain vihdoin aikaiseksi liityttyä tänne. Viikkoja on takana 33+2 ja pelottavan vähän enää edessä. Kivaa lueskella muiden samaa matkaa kulkevien kuulumisia! Mulla on kaikki mennyt hyvin tähän asti, nyt raskausdiabetes vähän varjostaa odotusta, mutta onneksi tiukalla ruokavaliolla pärjätään eikä ainakaan vielä ole jättivauvaa tulossa. Tsemppiä kaikille viimeisiin kuukausiin!

Vierailija
15/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mukavaa perjantaita kaikille! Tervetuloa uusille ja terveisiä entisillekin.

Eilen oli neuvola ja kaikki on vieläkin OK. Painoa on nyt tullut se +10,5kg lähtöpainoon, pitää kyllä olla ihan tyytyväinen kun "pelivaraa" on jäänyt viimeisille viikoille. Eikä olokaan ole niin raskas vaikka maha onkin iso. Pissit ja paineet oli OK, samoin liikkeet ja syke. Mitä muuta sitä voi ihminen toivoa? Kaikille voimia jotka painii diabeteksen tai jopa raskausmyrkytyksen kanssa, meikä pelkää niitä tosi paljon. Toivottavasti ei ole liian rankkaa. Toivottavasti en vaikuta siltä että leveilisin hyvällä voinnillani, vaan oon ihan aidosti myötätuntoinen. (Parempi kirjoittaa suoraan, kun perinteisesti äänensävyt ei aina välity kun kirjoitellaan...)

Vaikka pitäähän sitä vähän saada valittaa: hiukset on ihan älyttömän rasvaiset! Mikään shampoo ei tunnu auttavan, saippua on ainoa joka puree hetkeksi ja sitten kärsii latvat... Valivali. Onko muilla samaa vaivaa? ideoita? Toinen kosmeettinen pikkuvaiva on punainen leuka. Ihan älytöntä. Siihenkään ei taida auttaa muu kuin synnytys. Sama oli nimittäin esikoisen kanssa... Eikä kesällä jaksaisi käyttää meikkivoidetta... Voiko olla totta, että valitan näin pienistä asioista?! Ihan huvittaa itseänikin.

Oletteko jo kovasti laittaneet tavaroita valmiiksi vauvaa varten? Miulla hormoonit on alkanu vaatia sitä. Mieli tekisi niin kovin! Ja samalla on yhtä iso tunne siitä, että varmana en laita mitään. Sittenhän kaikki menee pieleen. Elä nyt tämän kanssa: mieli tekisi laittaa ja silti ei todellakaan uskalla. Jos nyt kuitenkin jotain jossakin vaiheessa... Pakkoko siitä on niin isoa numeroa tehdä?

Vaunuja ollaan uskallettu tutkia ihan kunnolla, ja nyt näyttää vahvasti siltä että valitaan Teutonian Mistralit. Kunhan päästään vielä kerran sovittamaan autoon ja kokeilemaan livenä, niin uskoisin että uskalletaan tehdä ostopäätös. Vielä pitäisi päättää, tilataanko saksasta (pari sataa halvemmalla, mutta voiko luottaa?). Onko kellään kokemusta? Onko kokoaminen hankalaa..?

Ollaanhan taas yhteyksissä!

T. Arkamamma rv 34+0

Vierailija
16/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä ilmoja kyllä odotettu vaikka tämän mahan kanssa on kyllä muutenkin kuuma ja alkaa olo olla vähän tukala.

