Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dr Martens- maihareista kysyisin

Vierailija
08.02.2019 |

teiltä, jotka kyseisissä kengissä kuljette. Onko hyvät kengät? Melko hinnakkaat kuitenkin ja emmin nyt, onko hintansa väärti? Onko mitoitus normaali vai ovatko reilun kokoiset eli kannattaisko tilata pienempi koko?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hoidettuna kestää ikuisesti. Alussa ne on kovat ja voi hangata, mutta täytyy vaan käyttää, niin ne muotoutuu jalan mukaan, ja on parhaat kengät maailmassa. Älä tilaa pienempää kuin normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja tyttärellä on Martensit ja ovat parhaat kengät. Ovathan ne hintavat mutta käytännössä melko ikuiset, kun niitä välillä putsaa ja huoltaa. Menevät kelillä kuin kelillä. Mitoitus on itse asiassa melko niukka, itse tilasin koon 38, kun normaalisti käytän 37 koon kenkiä. Nyt mahtuu villasukkakin.

Vierailija
4/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin hoidettuna kestää ikuisesti. Alussa ne on kovat ja voi hangata, mutta täytyy vaan käyttää, niin ne muotoutuu jalan mukaan, ja on parhaat kengät maailmassa. Älä tilaa pienempää kuin normaalisti.

Kaikki tietää että Recco Barken on maailman paras kenkä, 

Vierailija
5/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoat niillä jalkasi, en suosittele.

Vierailija
6/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin muutaman kuukauden olleet käytössä ja tähän mennessä tuntuu varmasti parhaimmilta kengiltä mitä olen ikinä omistanut. Olen aika kapeajalkainen ja tilasin koon pienemmän kuin normaalikokoni on. Sovittaessa kenkiä olin jo lähellä vaihtaa ne suurempiin. Maiharit tuntuivat suorastaan aivan järkyttäviltä, kiristivät ja olivat todella pienen tuntuiset. En kuitenkaan palauttanut niitä. Luotin siihen mitä jokapaikassa toitotettiin, että " kestää" ajaa kengät sisään.

Laitoin muutaman ohuen sukan jalkaan ja kävelin niillä kotona muutamia kertoja, taivuttelin jalkoja ym. Ensimmäiset kerrat, kun kengät oli ihan ulkona jalassa, niin tämän jälkeen kantapäät olivat täysin verillä.  n. pari viikkoa kuitenkin meni ja kengät muotoutuivat täydellisesti omaan jalkaan.  En tiedä suosittelisinko tätä mallia välttämättä kuitenkaan kovin leveälestisille, mielestäni kengät ovat aika kapeat. Oma malli 1460. 

Vierailija
7/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin muutaman kuukauden olleet käytössä ja tähän mennessä tuntuu varmasti parhaimmilta kengiltä mitä olen ikinä omistanut. Olen aika kapeajalkainen ja tilasin koon pienemmän kuin normaalikokoni on. Sovittaessa kenkiä olin jo lähellä vaihtaa ne suurempiin. Maiharit tuntuivat suorastaan aivan järkyttäviltä, kiristivät ja olivat todella pienen tuntuiset. En kuitenkaan palauttanut niitä. Luotin siihen mitä jokapaikassa toitotettiin, että " kestää" ajaa kengät sisään.

Laitoin muutaman ohuen sukan jalkaan ja kävelin niillä kotona muutamia kertoja, taivuttelin jalkoja ym. Ensimmäiset kerrat, kun kengät oli ihan ulkona jalassa, niin tämän jälkeen kantapäät olivat täysin verillä.  n. pari viikkoa kuitenkin meni ja kengät muotoutuivat täydellisesti omaan jalkaan.  En tiedä suosittelisinko tätä mallia välttämättä kuitenkaan kovin leveälestisille, mielestäni kengät ovat aika kapeat. Oma malli 1460. 

ap tässä, olen itsekin katsellut tota 1460-mallia. Kokoasia askarruttaa sen takia, että jalkani on hyvin kapea, mutta samalla kuitenkin melko pitkä. Kokoni on normaalisti 37-38 kengästä riippuen ja tässä nyt ihmettelen, että mikä mahtaisi näissä kengissä olla se sopiva koko.

Vierailija
8/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1460 malli minullakin.

Kokona sama 37 mikä muissakin kengissä. Vielä sisäänajovaiheessa ja tulevat pehmenemään käytössä lisää. Ei luista näillä pääkallokeleillä ja pohja on muutoinkin ihanan joustava. Suosittelen!

Vierailija
9/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavat kengät, suosittelen lämpimästi! Menee kesät ja talvet.

