Millainen ihminen käärii miljoonia toisten kärsimyksellä?
Mietin, että millainen moraali on oltava, että määrätietoisesti huonontaa hoidossa olevien oloja saadakseen osakkeet nousuun ja itselle miljoonatulot. Miltä tuntuu nauttia niistä miljoonista, kun hoitajat kärsivät, vanhukset kärsivät ja omaiset kärsivät?
Miltä tuntuu lisätä maailmassa pahaa ja huonoa vain oman navan vuoksi?
Onkohan noilla toimareilla ja hallituksen jäsenillä jokin diagnoosi? Ei kai tuota terve mieli voisi tehdä?
Kommentit (33)
Miljoonat ihmiset tulevat toimeen toisten ihmisten kärsimyksellä. Sitään tämä elämä lopulta on. Mutta nyt on esimerkiksi Attendo pyytänyt anteeksi, ja meno jatkuu jokapuolella samanlaisena. jotkint 0,56 ja 0.62 numerot eivät tätä nykymaailmaa korjaa. Tuollaisten lukujen esittäjät ovat sairaita pikkulapsia, jotka elävät yltäkylläisyyden maailmassa, kunnes kylmä hailukonpiippu tunkeutuu peräaukkoon ja haulisade muuttaa heidät punaiseksi usvaksi.
Putin, Maduro, Erdogan, Al-assad, Kokoomus,...
Vierailija kirjoitti:
Ahneudella ei ole moraalia.
Rahallakaan ei ole moraalia. Ihmisen moraali on erittäin ailahteleva. Metsänpetoja me kaikki ollaan ja jokainen muuttuu sellaiseksi heti, jos on tarjolla henkilökohtaista hyötyä. Minä tekisin ihan mitä tahansa kenelle tahansa, jos se antaisi minulle voimaa ja valtaa.
Ahne ja paha. Samanlaisia kuin suuri osa ihmisistä. Haluavat ummistaa silmänsä koska niin on helpompaa. Ehkä alkaa sumutus paljastua.
Samaa rahantekoa se on monessa muussakin paikassa. Se, että pienituloisia ei arvosteta ja ihmisiä orjuutetaan on kyllä totta.
Ehkä nyt kauhistutaan koska tajutaan, että itsekin vanhana kylmään kyytiin.
Lähihoitajien haukkuminen oli tälläkin palstalla kansanhuvia.
No, mediataloja ei kiinnosta pätkän vertaa kenenkään hyvinvointi.
Pääasia on, että vihap*he kukoistaa.
Päiväkotienkin tilanteesta on puhuttu ja kirjoitettu.
Silti ihmisten mielestä vauvojen on parempi päiväkodeissa kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ahne ja paha. Samanlaisia kuin suuri osa ihmisistä. Haluavat ummistaa silmänsä koska niin on helpompaa. Ehkä alkaa sumutus paljastua.
Samaa rahantekoa se on monessa muussakin paikassa. Se, että pienituloisia ei arvosteta ja ihmisiä orjuutetaan on kyllä totta.
Ehkä nyt kauhistutaan koska tajutaan, että itsekin vanhana kylmään kyytiin.
Lähihoitajien haukkuminen oli tälläkin palstalla kansanhuvia.
Jokaisessa meissä on hyvää ja pahaa. Tälläkin palstalla on tuhansia ihmisiä puhumassa pahaa muista, koska se on heille ajan kuluttamista, hupia tai pahanolon purkua.
Ilmaistyövoima on myös yksi keino tehdä rahaa sijoittajille. Se on sumutus. Nyt kirjoitan sen tähän. Tulevaisuudessa kauhistellaan sitä kuinka kukaan ei kertonut....
Sellainen mätäpaise, jolla ei ole omaatuntoa, käärii ahneuksissaan ja rahankiilto silmissään voitot vaikka p*skavaipoissa makuutettavien vanhusten selkänahasta.
Tällaisille ihmisille on oma, erityinen, paikkansa helvetissä. Tervemenoa!
Ilmaistyövoima on myös keino tehdä kaupungille, kunnalle säästöjä niin, että toinen pää säästää ja toisessa päässä maksetaan. Lopputulos halpatyövoima.
Ahne joo, mutta miten se voi relata siellä upean kakkoskotinsa patiolla ja samaan aikaan tietää, mitä on tehnyt? Vai ajatteleeko se ansainneensa ovalla työllä sen kaiken?
Toivottavasti nuorissa on, ja tutkitusti onkin, enemmän merkityksellisen työn tekijöitä. Voi olla aika vaikea millenniaalia saada Attendon tai Esperin halituksen pj:ksi.
Muistakaa nämä. Pertti Karjalainen, Harri-Pekka Kaukonen ja kaverit: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005991145.html
Ja nyt vakituinen: Ei täällä kukaan ketään auta.
Ahneus ja kateus vie moraalin. Kun toisella on niin mulle kans. Heikolta on oikeus vahvemman ottaa. Se mitä ei ole laissa kiellettyä on sallittua. Sanotaan yhtä ja tehdään toista.
On pieni kuplassa elävä hyväosaisten joukko joka kuvittelee, että täällä on jotain oikeudenmukaisuutta.
Jos taloudellinen voitontavoittelu on kaiken elinkeinotoiminnan tarkoitus, muu on sille alisteista. Muuhun kuuluu esim. apua tarvitsevien auttaminen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mietinkin niiden oman pään sisäistä keksustelua: Onko oikein? On kai / en voi sille mitään / muiden asia hoitaa / minä olen vain toimitusjohtaja / tarvitsemme mekin rahaa / jonkun tämäkin on tehtävä.
Mitä ne miettii?
Olin töissä firmassa, joka ei suorasti ollut terveyspalvelualalla. Joka tapauksessa koko aika yritettiin demota ja myydä tuotteita terveyspuolelle. Oli vähän huono omatunto, koska ei se terveyspuoli pahemmin niitä tuotteita tarvitse.
Kaikki yrittäjät ovat jollakin tasolla hyväksikäyttäjiä. Kepulaiset ja kokoomus ovat ihmishirviöitä ja demoneja. Pahuuden ruumiillistumia. Kantavat mukanaan holokaustin henkeä.
Herra armahda heitä parannukseen.
Sellainen kuin Sipilä.