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok.Sf-mitta oli hurjat 34!Olin ihan shokissa mutta terkkari sanoi että vauva täyttää koko mahan että on sellaisessa asenossa.Sanoi että peppu tuntui olevan vasemmassa kylkikaaressa kiinni ja kaveri pää alhaalla mutta ei ole vielä kiinnittynyt.Että varmasti sattu kun oikeen myllää ja ottaa vauhtia tuolla.Mulla tuli kutsu sinne äippäpolille 5.8 rv 36+2 siihen painoarvioon ihanaa kun pääsee vielä ultraan jos vaikka kysyisi vielä siitä sukupuolesta että näyttääkö pojalta vielä.Vaikka itse odotan tosiaan enemmän sitä painoarviota kun tuntuu että vauva on kyllä isompi kuin esikoinen. Saa ainakin jotain suuntaa mitä on odottevissa synnytyksessä.Sekin on alkanut pyörimään mielessä enemmän ja välillä iskee ihan keuhea paniikki joten yritän olla ajattelematta sitä liikaa ja ottaa vastaan sen mitä tulee...Kai siitä taas selviää kun on pakko:)Painoa oli tullut 300g/viikko eli ihan sopivasti ja nyt yhteensä tullut 12,5 kiloa eli ihan tarpeeksi.Täytyy tarkkailla taas tuota syömistä.

Mies suunnitteli että lähetään eväsretkelle meren rannalle ja samalla voisi vaikka matoonkia ja paistaa makkarat:)

No mutta lähden tästä päikkäreille ja palailen taas:)

Terv:Sweety rv 34+5 oho!

Vierailija
17/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekisteröidyin nyt vasta tänne sivuille.ihana lukea, että muitakin on jotka odottelevat syysvauvaa. meillä laskettuaika on 23.9.

Mullakin on tullut ihme pahoinvointia ja paino laskenut, mut vauva voi mainiosti vaik ite närästelen...

mä voin nukkua vieläkin lähes mahalleen, puoliksi...ja vaikka vauva illalla pitää kauhaet jumppatuokiot niin mä en ole huomannut et se yöllä hilluisi kovasti, tai sit ei tule herättyä vaan... :)

meillä alkaa olla kaikki valmiina et nyt ei kun loppuodottelua vaan et joku tulis terveenä maailmaan!

Vierailija
18/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin koneelle. Lomalla oltiin parisen viikkoa. Enempää mulla ei ollutkaan. Maanantaina pitäisi vielä vääntäytyä töihin. Tosin mietin kyllä, että kuinkahan siellä pystyn olemaan. On vaan niin vaikeaa lähteä hakemaan saikkua vaikka lomallakin olo on välillä ollut huono. Onko muita, joiden on vaikea "antaa periksi"? No 3,5 viikkoa olisi töitä, mutta kun kumartelu ahdistaa ja sitä se työ pääasiassa on.

Ihana loma meillä oli. ostettiin sitten asuntoauto, jolla oli kiva ajella. Muutama yö siinä nukuttiin ja lapset varsinkin tykkäsivät. No heidän takiaan auto lähinnä hankittiinkin. Helpotti huomattavasti matkantekoa ja oli helppo pysähdellä.

Eilen vihdoin sain haettua äitiyspakkauksenkin postista. Olen kyllä tosi tyytyväinen, että otin sen. Oli ihana hypistellä tavaroita. Nyt pitäisi vielä saada poikien huone laitettua kuntoon, että voi sitten puhtaat vaatteet ja lakanat laittaa suoraan paikoilleen.

Meillä lapset kyselee joka päivä vauvan kokoa ja koska se vauva syntyy. =) Ihanaa kun ovat mukana odotuksessa. Tosin jo kauhulla ajattelen sitä mustasukkaisuutta varsinkin kuopuksen osalta. Hän kun on edelleenkin oikea sylivauva, tosin isän poika enemmänkin.

Arkamamma: me tilasime v. 2003 Saksasta pingpongin kautta vaunut, Hartanit. Kaikki sujui hyvin (tosin toimitusaika oli pitkä, joten kannattaa toimia mahd. pian, jos vaunut haluaa ennen vauvan syntymää. Saattaahan tilanne tosin olla nyt eri.) Vaunut tulivat kotiovelle. Kuosivaihtoehtoja oli paljon enemmän ja säästettiin yli 300e, kun sieltä tilattiin. Nyt en hintoja tiedä. Samoilla vaunuilla mennään tämän kolmannen kanssa ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu.

Meilläkin vauva pyörii ja potkii masussa kovasti. Välillä on huonovointisuutta ja tämä kuumuus ei kyllä auta asiaa. Tosin, ruoka kyllä maistuu. Kuumuus vie voimat ja tekis mieli vaan koko ajan jotain valmista ruokaa (lue roskaruokaa). Onneksi vielä olen melko hyvin siltä välttynyt.

Nyt nauttimaan kesästä!

mamaj 31+0

Vierailija
19/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä työpäivää viedään! Jihuu!

Tervetuloa uudet kirjoittelijat mukaan :D

Arkamamma, kyselit onko vauvan tavaroita hankittu/laitettu. On ja ei, eli muutamia vaatteita olen alennusmyynnistä hankkinut ja kestovaippoja alkaa olla riittävästi. Vaunut ja turvaistuin meillä on valmiina, mutta kaikki pikku tilpehöörit (itkuhälyttimet, kuumemittari ym.) on vielä kaupassa ja jääkin sinne varmaan pikkuveitikan syntymän jälkeiseen aikaan asti. Rintapumppuakaan en ole viitsinyt ostaa, koska en tiedä tuleeko maitoa tarpeeksi. Toiveena tietysti on, että tulee, mutta eihän sitä tiedä. Helpottaisi kyllä arkea myös taloudellisesti, kun ei tarvitsisi kantaa kaupasta korvikkeita ja vaippoja! Siihen pyritään...

Tänään mökille ja huomenna kotiin, sunnuntaina minilomalle Helsinkiin ja maanantaina Tampereen kautta kotiin! Ensi viikolla neuvolaan (taas tulee painosta sanomista...)

Aurinkoista viikonloppua kaikille, kuulumisiin!

Miaea ja masukki 31+4

Vierailija
20/23 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoittelemaan - nuo 2 naperoa vievät tehokkaasti ajan.

Onneksi koulut alkaa kohta ja nuorimmainen menee vielä ainakin elokuussa muutamaksi päiväksi viikossa hoitoon, kun siihen mahdollisuus on.

Saan itsekin vähän levätä ennen synnytystä ja vauvan tuloa, nyt tuntuu että viimeinen loma/sairaslomakuukausi ei ole kyllä lepoa nähnytkään :|

Käytiin viime vkonloppuna lomailemassa kotisuomessa; ensin pe-la oltiin Hesassa yötä, mies ja poju kävivät Iron maidenin konsertissa ja hyvä oli kuulemma.

Sitten la Lintsillä ja illalla ajettiin Saloon sukulaisiin yöksi. Sunnuntaina lähdettiin Salosta kohti Naantalia ja Muumimaailmaa....se oli rankka päivä. Paikkana minusta Muumimaailma on vähän yliarvostettu, mutta kyllähän muksut tykkäsi.

Maanantai-iltana kotiuduttiin sieltä ja kyllä oli takki tyhjä....tiistai meni palautuessa reissusta.

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Aloitin 2 vkoa sitten verenpainelääkityksen ja hyvin tuntuu tehoavan; paineet laskeneet sinne 134/84 tasolle, joka on omaa lähtöpainetta. Lääkäri oli tosi tyytyväinen ja niin kyllä olen itsekin,ettei niiden takia tarvi stressata. Kävin eilen äitipolilla painekontrollissa, kovasti vauva jumppasi, paino oli laskenut puoli kiloa. Nyt painoa tullut 8,5 kg mikä on todella vähän omasta mielestä. Vauvan painoarvio 2,3 kg tällä hetkellä, joka vastaa viikkoja 34 +3, eli lääkäri sanoi että ellei synny aikaisemmin niin iso vauva voipi olla tulossa....kääk. Kävin muuten viime pe sokerirasituksessa, ja puhdas oli :)

Laskettua aikaa ei muutettu eikä muuteta, koska np ultrassa ja rakenteessa viikot vastanneet aikaa. Seuraava kontrolli viikolla 36+2, jolloin lääkäri katsoo kokoa ja sen mukaan sitten jatkoa.

Mutta nyt taidan lähteä aamulenkille,ennen kun aurinko alkaa taas paistaa täydeltä terältä.

Aurinkoisia vkonloppuja kaikille!

Mami + vauveli 32+6