Vierailija
10/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap tässä, olen itsekin katsellut tota 1460-mallia. Kokoasia askarruttaa sen takia, että jalkani on hyvin kapea, mutta samalla kuitenkin melko pitkä. Kokoni on normaalisti 37-38 kengästä riippuen ja tässä nyt ihmettelen, että mikä mahtaisi näissä kengissä olla se sopiva koko.

Itselläni on yleensä kengissä  n. 36,5 koko. Nyt tilasin koon 36 ja koko on täydellinen. En oikein tiedä mitä tarkoitat pitkällä jalalla. Tuskin se kovin pitkä voi olla, jos kokosi on yleensä 37-38. Sulle sopiva koko varmaan voisi olla 37. 

Vierailija
11/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on yleensä kengissä  n. 36,5 koko. Nyt tilasin koon 36 ja koko on täydellinen. En oikein tiedä mitä tarkoitat pitkällä jalalla. Tuskin se kovin pitkä voi olla, jos kokosi on yleensä 37-38. Sulle sopiva koko varmaan voisi olla 37. 

Tosin jos välillä haluat käyttää paksumman sukan kanssa, niin ehkä se 38 voi olla varmempi. 

Vierailija
12/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kengät ei todellakaan tee rakkoja ja ihorikkoja jalkoihin.

Vierailija
13/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvät ja hyvännäköiset kengät jotka vihdoinkin raaskin viimesyksynä itselleni hankkia. Juurikin tuo klassikko 1460-malli ja mustana. Kokoni on 39 ja on hyvä.

Vinkkiviitonen josta voin kiittää teinipoikaani eli tilaa amazonista, saat edullisemmin. Itse tilasin amazon.uk:sta ja tulivat työpaikalleni alle viikossa, hintaa Martensin oman suojaplankkiprkin kanssa n.120€ kun esim.Stockalla jossa kokoja kokeilin niin maksoivat 180€ ja kolmessa-neljässä muussa nettikenkäpuljussa 140-170€.

Vierailija
14/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvät ja hyvännäköiset kengät jotka vihdoinkin raaskin viimesyksynä itselleni hankkia. Juurikin tuo klassikko 1460-malli ja mustana. Kokoni on 39 ja on hyvä.

Vinkkiviitonen josta voin kiittää teinipoikaani eli tilaa amazonista, saat edullisemmin. Itse tilasin amazon.uk:sta ja tulivat työpaikalleni alle viikossa, hintaa Martensin oman suojaplankkiprkin kanssa n.120€ kun esim.Stockalla jossa kokoja kokeilin niin maksoivat 180€ ja kolmessa-neljässä muussa nettikenkäpuljussa 140-170€.

Itse tiliasin Black Fridayna Footwaylta hintaan 113€. Näköjään nytkin Footwaylla "vain" 125€. Onhan se kuitnekin paljon halvempi kuin esim. Stockalla. 

Vierailija
15/34 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/34 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on useimmissa kengissä 39, Martenseissa 39 on aika nafti ja 40 taas mun kapeaan jalkaan leveä.

Vierailija
17/34 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä nykyään todellakaan mitään ihmeellistä laatua. Ennenhän ne tehtiin Briteissä, ja niitä kenkiä voi todella pitää ikuisina. Nykyään kiinalaista laatua. Ei toki huonointa kiinalaista, mutta nahka, pohjat yms. täysin eri laatua kuin ennen. Heillä on kuitenkin vielä näitä "ikuisia" briteissä tehtyjä kenkiä, ne myydään erikseen eikä niitä taida Suomesta saada, ellei sitten tietysti tilaa ulkomailta.

Lesti on TODELLA kapea. Lisäksi kärkivahvikkeen takia nahka ei tule paljoa muotoutumaan. Ne joko istuvat tai eivät istu.

Eli: nykyään ei niin hyvästä nahkasta ei niin hyvin tehtyjä kopottimia, joissa maksaa brändi, ei oikea laatu. Varmasti kestävät joitain vuosia, mutta mitään loppuelämän kenkiä on turha odottaa, vaikka kuinka hoitaisi. Nimim. kokemusta on, itseltä ja useilta muilta. Eron vanhaan laatuun huomaa selvästi. Ennemmin laittaisin rahani joihinkin muihin, selvittäisin, miltä valmistajilta saa oikeaa laatua. Eivät välttämättä ole mitään tunnettuja bulkkimerkkejä.

Vierailija
18/34 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martensit tehdään thaikuissa. Osa valmistetaan vielä briteissä ja hintaa näillä 200-300e.

Vierailija
19/34 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapea lesti, ei sovi kaikille jaloille.

Laatu on laskenut kuin lehmän häntä, nykyään ihan bulkkia. Johtuu säästöistä nahan laadussa ja tehtaat siirretty aasiaan (?).

Olivat klassikkomerkki, hat  vahinko että se tuhottiin.

Vierailija
20/34 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi