Olenko ainoa joka nauttii talvesta ja lumesta?
Jopa pimeys on minusta kivaa, ja talven rauhallinen tunnelma luonnossa.
Kommentit (18)
Olet. On meinaan rauha kaukana, kun teet joka päivä lumitöitä, nuljuat autolla huonosti auratuilla teillä pahimmillaan vastaantulijoiden kaistalla, raappaat auton ikkunoita takinliepeet auton kuraista kylkeä vasten jne jne. Ja pimeys: ei toimi omat hormonit kunnolla, että yöllä nukuttaisi ja päivällä olisi pirteä. Niinpä on väsynyt 24/7, kun unet on huonot. Tulisi jo kevät ja sulaisi tää valkoinen pas*a.
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
Et ole ainoa, minäkin nautin!
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
Nautin vielä tammikuussa, nyt alkaa jatkuva kolaus nyppiä. Kaamoksesta tykkään kyllä, ihana rauhallinen hämärä, ei tarvitse siivota kun pölykasat ei näy...
Onhan lumi kaunista, mutta vaikeuttaa elämää. Onneksi ei enää lumitöitä kerrostalossa.
Minä olen sellainen tällä palstalla vihattu "hellehullu", eli mielestäni viime kesä oli loistava, mutta pidän myös kunnon talvesta. Lunta on kunnolla ja mielellään sellaiset kymmenen astetta pakkasta. Enemmänkin saa olla.
Mun mielestä se kertoo jo paljon tästä veemäisestä vuodenajasta, kun ihmisten pitää koko ajan todistella, että "juu-u, kyllä talvestakin voi nauttia". Ei kesästä tarvitse puhua siihen tyyliin, kun on itsestään selvää, että suurin osa ihmisistä nauttii siitä ilman mitään hyvien puolien hakemalla hakemista.
Minä sanon ainakin ihan suoraan näin 40 talvea nähneenä, että en voi sietää tätä kylmää, pimeää, liukasta ja epämukavaa vuodenaikaa.
Eläkkeellä, kun olen, en aio viettää täällä yhtä ainuttakaan talvea.
Tänään kuulin pitkästä aikaa linnunlaulua ja tuli ihan kyyneleet silmiin, kun tajusin, että kevät on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se kertoo jo paljon tästä veemäisestä vuodenajasta, kun ihmisten pitää koko ajan todistella, että "juu-u, kyllä talvestakin voi nauttia". Ei kesästä tarvitse puhua siihen tyyliin, kun on itsestään selvää, että suurin osa ihmisistä nauttii siitä ilman mitään hyvien puolien hakemalla hakemista.
Minä sanon ainakin ihan suoraan näin 40 talvea nähneenä, että en voi sietää tätä kylmää, pimeää, liukasta ja epämukavaa vuodenaikaa.
Tänään kuulin pitkästä aikaa linnunlaulua ja tuli ihan kyyneleet silmiin, kun tajusin, että kevät on tulossa.
Sun mielestäkö ei ole mahdollista että joku nauttii talvesta ihan aidosti, ilman mitään hakemalla haettuja hyviä puolia? Ei mun tarvii mistään erityisemmin hakea sitä että pidän tästä vuodenajasta. Ainoa huono puoli on se että autoilu on talvella hankalampaa.
Tavallaan minusta on surullista että ei osata arvostaa sitä mitä on vaan keskitytään ikäviin puoliin.
Ollaksesi kunnon suomalainen sinun KUULUU tykätä lumesta ja pakkasesta, sekä tietenkin saunasta ja Juhla Mokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuulin pitkästä aikaa linnunlaulua ja tuli ihan kyyneleet silmiin, kun tajusin, että kevät on tulossa.Sun mielestäkö ei ole mahdollista että joku nauttii talvesta ihan aidosti, ilman mitään hakemalla haettuja hyviä puolia? Ei mun tarvii mistään erityisemmin hakea sitä että pidän tästä vuodenajasta. Ainoa huono puoli on se että autoilu on talvella hankalampaa.
Tavallaan minusta on surullista että ei osata arvostaa sitä mitä on vaan keskitytään ikäviin puoliin.
En puhunut kaikkien puolesta, mutta uskallan väittää, että suurin osa nauttii enemmän kesästä. Jos tuntisit mut oikeassa elämässä, tietäisit, että todellakin yritän aina löytää asioista ne hyvät puolet. Jotenkin vaan en pääse tästä yli, miten vuosi vuodelta talvet ottaa kovemmalle. Esim autoilu on ihan yhtä h*lvettiä. Ja alituisesti palelevana ihmisenä tää on mulle totaalisen väärä ilmasto. Yritän tsempata ja joka ilta lähden ulos lenkille liukastelemaan. Silti väsyttää - kaipaan aurinkoa ja lämpöä!
Minäkin rakastan lunta, tosin ei tarvitsisi olla noin pimeätä aamulla. Harmi että nyt sataa vettä :(
En kyllä nauti kylmyydestä, pimeydestä ja loskakeleistä yhtään. Kaipaan kesää!
Minä nautin talvesta nyt, kun on lunta. Kirkkaita, aurinkoisia päiviä toivon lisää. Viime viikolla oli monta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minäkin nautin! Lumitöitäkin teen ihan mielelläni, meidän yhtiössä käy kone, mutta päivittäin putsailen auton ympärykset ja teen pieniä polkuja roskiksille sun muuta. Autoilukaan ei pelota, olen kokenut ja varma kuljettaja.
Talvi on ihanaa aikaa, erityisesti silloin, kun on lunta, pakkasta ja aurinkoa. Surettaa jo, kun loppu alkaa pian häämöttää. Tänä talvena on ollut kyllä erityisen mahtavaa.
Olet.
Oikeat sanat ovat tietääkseni ainutlaatuinen ja lumihiutale.
Minä tykkään hirmuisesti näistä lumitalvista kun voi lasten kanssa luistella, hiihtää, pulkkailla ja lasketella. Kuljen koirien kanssa pitkiä metsälenkkejä satumaisessa talvimetsässä nautiskellen, kun ei ole punkkeja, hyttysiä, hirvikärpäsiä eikä tarvi varoa käärmeitä.
Sen jälkeen kotiin viltin alle teekupposen kanssa ja kirja käteen. Ah, nautin. Lisäksi Ihan parasta kun ei lapset ja koirat kuljeta hiekkaa sisälle. Siihen syksyn/kevään kurapaska-aikaan meinaankin sitten tulla hulluksi, mutta lumitalvisin nautin.
Ymmärrän, että esim.pääkaupunkiseudulla talvi voi olla kurja mutta täällä tunnin ajomatkan päässä se on jo nautinto.
Varmaankin.