ELOKUISET viikkoon 30 ja 31 viimeistä viedään =)
vuosi on vierähtänyt! voi miten hurjan nopeaan. vaihdetaan tämän kahden viikon jälkeen tuonne taapero puolelle,minä ainakin jatkan siellä.ja ehkä kun syksy koittaa saamme lisää porukkaa kasaan.
neitiniiskunen ja pojat 10kk+ (29.8 1vee) ja 5,5v
Kommentit (22)
Pitkästä aikaa (tais viikko vierähtää) kerkesin koneelle..on muka niin kiirusta lomalla..heh heh (on niiiiiiiiiiiiin kivat ilmatki :/ )
Tarkotus ois myös jatkaa taaperopuolella, on niin mukava porukka meillä täällä etten raaski jäädä porukasta pois!
Kiitos pahoitteluistanne! Sen verran olin kuiteski jo ehtiny viikonloppuna asiaa ite kelaamaan että aika hyvin siitä jollaki tasolla yli pääsi (eikä varmaan mitään vaikutusta ole tuolla meidän häärääjällä...huoh)
Västis: Onnittelut tän päivän johdosta! Ja onnittelut myös pikkumiehellenne uuden opppisen johdosta! Anteeksi etten vastannut viestiisi, mun kännykkä kaatu ihan täysin ku yritin vastata sulle ja vieläkään en ole sitä päälle saanu :/ Täytynee jo luovuttaa ja mennä huomenna kauppaan...harmittaa vaan hirveesti ku kaikki numerot näytti taas tallentuneen puhelimeen vaikka ne muka tallensin sim-kortille ja nyt häviää ne kaikki ihanat kuvatki sieltä ku ei se päälle enää mene...hermot ainaki on palanu sen kans! Täytyy yrittää ne kipot hakemaan jossain vaiheessa...en nyt viitti tulla teitä sinne häirihtemään ku kaukasia vieraita teillä, toivottavasti selviätte oireitta!
Onnea myös Saanalle kävelytaidosta! Ja pikaista paranemista! Toivottavasti saatte pikkuisen kissanpojan sieltä itellenne napattua :D
Täytyy taas mennä (tulin vaan äkkiä kirjottelemaan ku ukkokultani meni kuntosalilla käymään) tuo tuholainen laittamaan nukkumaan! Ja samalla lepuuttamaan tätä päänuppiani joka taas on migreenin kourissa, plääh
nani ja Jooel 11kk11pv
Laajakaista ollut jo kuukauden pois käytöstä, ja vasta sunnuntaina pääsin lukemaan teidän kuulumisia! Joten en enää muista mitä piti kommentoida... Kävelemään on jo osa lähtenyt (onnea), allergiat vaivaa edelleen ja kesken mennyt haamukin taisi olla, pahoitteluni! Enimmäkseen ihan hyvin menee kaikilla, toivottavasti!
Kirjoitusikkuna on postimerkin kokoinen, joten vähän inha kirjoittaa. Meille kuuluu ihan hyvää, mitä lapset nyt vähän sairastaa ja Luukas jatkaa korvatulehdus/kk tahdilla putkista huolimatta. Nyt ajattelin vähentää maitoa radikaalisti, nokkamukiin opettaa samalla. Kuulemma maito lisää loimaisuutta, ja Luukas on aika maitopoika ollut. Noh, kohta sitä mennään jo tavismaidolle, viilit ja jugurtit menee jo ihan nätisti. Kunhan saadaan biootit taas syötyä, aloitan tavallisen maidon.
Meillä melkein kävellään, epähuomioissa ottaa pari askelta ilman tukea. Äiti, isi ja sis (sisko) tulee sanoja, muuten tulee omaa kieltä. Ruokaa syö reippaasti, kaksi isoa purkkia ruokaa, välipala ja aamiainen jugurttia ym ja illalla lautasellinen puuroa. Siinä ne tärkeimmät. Leikkii ja peuhaa isosiskon kanssa, ja viihtyy ihan hyvin itekseenkin. Nyt pitää enempi vahtia, oppi eilen kiipeämään sohvalle.
1v neuvola on 5.8. ja virallinen päivä sitten 9.8. Kyllä oli viime kesänä päivät pitkiä tähän aikaan ja tukalia... Kamalan äkkiä se vuosi on vierähtänyt! Juhlia pitäisi kohta alkaa järkkäillä, vieraita tulee kuitenkin enemmän kuin esikon 1v synttäreille aikoinaan. Lauantaina on viralliset: isovanhemmat, serkut, kummit, tädit, sedät. Ja sunnuntaina sitten epäviralliset, tyyliin pannu kuumana koko päivän, tulkoon ken tahtoo.
Muuten jatkamme täällä kotona syksyllä, isi rakentaa kotia, perustuksia tehdään parhaillaan. Josko sitten tammikuussa koettaisi töitä löytää. Minä jatkan myös taaperopuolella kirjoittelua, kunhan taas saadaan netti toimimaan.
Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoa ja lämpöä! emma ja Luukas 11,5kk
Nani! Kiitos samoin. :)
Meidän vieraat lähtivät. Kissasta taisi silti tulla vähän silmien kutinaa. Vaikea tässä erottaa, kun oli vielä flunssan jälkimainingit päällä. Kippoja voi tulla hakemaan, kotona ollaan suurin osa ajasta. Koitinkin soittaa sinulle joku päivä. Harmi noi puhelinjutut. Ilman niitä ei oikein tule toimeenkaan. Perjantaina lähdetään taas sukuloimaan pariksi yöksi ja sitten ollaan taas kotona.
Nyt on kyllä pakko mennä nukkumaan..
Jatkan myöhemmin, huomenna siis.
Västis
Minä myös olen ajatellut jatkaa tuolla taaperopuolella. Niin mukava tällä on ollu käydä lukemassa kuulumisianne ja itsekkin kirjoitella.
Meillä alkaa vihdoin tämä "retkielämä" helpottaa!! Kirjoittelin joskus alkukesällä, että meiltä löytyi keittiön lattian alta se vuotava viemäri.. Tässä sitten on vierähtänyt remontin keskellä koko kesä. Ensin paikkoja kuivatellen ja sitten uutta rakentaessa. Mutta nyt on uusi lattia, uudet keittiön kaapit ja kaikki!! Vähän listoja puuttuu enää ja sähkömiehen pitäisi tulla laittamaan tuo hella ja siirtämään muutama pistorasia. Toivottavasti tänään tulee!! Piti jo eilen tulla..
Meidän pienokaisesta on kasvanut sitten oikea riiviö!! Sekoittaa, sotkee ja hämmentää jotain ihan kaiken aikaa.. Kävin eilen ostamassa keittiönkaappeihinkin sellaiset lukot että ei pienimies saa niitä omineen auki!! Jos vaikka saisi kupit ja kipot olla edes vähän rauhassa. Vauhti on meillä jo muutoinkin hurjaa.. Pihalla juoksee jo karkuun kun huomaa että yritän ottaa kiinni tai estää menemästä johonkin..
Nyt täytyy jatkaa aamutoimia!!
pönttö-örvelö ja villit pojat x3
on nää kesäkelit ollut ihan jostain syvältä,itse kun olen helteen ja auringon ystävä viimeisen päälle.mutta huomenna se sitten alkaa, se kesä =) IHANAA!
aion mennä rannalle melkein joka päivä,tai ainakin ottamaan aurinkoa jonnekin nurmikolle/leikkipaikalle.eväät ja lukemista mukaan, pikkumies päiväunille,ja esikoinen leikkii kavereiden kanssa. mikäs mukavampaa!
peitolle vaan jalat pitkäksi ja kirja nenän alle! jee!
tänään on korvapuustien leipomispäivä! eipä olla leivottukaan niitä varmaan vuoteen.mä en kauheasti leivo,kun kukaan meillä ei leipouksia syö.itse olen sen verran tarkka syömisistä,että parempi olla tekemättä,kuin se että näkyy perseestä mitä on herkutellut.joskus näitä päiviä sallitaan,ja pullatkin heivaan pakkaseen heti,ja sieltä sitten joskus ne otan.usein vaan tuntuu käyvän niin että ovat siellä monta kuukautta ja lopulta päätyvät roskikseen..tälleen tuoreeltaan niitä onkin yksi päivä kiva itselleen sallia muutama.
esikoinen menee viikonlopuksi vanhempieni mökille kahdeksi yöksi. mies lähtee myös jonnekin mökille kaverinsa kanssa. minä olen pikkumiehen kanss kaksin.ihanaa vaihtelua! vaikka hiljaista onkin.sitä aurinkoa aion ottaa jos se vaan paistaa!
kiva kuulla emmasta pitkästä aikaa.
saanalle paranemista ripuliin.
ja nani oli myös palannut palstalle,hyvemmillä mielin!!!
ja pönttö-örvelöllä remontti kohta tehtynä.
meillä pitäs alkaa vessaremppa,jäi silloin vuosi sitten tekemättä kun muutettiin.nyt innokkaana sitä odotan alkavaksi!
mukavaa viikkkoa,kesäistä viikkoa huomisesta alkaen!nyt leipomaan...
na väliin olen ehtinyt lukaista viestit, mutta oma hässäkkä on pitänyt yhtään järkevämmät vastausyritelmät loitolla. nyt en tiedä, mitä tästä tulee, kun perhana, esikoinen ei nukkunut päiväuniaan, ja Samppukin petnele veti vain tunnin verran- ja on nyt kiukkuinen pieni tyranni (näitä sadepäivän riemuja).
Pahoillani olen ollut Nanin puolesta. Nyt kuitnekin kirjoitat, että olet selvinnyt pettymyksestä melko hyvin. Hienoa! Totta on, että nämä vauhtivintiöt pitävät kummasti kiinni arjen rullaatissa eikä omia murheita vain ehdi pohtia sen syvemmin. Plussaonnea, ja poitävää sellaista, myöhemmille ajoille!
Joo, tosi hauska kirjoittaa, kun tämä ruutu on tosiaan kutistunut minimaaliseksi. Täsät onv aliteltu jo jonnin aikaa, vaan eipä näytä sivustosta vastaavia kiinnostavan! Meikä haikailee vanhojen, hyvien sivujen aikaan...
Eilen kävin Vaasan asuntomessuilla, ja huhhuh! Kyllähän mä tiedän, etten ole todellakaan mikään trendisisustaja tai hulppean, kalliin lyksyksen perässä hiihtäjä, mutta kyllä siellä sen verran överejä juttuja oli, että alkoi muakin oksettaa, suututtaa ja ärsyttää - ja tympäistä: Ihanko oikeasti ihmiset kuvittelevat tarvitsevansa tuota kaikkea ja tekevänsä elämänsä noin onnelliseksi? Kun vielä suurin osa 600 000 erkin (ja messujen mottonahan on KOTEJA KAIKILLE, jep...) pytinkien rakentajista on ihan peruspalkkaisia ihmisiä, eivät he kovin paljon ehdi lukuisilla jättiterasseillaan, erilaisissa porekylvyissään, saunoissaan ja kylpytynnyreissään, uima-altaissaan ja muissa lojua, kun aivan käsittämättömän hurjat velat korkoineen painavat päälle.
Ja nämä säihkyvän vitivalkoiset lapsiperhetalot oliva tpöyristyttäviä. Ajattelen vain erästäkin pientä kolmivuotiasta poikaa nukkumassa kaiken sen valkoisuuden keskellä yläkerran käytävän perällä kaukana alaalla jossain omissa oloissaan vitivalkoisessa kelliskelevistä vanhemmistaan. Varmasti juuri sitä, mitä pieni lapsi kaipaa ja tarvitsee onneensa!
Pari oikeasti tosi söpöä ja hyvääkin taloa seasta löytyi, olisin voinut muuttaa vaikka heti - jos hinnat eivät olisi olleet juuri tuota 600 000 egeä... Messualueella aivan sokaistui hinnoissa: ennen kauheana pitämäänsä 350 000 erkin summaa aatteli enää pikkurahana. Monta kertaa pienemmässäkin asuntolainassa on silti maksamista, tietää itse velkainen!
Ihan hauskaa ja helpottavaa oli tuosta ikään kuin kulissimaisesta lännenkylästä tai disney-maailmasta sitten palata omaan kotiin, vanhaan rintamamiestalontönöön suurine ja vehmaine puutarhoineen. Kesän laussa väsäämämme katoskin on surkean pieni messutalojen järjettömiin terassitiloihin verrattuna, mutta just passeli ja sopiva meille. Tosin kuraeteisen ja hyvien kodinhoitotilojen puute rassaa mua tässä mökissämme vieläkin... Sitä hellesäätä tosiaankin odotellessa!
jatkan seuraavassa viestissä...
Oli pakko katkoa viesti, kun oli MUKA liian pitkä!!!
Ja mitäs sitten: Kenenkäs mussu se ripuloi? Samuli veti täyttä ripulia yhdeksän päivää kesäkuussa, vaan loppui aivan yhtäkkiä. Toivottavasti jo toivuttu!
Ja sitten näitä, joita on kyselty:
Samuli nukkuu, ja on jo pitkään nukkunut, vain yhdet päiväunet. Koska kuitnekin herää yliaikaisin, tahtoisi nukahtaa päikkäreille juuri, kun ollaan vasta palaamassa aamupäivän puistoiluista tms. kotiin, mikä on hankalaa: emme voisi liikkua kotoa mihinkään, ellei siten aivan piakisesti kaupassa. Koetan kuitenkin venyttää tuota ja saada häent petiin klo 12 ja muut siitä sitten seuraavaksi. Vetää uniaan tuonne 14.30 tavallisesti, ja kuten taas tuli todettua, vain vaunuissa. Toki herää välissä, mutta hyssyttely auttaa simahtamaan uudelleen. NÄin hurjana sadepäivänä sen sijaan lykkäsin pötkön sänkyynsä - jossa nukkui tuon tunnin, välissä kerran heräten - eikä sit enää. Siirsin kiireesti vaunuihin, joita turhaan vatkasin pihalla parikytä minsää. Se vain pönki jutellen niistä ulos, joten nyt sitten kestetään loppupäivä... Kello 19:ää odotellessa!
Ruokailusta: Poju vetää puuroa aamuin, illoin, ja periaatteessa kaksi lämmintä ateriaa plus välipalan päiväunien jälkeen ja jotain pikkunaposteltavaa aamupäivästä ja muutamat maito/vellipullolliset näiden lisäksi. Viime päivinä olen alkanut antaa Bulgarianjogurtin lisäksi ihan tavallista maitoa, ja Samppa onkin ensimmäinen lapsistani, joka ei reagoi muutokseen edes vihertävin kakoin.
Meillä ei veilä kävellä kuin tukia pitkin. Kiipeilee joka paikkaan, sotkee tämäkin ja tyhjentää kaikki korit ja laatikot ja uudelleentäyttelee niitä makunsa mukaan.
Yhä on mammanpoika, ei edes maitopulloa suostu juomaan isältäänkään, ja eilenkin vasta äärimmäisen nälän kaiverreltua suolia oli hiukan einestänyt hoitajana toimineen äitini kanssa (me kun siis messuilimme ilman muksuja miehen kanssa!).
Pää meinaa hajota noiden kahden isomman keskenäiseen kilpailemiseen ja tappelemiseen. Odotan niitä paria aamupäivää, jotka viikossa rupean opettamaan!!!
Mitäs vielä... Niin, tottamaar tässä jatketaan taaperopuolella, eihän tällaisesta porukasta hullukaan pois tahdo heittäytyä!
Nyt lähdetään mieheni isotädin luo kyläilemään, mikä on vähän hassua: Juuri kukaan suvusta ei jaksa tätä tätiä, mutta poikamme Mikael unelmoi tästä, ikävöi tätä hysteriaan asti oirehtivine tapoineen ja haluaa usein kylään, sillä Milmalla on yksiössään... upea, korkea tuuletin! Mikaelin toteemi. Samalla Milma-täti on noussut arvoon arvaamattomaan moisen omistajana. Nytkään ei malttanut nukahtaa päiväunilleen ja on kuin pöpilästä karannut, kun ei ole pysyä housuissaan. Vain siksi, kun tahtoo niin päästä painelemaan korkean tuulettimen nappeja ja kaukosäädintä!
Ymmärräpä nyt noita miehiä.
Vitanova, Samuli ja muut
Pitkästä aikaa minä täällä taas kirjoittelen... Luen joka päivä, joten ehdottomasti jatkan taapero puolelle. Henkireikä tämä ryhmä on ollut ja todella nautin "seurasta".
Ihanaa ajatella että on vielä reilun vuoden kotona. Tuo tyttö on nyt niin mahtava tapaus, että tiedän tulevan vuoden olevan mahtava. Kohta niitä yksi vee synttäreitä sitten vietetään, apua! Meillä juhlitaan 17.päivä. Esikko täyttää sitten syyskuussa viisi vuotta. Apua!!! Itse täytän 30 marraskuussa. Juhlia tiedossa!
Hassua lukea siitä kun muilla otetaan nyt niitä ensimmäisiä askelia. Meillä kun ollaan kävelty jo kaksi kuukautta! Varsinainen touhuuja tyttö on. Mutta silti niin äidin perään! Väsyneenä varsinkin. Ja aivan kuten esikkokin, tätä tapaus syö TODELLA vähän. Maito, Nan, kelpaa onneksi. Viiliä, jugurttia ollaan syöty jo ja äidin lautaselta tavalllinen ruoka maistuu. Purkkiruuat ei oikein uppoa. Puurot kelpaa, kaurapuuro tökkii. Velliä juo illalla.
Päiväunista vielä... Yhdet tai kahdet meillä nukutaan. Ei jaksa iltaa jos nukkuu vain yhdet lyhyemmät.
Isovanhemmat kustansi tytöille leikkimökin, mies ja isäni ovat sitä nyt illat pitkät rakentaneet tuossa pihalla. Ai että odotan sitä että tytöt pääsee sinne leikkimään. Ja minä pääsen sisustamaan! Heh :) Elokuussa lähdetään sitten kahdeksi viikoksi Kreetalle lomalle, sitä odotellessa. Saamme taas isin kokonaan itsellemme!! Äitini ja kummitätini lähtee viikoksi myös, joten hiukan erilainen matka tiedossa.
Toivottavasti loppuviikko on nyt sitten lämmin! On tämä kesä ollut niiiiin huono että.
Sunnuntaina kävin lasten kanssa Jumbossa ja syksy uutta tarttui mukaan. Jännää sinänsä, kesää ei ole vielä edes ollut ja silti sitä miettii jo syksyvaatetusta ym. Hassu tämä ihmismieli. Varsinkin tälläisella minunlaisella shoppaajalla :)
Nyt kutsu käy, rakennusporukalle kahvia laittamaan.
Pisa ja tytöt melkein 5 ja 1
Yritin jo aiemmin aamulla kirjoittaa, mutta en muistanut tallentaa viestiä ja sitten se taas hävisi.
Tänään on ollutkin meillä vilkas kyläily ja asioiden hoitamispäivä. Ihmeen hyvin sujui lasten kanssa. Huomenna on myös tiedossa vähän ystävien näkemistä. Ihan hauskaa vaihtelua tuon viime viikon sairastamisen jälkeen.
Vitanova: oletteko itse harkinneet kattotuuletinta? Meilläkin välillä parhaimmat jutu ovat ennalta-arvaamattomia.
Äh.. Taas meillä on sotkua ja kaaosta. En mitenkään saa järjestettyä kaikkea paikoilleen, kun nyt alkaa jo paikat loppua tavaroille.
Niiskuneidin itsekuri on aika kova syömisten suhteen. Itse en edes kuvittele, että ikinä jaksaisin välittää kropastani tai sen ulkomuodosta niin paljon, että jaksaisin kaloreita laskea tai pullista kieltäytyä. Tosin meillä pakkasta aina kaivellaan, jos vieraita käy. Karjalaisittain pitää jotain kahvin/teen kanssa tarjota.
Nyt yksi tötöttää tuossa vieressä, on mentävä
Västis
Juu, lastenhuoneen hieno, keltainen valaisin napattiin pois, ja hirveä, miehen vanha kattotuuletin on siinä tilalla. On pop. Lisäksi meillä on matala tavallinen tuuletin (joka lähti tänä iltana takavarikkoon KOKO päivän kestäneen pönttöilyn vuoksi) ja erinäinen liuta pieniä käsituulettimia tyyliin Claes Ohlson-kama. Mummallaankin on korkea tuuletin, mutta en käsitä, miksi juuri tämä Milman tuuletin on Se Juttu!
Emmalle piti vielä toivottaa tsemppiä rakennusurakkaan, ja Neitiniiskunenkin taisi vessaremppaa olla aloittelemassa, remppaintoa sinnekin!
Oma mies vaihtaa nyt työpaikkaa, teollisuudesta opettajaksi. Unelmoi jo nyt ensi kesän "pitkästä kansakoulunopettajan kesälomasta" ja haaveilee, mitä remppaprojekteja voisi silloin taas aloittaa...
Ajatella, että Pisan typsy on töpöttänyt menemään jo pari kuukautta, on varmasti veikeä näky!
Nyt hyvää yötä ja palaamisiin!
Vitanova
Voi ihanaa, että aurinko paistaa ja lämmittää. Parin yön kuluttua meillä voi olla jo tukalan kuuma, mutta kiva saada pyykit ulos ja muutenkin nauttia vähän kesästä. Jatkuvien sateiden vuoksi piha on kuitenkin ihan märkä. Pikkumies oli ihan märkä ja kurainen pikkasen ulkoilun jäljiltä.
Niistä 1v synttäreistä joku taisi kysellä. Me vietetään sukulaisjuhlat. Sitten arkipäivänä minä ja lapset juhlimme muiden äitien ja lasten kanssa,jotka sattuvat olemaan hoitovapaalla tms ja jotka pääsevät paikalle. Isosiskon kaikkia kavereita perheineen en vain jaksa kestitä.. Meillä aina juhlissa loppuu astiat kesken.. Toivottavasti sattuisi sitten kiva ilma, voisi tehdä ulos piknikin ja grillata. Olisi tilaa myös isompien remuta.
