Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi venäläiset mättävät voita leipänsä päälle ainakin sentin?

Vierailija
09.02.2019 |

Olen syönyt monen venäläisen kanssa eri tilanteissa. Yhteistä heille on se että ottavat aina oikeaa voita ja laittavat sitä leivälle _huomattavan_ paljon.
Mistä johtuu? Eivätkö he ole tietoisia terveysriskeistä vai eivätkö saa venäjällä voita vai mikä mättää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinteen tovereita?

Vierailija
2/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi on hyvvee ja pittää näläkää poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös oikeaa meijerivoita ja juon punaista maitoa. Herkullista, terveellistä ja ravitsevaa. Kasviksia ja täyskuituja toki unohtamatta.

Vierailija
4/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistavat ajan, jolloin kaupassa saattoi olla leipää mutta ei voita, tai voita mutta ei leipää, tai sitten ei kumpaakaan. Ikinä ei ollut molempia.

Vierailija
5/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai suomalainen voi kelpaa, kun kotimaassa eivät sitä enää saa. Venäläistä tuotetta voi käyttää lähinnä lämmitysöljynä.

Vierailija
6/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän myös oikeaa meijerivoita ja juon punaista maitoa. Herkullista, terveellistä ja ravitsevaa. Kasviksia ja täyskuituja toki unohtamatta.

Saanko udella kolesteroliarvojasi, jos muistat ne? itselläni mitattiin juuri kokoarvo 6,1 ja eiku hoitaja neuvomaan beceliä syömään. En aio vaihtaa tai no jos oivariinin vaihdan siihen oliiviöljyversioon siitä. Munat jätin veke, kokeilen vaikuttaako se. sukurasite on siis meillä kolesterolin suhteen.

Vierailija
7/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistavat ajan, jolloin kaupassa saattoi olla leipää mutta ei voita, tai voita mutta ei leipää, tai sitten ei kumpaakaan. Ikinä ei ollut molempia.

Niillä ei ole siellä kuin Oltermannia.

Vierailija
8/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voi on hyvää. Käyttävät myös suolaa paljon.

Vierailija
9/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteuttavat Vanhalan repliikkiä: "Tulkaa hakemaan voita leipänne päälle khihihi"

Vierailija
10/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi on hyvää ja terveellistä.

Vierailija
11/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskan propaganda ei ylety venäjälle.

Vierailija
12/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että olen syönyt liikaa Putin-juustoa. Ostin äsken uuden kimpaleen, eikä maistunut, vaikka olin valmistautunut herkutteluun ruisleivän ja voin kera.

Ohis.

Vierailija
13/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkee tämä ylimielisyys. Suomessa on aina luulo että on paras maa jossa tiedetään parhaiten, sitten kun tajutaan että on muitakin maita ja kulttuureja olemassa jossa syödään eri tavalla niin pidetään uhkana, itsetunto romahtaa ja aletaan selvittelemään, vertailemaan ja ihmettelemään.

Joka maalla on omat propagandat, tilastot, uskomukset. Ei kait kuviteltiin että koko maailmassa syödään lautasmallin mukaan, maitoa ja ruisleipää? Pelkästään kuin lähtee Ruotsiin niin kulttuuri on täysin eri. Kunnioittakaa meidän oma tapa ja myös muiden.

Nyt rauhaa sieluun!

Vierailija
14/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt monen venäläisen kanssa eri tilanteissa. Yhteistä heille on se että ottavat aina oikeaa voita ja laittavat sitä leivälle _huomattavan_ paljon.

Mistä johtuu? Eivätkö he ole tietoisia terveysriskeistä vai eivätkö saa venäjällä voita vai mikä mättää?

Siksi, että tietävät voin olevan terveellistä ja hyvää.

Vierailija
15/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko udella kolesteroliarvojasi, jos muistat ne? itselläni mitattiin juuri kokoarvo 6,1 ja eiku hoitaja neuvomaan beceliä syömään. En aio vaihtaa tai no jos oivariinin vaihdan siihen oliiviöljyversioon siitä. Munat jätin veke, kokeilen vaikuttaako se. sukurasite on siis meillä kolesterolin suhteen.

Voihan voi ja voi. Ihan normihan tuo lukema on. Minulle tyrkytetään statiinilääkkeitä oikein urakalla. Kokonaiskolestroni on 4,1.  Mutta kun sairastan 2 tyypin diabetesta, kuulemma lukemani pitäisi olla 3.

Tuo arvo 4,1 on ilman statiinilääkitystä. Ns luonnollinen kolestroliarvo.

Vierailija
16/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee tämä ylimielisyys. Suomessa on aina luulo että on paras maa jossa tiedetään parhaiten, sitten kun tajutaan että on muitakin maita ja kulttuureja olemassa jossa syödään eri tavalla niin pidetään uhkana, itsetunto romahtaa ja aletaan selvittelemään, vertailemaan ja ihmettelemään.

Joka maalla on omat propagandat, tilastot, uskomukset. Ei kait kuviteltiin että koko maailmassa syödään lautasmallin mukaan, maitoa ja ruisleipää? Pelkästään kuin lähtee Ruotsiin niin kulttuuri on täysin eri. Kunnioittakaa meidän oma tapa ja myös muiden.

Nyt rauhaa sieluun!

Rauhaa sinulle kun ap.n kysymyksen takia päätit pitää saarnan suomalaisille.

:)

Vierailija
17/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan voi ja voi. Ihan normihan tuo lukema on. Minulle tyrkytetään statiinilääkkeitä oikein urakalla. Kokonaiskolestroni on 4,1.  Mutta kun sairastan 2 tyypin diabetesta, kuulemma lukemani pitäisi olla 3.

Joo, on se kumma miten saavat ihmiset tolaltaan. Omaa arvoani ei ole mitattu vuosiin ja nyt vasta kuulin että meilllä olis jotain sukurasitetta sydäntominnan suhteen. Ei kai tuosta mitään stressiä pidä sitten ottaa. Jatkan samaan malliin, muuten oliko Norjassa ovat nämä raja-arvot aivan toista kuin meillä, miksiköhän meillä alemmat. Ja sitten vielä kun aattelee historiaa, aina on juotu maitoa, ennen punaistakin ja voin voimalla on menty ja viljelty maat ja mannut. Becelit ja kolesterolilääkkeet, kuuleman mukaan ei tosiaan terveellisiä . En tiedä sitten venäläisten arvoista, kun tosiaan kaksin käsin sitä voita vetävät.

Vierailija
18/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on se kumma miten saavat ihmiset tolaltaan. Omaa arvoani ei ole mitattu vuosiin ja nyt vasta kuulin että meilllä olis jotain sukurasitetta sydäntominnan suhteen. Ei kai tuosta mitään stressiä pidä sitten ottaa. Jatkan samaan malliin, muuten oliko Norjassa ovat nämä raja-arvot aivan toista kuin meillä, miksiköhän meillä alemmat. Ja sitten vielä kun aattelee historiaa, aina on juotu maitoa, ennen punaistakin ja voin voimalla on menty ja viljelty maat ja mannut. Becelit ja kolesterolilääkkeet, kuuleman mukaan ei tosiaan terveellisiä . En tiedä sitten venäläisten arvoista, kun tosiaan kaksin käsin sitä voita vetävät.

Mm juuri tuo, että eri maissa on eri raja-arvot auttaa ymmärtämään, että kyse ei ole ihan ehdottomasta asiasta. Omaa järkeä saa käyttää, vaiikeivät kaikki lääkärit ja lääketeollisuus siitä pidäkään. D2.n kolesterolisuositukset ovat älyttömiä.

Vierailija
19/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska puute ja niukkuus voi iskeä koska vain.

Siksi pitää syödä hyvin kun vielä ehtii.

Stalinin muisto.

Vierailija
20/21 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät muuten saa sitä vietyä rajan yli, kuin salakuljettamalla sitä tuulensuojassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi