Kun olen kylässä tai kahvilassa, tuntuu olevan suoranainen loukkaus jos en huoli kahviini maitoa, tai edes sokeria
Mikä siinä on niin omituista? Joku juo kahvin kahvina?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Maito on pahaa kahvissa.
Vain sinun mielestä. Ei universaalisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietippä kun minä en juo ollenkaan edes kahvia. Enkä edes teetä mielelläni. En tykkää kuumista juomista. Se se vasta ongelma joillekin onkin. Vaikka kuinka itse ei siitä ongelmaa tekisikään.
Joo kyllä tuo olisi ongelma minullekin. Haluan olla hyvä emäntä ja tarjota vierailleni evästä ja herkkuja siinä rupatellessa. Jos 99,99 % ihmisistä (minä itsekin) juo kahvia tai teetä, niin niitä meiltä kyllä löytyy monenlaista sorttia. Sekaan saan maitoa, vettä ja kermaa. Mutta jos mikään noista ei kelpaa, niin meillä ei kyllä kaapeissa ole sitten mitään limsoja tai mehuja tai jugurttijuomia sijalle. Siitä tulee minulle paha mieli, kun en voi tarjota vieraalle palanpainiketta. Tosin nykyisin meillä toisinaan poikkea kaksi tällaista outolintua, ja heitä varten olen varannut pillimehuja. Ne säilyvät kauan.
Ehkä tässä on se ongelma. Kuvitellaan, että todellisuudessa haluan jotain muuta, vaikka ihan oikeasti haluan vain vettä. En halua yleensä kahvia, teetä, limsaa, mehua tai muita juomia vaan tykkään vedestä. Kohteliaisuudesta otan sitten usein teetä tai vaikka kahviakin, kun isäntäväki ei millään halua uskoa että joisin mieluiten vettä. Tuntuu vain hullulta juoda teetä tai kahvia isäntäväen mieliksi, kun olisin itse nauttinut kylmästä vedestä.
En usko. On ihan normaalia, että ihmiset juo kahvinsa eri lailla. Helpoin on tuo "mustana" juonti. Siinä ei viitata mihinkään etniseen taustaan. Siitäkään ei voi loukkaantua. 725
"Miinä en vttu ota mitään maitoa...niin aivan.. juu kyllä kyllä mutta...niin ei, en ota....vttu kun en ota niin en ota.... en otaaaaaaa!!!"
Kun olen kaatanut vieraille kahvia kuppiin, niin sen jälkeen mulle on ihan sama miten sen juovat. Maitoa ja sokeria löytyy pöydästä, mutta itsepalveluna.
Itse en käytä leivällä levitettä ja tästä saa kuulla huomauttelua sekä tyhmiä kysymyksiä aina ja jatkuvasti. Tästä syystä en nykyään syökään leipää yhdessäkään kyläpaikassa enkä joukkoruokailussa.
Vierailija kirjoitti:
"Miinä en vttu ota mitään maitoa...niin aivan.. juu kyllä kyllä mutta...niin ei, en ota....vttu kun en ota niin en ota.... en otaaaaaaa!!!"
Pakkoko sitä maitoa on sitten tunkea siihen kahviin väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Kun olen kaatanut vieraille kahvia kuppiin, niin sen jälkeen mulle on ihan sama miten sen juovat. Maitoa ja sokeria löytyy pöydästä, mutta itsepalveluna.
Hienoa, tulen teille kahville!
Minä aina unohdan laittaa pöytään maitoa ja varsinkin sokeria. Ei vaan tule mieleenkään, että joku niitä oikeasti käyttäisi. Varsinkaan sokeria.
Sitten joku joutuu niitä kerjäämään ja se onkin vasta noloa.
Taidat kuvitella omiasi. Vaikea uskoa, että tuollaisesta joku loukkaantuu.
Meillä kahvin kanssa saa myös lasillisen aperitiiviä - mitäs te siihen sanotte...?
(AA-kerholaiset älkööt vaivautuko vastaamaan.)
Vierailija kirjoitti:
Minä aina unohdan laittaa pöytään maitoa ja varsinkin sokeria. Ei vaan tule mieleenkään, että joku niitä oikeasti käyttäisi. Varsinkaan sokeria.
Sitten joku joutuu niitä kerjäämään ja se onkin vasta noloa.
Minä unohdan tarjota kahvia. En juo itse en teetä enkä kahvia. En muista, että moni haluaa kahvia ruuan jälkeen, vaikka olisin kahvia vieraille varannutkin.
Jo 45 vuotta olen juonut kahvini ilman lisukkeita, enkä ole koskaan mokomaa havainnut!
Kyllä minäkin kylmästä vedestä nautin, mutta vain silloin kun on jano. Mitä hittoa se oikein on, että kahvipöytään tullaan juomaan kylmää vettä?
Aika ankea on maailma, jos mikään muu juoma ei kelpaa kuin vesi. No, sitä on onneksi satavissa lähes mistä vaan tässä maassa, joten vassokuu.