Nyt taas joku tuli helmaan roikkumaan..
Västis
Onpa täällä hiljaista. Kaikki ovat varmaan olleet kovasti ulkosalla kun tämä kesä on vihdoinkin koittanut!!!!! Meillä päin on ollut ainakin ihana lämmintä ja aurinko paistanut. Toivottavasti tätä nyt edes vähän aikaa kestäisikin!!!
Pikku-ukkeli tuossa jo nukkuu, mies ja isommat pojat ovat mökillä. Ihana hiljaisuus meillä!! Eipä tässä oikeastaan muuta.. aikaa kulutan kun ei telkkaristakaan tunnu oikein mitään tulevan. Huomaan etten ole oikein tottunut tälläiseen rauhaan ja jouten oloon..
Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!!!!!
pönttö-örvelö
Oltiin viikonloppu reissussa. Oli toisaalta kivaa, jos matkoja ei lasketa. Vauvamme ei oikein ollut hyvä matkustaja ja enpä taas vähän aikaa taida matkustaa näiden kanssa kovin pitkälle.
Meidän pikkumies treenaa kävelyä kovasti. Ensi askeleiden jälkeen ei ole alkanut tosiaan vielä kävelemään, vaan treenaa taitoa. Meidän molemmat lapset ovat tehneet siten, että treenaavat aikansa uusia taitoja.
Hieman hidas aamu meillä taas. Täytyy kai alkaa purkamaan loppuja kasseja, plääh.
oiskin varmaan hermot riekaleina ilman noin ihanaa säätä.minä kun olen helteiden ystävä viimeisen päälle.mitä kuumempi sen parempi,en valita =)
mutta pikkukitisijä on taas kitissyt niin että mä ajattelin vieväni sen jo ulos ja jättäväni sinne yksin (vitsi vitsi).
mitä te teette kun toinen kitisee? siis jos on ruokailtu, eikä oo loukannut, tms. eikä oo tiedossa harmistuksen lähdettä mikä kitisyttää.
mä myönnän että viikonlopun aikana,kun olin yksin pikkumiehen kanssa,olen huutanut hänelle että "siinäpähän kitiset" ja tehnyt omia juttujani.olen istunut lattialla lelujen vieressä saatavilla jne...toki olen omia juttujakin pakosta joutunut tekemään, kuten värjännyt tukkani toisen raikaessa jalkapuolessa =) heeh...
mutta meillä kitisty taas aika paljon.tuntuu että aamu on hankalin vaihe
rannalla ollaan oltu paljon. esikoinen oli vanhempieni mökillä kaksi yötä, oli oikein teltassa nukkunut ja uinut joka päivä monta kertaa. tuli eilen kotiin ja meno oli taas kuin apinatarhassa =)
mies pitää tänään vapaapäivän,kohta suuntaamme rannalle. hän kun ei kesälomaa pidä, vähän lyhyempää työpäivää on tehnyt koko kesän.
eipä oo kun pari viikkoa enää harrastusten ja kerhon alkuun esikolla, ihan mukavaa.ollut aika vapaatakasvatusta ja huitelua koko kesä (huuh) jos vähän järkiintyisi syksyn tullen.
kesä menee todella nopeaan.meillä on koko kesän ollut siskon tyttö pari pv viikossa,ja tällä ja ens viikolla tulee ystävän tyttö vielä hoitoon pariksi päiväksi. joten hoidokkeja on ollut,ja sen saralta puuhaa.tosi esikoiselle ovat molemmat tytöt ihan hyviä kavereita.
puuhamaanretki on edelleen tekemättä...ehtii jos ehtii..piknikristeilylle suuntaamme ensi viikolla ainkin vielä,se matka on varattuna =)
jahas...kitinävitinää...lopettelen.se on sitten vimppa viikko tälläpuolella =)
meillä kyllä vasta huomenna tulee täyteen 11kk,ollaan näitä peränpitäjiä.
mukavaa viikkoa,palailen taas kun ehdin rauhassa jotain kirjoittaa ja ajatella,nyt tällaista yleistä löpinää.
neitiniiskunen ja pojat 11kk ja 5,5v
En saa mitään tehtyä, kun sammuu n.2-3 min välein...HUOH!!!!!!!!!
Itse kun en koneista mitään ymmärrä, täytyy odottaa, että veljeni saapuu katsomaan!
Siksi siis hiljasi eloa täällä päin...
Saanan ripulikin parani muuten 8 sairasu päivän jälkeen maitohappobakteeritippojen avulla?!
Toivotaan nyt, että tää tulee näkyviin...
T:Mona ja Saana keskiviikkona 1 VUOTTA!!!!!!!!!!!!!!!
tässä pakkaamisen lomassa...
Ollaan lähössä pohjanmaalle ja tuossa su tullaan Vitanovalle kylään!! :DD Ei vaiskaan asuntomessuille ollaan menossa..
Meillä kävely on jo niin hienoa että sillä mennään koko ajan eikä kontata enää...itse asiassa muka juostakki jo pitää...hurjan näköstä se vaan on! Ruista altistettiin viime viikolla...eka päivänä annoin vain limakalvolle ja iholle -> ei kitinää pahempia oireita....toisena päivänä annoin T-lusikallisen ja siitä tunnin päästä ruokalusikallisen -> kamalaa kitinää ja itkua ja voi sitä yötä!! Ihan kamalan kipeä toinen oli! Ei edes suppo mitään auttanu....selkä kaarella huusi ja nakkeli jalkojaan...siihen loppu se altistus! Kamala kattoa ku toiseen sattuu niin kauheesti.... ;( Plussana vielä siihen että siihen loppu vatsan toiminta....5 päivää eikä mitään...rupsutteli vaan...iho-oireisiin ei "päästy"...eli näin meillä...
Näin etukäteen: Kamalasti onnea SAANA 1V!!
Pitänee mennä pakkaamaa....sori etten kommentoi juttujanne enempää...en ehdi kertakaikkiaan!! Aurinkoisia kesänjatkoja! Palaillaan mahd pian!
nani ja Jooel 11kk+19pv
Kesäterkkuja kaikille, ja Nanille hauskoja hetkiä täällä rannikolla! Asuntomessuilla kuluu kyllä helposti koko päivä, vaan jos yhtäkkiä alkaa pitkästyttää, niin siittä vain treffaamaan!
nyt onkin kyläilyjä, ja kansainvälisiä sellaisia, kun nyt on ollut kylässä Pariisin porukkaa, perjantaina tulee kaupunkiin paras ystäväni Rooman-ajoilta, ja ensi viikolla vielä suomalais-saksalainen perhe Berliinistä! Ja kun oon hiukan muutakin hässäkkää, niin menoa riittää.
Tänä iltana EKAA kertaa mies nukuttaa koko trion ja minä menen yksin kuuntelemaan Samuli Edelmannia ja Juha Tapiota konserttiin, jeeeeee!!!!!!!
Vitanova
toiset meillä vielä nukkuu,mutta pitäähän nyt ekaa elokuista tulla onnittelemaan,vaikka saana ehtisi pari päivää heinäkuulle karata=)
mä ootan niin paljon tuota 1v rajapyykkiä,luulen kai silloin tapahtuvan jotain maagista (heh). enemmän tuota liikkumista ja kävelyyn lähtöä odotan kuin kuuta nousevaa.joskos se toisi pikkumiehelle onnen,kun pääsee sitten kätevämmin paikasta toiseen. (vaativa lapsi niin on vaativa..)
kohta tulee perästä nanin ja emman pikkuiset..mitenkäs muilla ne päivät mahtoi mennä?
meillä loppukuusta kahvikekkerit, "Pakolliset" kutsutaan eli isovanhemmat ja kummit. meinaa aina kemut paisua ja paisua.pitäkööt esikoinen vähän isompia "bileitä".
oon päättäny etten ota tarjoilusta päänvaivaa...aina joku (minä tai mies) tai molemmat menettää hermonsa viime metreillä..ainakin kakkua koristelessa...olen todennut että kaupastakin sais valmiina kaiken.ei mun tarvi saada sanoa että kaikki on leivottu ite =)kun en ehdi niin en ehdi leipoa ja värkätä.
mites vitanovan konsertti sujui?
mulla on sunnuntaina tyttökaverin polttarit. ihan vasta iltapäivästä saunaa ja istumista,ei kummempaa.on tosi hyvä ystävä mulle.varmaan tarttis baariin lähteä,mutta joku osa musta nyt jumittaa (tiedän melkein 100% varmaksi,että polttarikalu haluaa jatkaa iltaa,ja yleensä olemmekin aika bilehileitä) =)seuraavana aamuna vaan tarvii nousta lasten kanssa "Pirteinä" ja mieskään ei ole koko iltaa ollut aikoihin lasten kanssa.
