Tuntuu, että minut koitetaan aina "jyrätä"
Se näkyy jotenkin kaikessa, etenkin isommissa porukoissa. Huomioitani tai mielipiteitäni ei yleensä oteta huomioon. Kahdestaan tiellä kävellessä huomaan käveleväni kohta tienpientareella koiran kakassa, koska kaveri ei pysty kävelemään suorassa vaan ajaudun reunaan, vaikka olen monta kertaa huomauttanut asiasta. Jos menemme kavereiden kanssa vessaan porukalla kaikki säntäävät heti vapaisiin vessoihin ja itse jään odottamaan vuoroa kunnes he ovat jo käyneet, sama juttu jonoissa kahviloissa olen aina viimeinen maksaja. Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka kauan, ja ymmärrän että tämä saattaa kuulostaa omituiselta ja lapselliselta valitukselta, mutta jotenkin tämä häiritsee itseäni. En ole mitenkään ujo, mutta tuntuu että minua pidetään tällaisissa pienissä asioissa aina automaattisesti kynnysmattona. Mistä se voi johtua?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
"Jyräätä"?
Se onn varmaan osaltaan siitä etttei luota.
Vierailija kirjoitti:
Koska itse toimit niin, että tuohon päädytään. Opettele kävelemään tien puolella eikä reunassa, opettele menemään ekana vessaan, opettele menemään ensimmäisenä kahvilan jonoon jne. Nyt toimit itse niin, että olet viimeinen eli tavallaan osoitat, että otat hallinnan ja valvonnan, varmistat kaikkien toimivan "sovitusti".
Vessassa on tapana mennä sinne vapaaseen koppiin järjestyksessä eikä odotella,että joku toinen menee. Älä siis odota!
Olen kokeillut kävellä tien puolella, mutta hetken kuluttua olen tien väärällä puolella reunassa, koska kaveri jyyrää minut vaikka kulkisi pientareen puolella.
Omat ovat pääsi sisäiset ajatukset ja tunteesi. Kukaan muu ei niistä tiedä. Nöyristely kyllä huomataan ja sitä ei kenenkään edes tarvitse ymmärtää, mutta vain ja ainoastaan sinä pystyt itse siihen vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jyräätä"?
Se on suomessa ehkää aika yleeistä. Sen takiaa meidääänkin tulisi otttaa työllistymiseessä huomiooon gisälli perinnne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jyräätä"?
Se on suomessa ehkää aika yleeistä. Sen takiaa meidääänkin tulisi otttaa työllistymiseessä huomiooon gisälli perinnne.
Se on saksasssa käytössä. Oppia ikä kaiikki niin se vaan meneee. Mutta täytyy olla myös calmis kuuntelemaan ja otttamaan oppi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska itse toimit niin, että tuohon päädytään. Opettele kävelemään tien puolella eikä reunassa, opettele menemään ekana vessaan, opettele menemään ensimmäisenä kahvilan jonoon jne. Nyt toimit itse niin, että olet viimeinen eli tavallaan osoitat, että otat hallinnan ja valvonnan, varmistat kaikkien toimivan "sovitusti".
Vessassa on tapana mennä sinne vapaaseen koppiin järjestyksessä eikä odotella,että joku toinen menee. Älä siis odota!
Ja tuosta vessaan menosta. Jos menen kaverin kanssa samaan aikaan vessaan, eikä ole yhtään vapaata koppia. Heti kopin vapautuessa kaveri menee aina automaattisesti ensin. Koskaan kukaan ei ole kysynyt haluanko mennä ensin tai kysy onko ok jos hän menee ensin.
Pidä puolesi, opettele ottamaan paikkasi. Kuulostaa tylyltä, mutta totta on. Älä ole liian empaattinen, sillä ei pääse elämässä pitkälle. Katso miten toiset käyttäytyy ja opettele käyttäytymään samalla tavalla. Älä odota että sinulle annetaan huomiota, ota se. Olet liian myötäilevä, sopeutuva, kiltti.
No kaverisi ovat aika epäkohteliaita.
Juu olen huomannut toisinaan samaa, nykyisin kyllä kavereiden puolelta jyrääminen jää yritykseksi mutta kun ventovieraat ihmiset yrittävät samaa. En ole mikään hiirulainen vaan pitkä ja urheilullinen ja pukeudun asiallisesti tilanteen mukaan, useimmille miehille tulee tarve ryhtyä meuhkaamaan osaamisellaan ja omistuksillaan ja naiset katsovat päästä jalkoihin yrittäen keksiä moitteen sijaa jostakin tai hinnoittelevat vaatteitani. Kun he huomaavat että käsilaukkuni on saman hintainen kuin heidän koko vaatekertansa niin se jyräämisen yrittäminen alkaa.
Pitää vain olla suostumatta jyrättäväksi, jos sinua kiilataan ojaan pukkaa kyynärpäällä ja hihkaise että "katso vähän, olen kohta ojassa", jos ystäväsi ei pahoittele tilannetta ja korjaa sitä hän ei ole ystäväsi, samaa tekniikkaa voit soveltaen käyttää muissa tilanteissa. Olet huomaavainen mutta näytä se vain kaikkein luotetuimmassa seurassa.