Sinänsä saahan jokainen määrätä ruoka- ja juomavalionsa, mutta minua kyllä jotenkin nyppii nämä ihmiset, joiden makuvalikoima on niin käsittämättömän suppea. Ottaakohan tämäkään vedenlitkijä viiniä tai olutta tai likööriäkään koskaan? Ei varmaan, sehän olisi rahvaanomaista. On hienoa olla sellainen, jolle ei normaalit makunautinnot kelpaa. Sillä viestitään omaa muhkeaa kurinalaisuutta. Maailman hedonismit eivät liikuta, on hienoa esittää olevansa niistä vapaana. Valitettavasti näistä saa kuitenkin vain ikävän vaikutelman. He ovat niitä, jotka vyöttävät itsensä ja lähtevät sadan kilometrin lenkille sateessa ja paisteessa, jotka sisustavat kotinsa tyhjyydellä ja pukeutuvat mustaan ja harmaaseen, koska mikään heidän elämässään ei saa viitata nautintoon eikä iloon. Myös naama on aina peruslukemilla, koska heidän ilonsa aiheetkin ovat niin muista poikkeavia eivätkä noudata rahvaan kaavaa.
Taidanpa lähteä keittämään itselleni hyvät kahvit. En käytä sokeria enkä maitoa siinä minäkään, mutta ihana leivonnainen sen kanssa kruunaa hetken. Joskus kyllä voi kermakin kelvata ja lattehan on hyvää hyvin tehtynä.
Ja hei, tää on kieli poskessa kirjoitettu! Kenenkään ei tarvi tätä yhdistää itseensä eikä tarvi siis tulla tänne puolustelemaan mautonta maailmaansa!
Tunnistin ap:n kertoman asian, sen tietynlaisen asenteen ("voi kauhea, etkö nyt tosiaan maitoa ota?"), mutta en nyt noin vahvana ole sitä kokenut, miten ap aloituksessaan kertoo. Kyseessä on yleensä sellaiset vanhemmat ihmiset, joiden on hieman vaikea käsittää, että kaikki ihmiset eivät pidä samoista asioista kuin he itse. Ja se tulee esiin muissakin kuin kahvinjuontiasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin kylmästä vedestä nautin, mutta vain silloin kun on jano. Mitä hittoa se oikein on, että kahvipöytään tullaan juomaan kylmää vettä?
Aika ankea on maailma, jos mikään muu juoma ei kelpaa kuin vesi. No, sitä on onneksi satavissa lähes mistä vaan tässä maassa, joten vassokuu.
Sinänsä saahan jokainen määrätä ruoka- ja juomavalionsa, mutta minua kyllä jotenkin nyppii nämä ihmiset, joiden makuvalikoima on niin käsittämättömän suppea. Ottaakohan tämäkään vedenlitkijä viiniä tai olutta tai likööriäkään koskaan? Ei varmaan, sehän olisi rahvaanomaista. On hienoa olla sellainen, jolle ei normaalit makunautinnot kelpaa. Sillä viestitään omaa muhkeaa kurinalaisuutta. Maailman hedonismit eivät liikuta, on hienoa esittää olevansa niistä vapaana. Valitettavasti näistä saa kuitenkin vain ikävän vaikutelman. He ovat niitä, jotka vyöttävät itsensä ja lähtevät sadan kilometrin lenkille sateessa ja paisteessa, jotka sisustavat kotinsa tyhjyydellä ja pukeutuvat mustaan ja harmaaseen, koska mikään heidän elämässään ei saa viitata nautintoon eikä iloon. Myös naama on aina peruslukemilla, koska heidän ilonsa aiheetkin ovat niin muista poikkeavia eivätkä noudata rahvaan kaavaa.
Taidanpa lähteä keittämään itselleni hyvät kahvit. En käytä sokeria enkä maitoa siinä minäkään, mutta ihana leivonnainen sen kanssa kruunaa hetken. Joskus kyllä voi kermakin kelvata ja lattehan on hyvää hyvin tehtynä.
Ja hei, tää on kieli poskessa kirjoitettu! Kenenkään ei tarvi tätä yhdistää itseensä eikä tarvi siis tulla tänne puolustelemaan mautonta maailmaansa!
Pakko vielä tähän kommentoida, että veden juominen kyllä oikeasti usein liitetään laihduttamiseen tai johonkin askeettiseen elämäntapaan. Kun otan juomaksi vettä, oletetaan etteivät herkut maistu. Itse en laihduta ja voin syödä lähes mitä vain. Veden juominen ei liity mihinkään muuhun kuin siihen että tykkään siitä juomana. Voin juoda muutakin, mutta jos valita saan niin vesi on usein parasta.
Samaa mieltä, että aloitus ihan absurdi. En ole ikinä tällaiseen ongelmaan törmännyt, ja aina olen juonut kahvin mustana.