me kun ollaan miehen kanssa menty paljon,ja lapset on ollut mummulassa yökylässä..nooh..kait se ilta siitä suttaantuu.en haluais kuitenkaan polttarikalulle tuottaa pettymystä.
rantakelit ja kesähelteet kaiketi vielä pari päivää ainakin jatkuvat. tänään tulee likkakaverin tyttö 5v hoitoon.esikoisella kaveri,mukavaa! mutta huomenna vois rannalle suunnata,ei tiedä vaikka olis vimpat uintihellekelit.
meillä ei oo mies lomaillu, kaksi päivää arkena ollut meidän kanssa.mutta tämä sopii meille ihan hyvin.
jos menisi sänkyyn vielä hetkeksi.
neitiiskunen ja pikkumies 11kk+1pv
Jotenkin ollaan taas peleissä mukana??!!
Ladattiin koko windows uudestaan ja kaikki valokuvat yms hävis :(!!
Ihan kummaliset nää sivut nyt ja luotto koneen toimivuuteen nollassa, mutta koitetaan nyt jotenkin räpeltää...
KIITOS Nanille ja neitiniiskuselle onnitteluista!!!
Meidän pikku pallero on nyt sitten 1-v!!!!
Ihan tippa tulee silmä kulmaan... Äidin pikku mussu...
Olenko hiukka tunteelisella päällä?!
Miehenkin kanssa saatin viikonlopun aikana aimo riita pystyyn, mitä ei olekaan hetkeen tapahtunut.
Puhumattomuus jatkuu edelleen, enkä aio kommentoida kuin pakolliset ennen kuin mies tajuaa pyytää anteeksi!
Eikä tämä pikkumaisuuttani, vaan siksi, että tällä kertaa syy oli täysin ja yksin omaan miehen, joten vaikka hän kuinka juntti suomalainen mies onkin, anteeksi on osattava pyytä PRKL!!!!
Ja tarkoitushan meillä oli huomenna lähteä loma matkalle asuntoautolla, että kiva mennä riidoissa....
Katotaan nyt saadaanko lähdettyä, kun en oo laittanu tikkua ristiin lähdön eteen?!
Nanilla jo käveltiin kovasti!! Onnea!!
Saanakin kävelee yhä enemmän. Silti konttaus taitaa vielä silti johtaa.
En muista mitä muuta piti kommentoida, joten poistun...
Ai niin; hyviä polttareita Neitiniiskuselle!
Jos nyt meikäläisestä ei pariin viikkoon kuulu niin olemme reissussa! Tai voinhan matkalta koittaa jotain näpyttää, mutta tuskin onnistuu?!
Nyt pyykin laittoon!!
T:Mona ja SAANA YKSI VUOTTA!!!!!
Just eilen käytiin kylässä pariskunnalla, jotka odottavat esikoistaan syntyväksi syyskuun alussa. Voi jestas kuinka SUURI maha vaimokkeella jo oli!!!
Itsellä oli vuosi sitten vielä suurempi (oletan?!), tuntuu aika hurjalta!!!
Jotenkin sen jo täysin unohtanut?! Täytyy oikein miettiä ja muistella...
Kiitos sympatioista ja Neitiniiskuselle myös tseppihaleja läjä päin :D!!!!
Soitin aamulla neuvolaan kun ripulointi jatkuu edelleen ja on kuulemma ihan normaalia, että voi kestää viikonki. Jos menee yli 10 päivän sitten otetaan kakkanäyte ja tutkitaan!
Epäili, että maasta Saana on maasta syöny jonkun mikä on viruuksen masuun istuttanu. Saana on kuitenkin reipas, syö ja nukkuu hyvin, niin ei aihetta paniikkiin!
Peppu vaan on aika punainen ja rasvaa kuluu tuubeittain ja vaippoja satoja....
Reilun viikon päästä meillä sitten vietetään 1-vee synttäreitä!!
Toivottavasti olis hyvät kelit ja saatais vietettyä pihajuhlat!!
Tekis mieli tehdä joku jäätelökakku, kun en ole koskaan sellaista tehnyt, mutta tarvii nyt kattoo. Ehkä käyn vaan hakemassa pihasta tuoreita vadelmia ja teen tavallisen kakun niistä!
Toivottavasti Västiksen vierailu sujuu hyvin!!
Meidän kissa urakkakin muuten jatkuu vielä. Naapuri ruokkii kovasti pentuja, jotta kesyyntyisivät sen verran että antavat kiinni ottaa!
Nyt neiti on taas kakannu....HUOH....
T:Mona ja haiseva pikku neiti