Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergiaako?

16.05.2006 |

Minun poikani on 6 kk:n ikäinen. Täysimetin häntä 5kk, jonka jälkeen olen aloitellut kiinteitä 1ruoka-aine/vko vauhdilla. Olen koittanut perunaa, porkkanaa, maissia, luumua, tuttelia ja kauraa. Perunasta tuli heti vatsavaivoja, joten jätin sen kokeilemisen muutamaan päivään. Luumu ja maissi sopivat pojalleni, mutta porkkanan, tuttelin ja kauran jälkeen hän on aloittanut korvien ja silmien hieromisen. Voiko tuo johtua allergisoivasta vaikutuksesta vai onkohan kyseessä vain sattuma?

Neuvolassa epäiltiin maitoallergiaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergiasta tulee ensimmäisenä mieleen, että oletko itse käyttänyt maitotuotteita imetyksen aikana? Luulisi nimittäin tulleen oireita jo rintamaidon kautta, mutta toisaalta allergia voi puhjeta milloin vain.

Esikoiseni oli täysin korvikkeilla ruokittu alusta lähtien, mutta hän ei jostain syystä kestänyt Tuttelia. Maha ja iho reagoi siihen. Semperin maidosta (tiiä onko sitä markkinoilla enää) tuli vähäisemmät oireet, mutta täysin oireeton hän oli jauhekorvikkeesta. Kannattaa tätä kokeilla. Jos ei sovi, niin jauheesta saa tehtyä vaikka pannarin ;) niin ei tarvitse hukkaan heittää.

Vierailija
2/4 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusien ruoka-aineiden kokeilussa, jos tuntuu vähänkään siltä, että saattaisi olla allergisuutta. Kaksi viikkoa per uusi ruoka-aine annosta hiljalleen nostaen. Ja onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien rintamaidoissa on eroja esim. sen suhteen, miten niistä löytyy lehmänmaidon proteiinia. Tutkimusten mukaan joidenkin äitien elimistö pilkkoo proteiinit niin pieniksi, ettei niitä enää löydy rintamaidosta, kun taas joidenkin elimistö " läpäisee" proteiineja sellaisenaan. Tämän lisäksi lasten allergisoitumiskynnys vaihtelee, eli jotkut lapset reagoivat lehmänmaitoon rintamaidon välityksellä ja jotkut eivät. Esim. meillä aluksi vauva kesti lehmänmaidon rintamaidon välityksellä, mutta saatuaan tuttelia allergisoitui niin, ettei kestänyt lehmänmaitoa enää edes rintamaidon välityksellä.

Minäkin lähtisin teidän tapauksessanne selvittelemään allergioita pätevän allergialääkärin vastaanotolla. Ja rauhoittaisin myös tuota kiinteiden kokeilutahtia, sillä vastoin muutamien lääkärien kommentteja allergia- tai yliherkkyysoireet voivat tulla jopa viikon päästä ruoka-ainealtistuksen aloittamisesta:(

Vierailija
4/4 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille! Varasin jo ajan lasten ruoka-aineallergioihin erikoistuneelle lääkärille. Toivottavasti saamme avun, sillä nyt maissistakin tuli jo oireita. Syötin sitä pojalle siinä uskossa, että se ainakin sopii. Nyt kuitenkin kasvot ovat täynnä näppyjä ja iho kutiaa entistä enemmän. Voi pientä.

Osasin varautua tähän, koska minulla oli pahoja ruoka-aineallergioita pienenä. Kun nyt edes löytyisi muutama sopiva ruoka-aine. Kokeilen jatkossa 2 ruoka-ainetta/kk.