Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hautajaisiin laittaa vaalean päällystakin?

Vierailija
08.02.2019 |

Otsikossa kysymys jo tulikin. Eli siis voinko teidän mielestänne laittaa harmaan päällystakin hautajaisiin? Olen siis nainen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi tehdä. Ennen pukeuduttiin mustaan asuun, koska haluttiin kuvastaa surua, nykyisin suru on henkilökohtainen ja vaikka pinkki. Koska mä voin.

Vierailija
2/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Usassa voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Miksei voisi?

Vierailija
4/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Kukaan ei edellytä sinulta uuden päällystakin hankintaa hautajaisten vuoksi.

Vierailija
5/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako saattoväki seurata haudalle? Jos on perinteiset hautajaiset arkunlaskuineen, vaalea takki ei sovi. Muuten on ok paremman puutteessa, koska takkihan roikkuu suurimman osan ajasta näkymättömissä narikassa. 

Vierailija
6/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovin vaalea? Haluatko erottua muusta joukosta, suurin osa varmaan on tummissa vaatteissa.

Vierailija
7/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vainajan kaikkein läheisimpien mielipiteestä. Sitä pitää kunnioittaa. Olen haudannut läheiseni ja painottanut, että pukeutumiskoodia ei ole, en katso vaatetuksen kertovan surusta mitään. 

Vierailija
8/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saattoväki seuraa haudalle, ja sitä mietinkin että olisi soveliasta varmaan olla musta takki. Harmi, kun tosiaan mulla ei ole mustaa polvipituista takkia, vaan ainoastaan puoleen reiteen ulottuva. Olisko tuo musta kuitenkin parempi kuin harmaa polvipituinen?

Vierailija
9/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lainata joltain kaverilta tummaa takkia? Etiketin mukaan pitäisi olla tumma vaatetus, ja olet vähän kuin huutomerkki jos pukeudut vaaleaan.

Vierailija
10/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo saattoväki seuraa haudalle, ja sitä mietinkin että olisi soveliasta varmaan olla musta takki. Harmi, kun tosiaan mulla ei ole mustaa polvipituista takkia, vaan ainoastaan puoleen reiteen ulottuva. Olisko tuo musta kuitenkin parempi kuin harmaa polvipituinen?

Musta puoleen reiteen ulottuva on parempi.

Vierailija
11/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta parempi, laita se.

Vierailija
12/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleen reiteen ulottuva käy hyvin.

Vierailija
13/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, laitan siis mustan, vähän lyhyemmän takkini. Se on onneksi siisti ja asiallisen näköinen muutoin.

Vierailija
14/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaalean harmaa ja esim villakangastakki niin minusta voi.

Vierailija
15/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt värikkäitäkin takkeja hautajaisissa eikä kukaan ole ainakaan päin naamaa valittanut, tai ilkeästi supatellut. Sään mukaan mennään, jos ainut talvitakki on punainen niin se laitetaan päälle. Eihän se etikettiin sovi mutta ihmiset ymmärtävät että ei ole varaa ostaa toista takkia. Takkia pidetään päällä niin vähän aikaa hautajaisissa ja sen alla on kuitenkin ne mustat vaatteet.

Maanläheiset sävyt eivät erota joukosta lainkaan. Musta, harmaa, tumma vihreä, tumma ruskea jne. Lapsilla näkyy lähes aina kirkkaita värejä.

Vierailija
16/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä laiteta edes lapsille kirkkaita värejä hautajaisiin, tapakasvatus alkaa pienestä asti.

Kerran olen nähnyt aikuisella naisella kirkkaankeltaisen takin hautajaisissa, oli kuin huutomerkki muun väen seassa...

Vierailija
17/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei tarvi olla, mutta joku hillitty neutraali väri. Ite käyttäny tummanruskeeta.

Vierailija
18/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa käy hyvin , laita lisäksi musta huivi ja hanskat.

Vierailija
19/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteilla surra, siistit ja hillityn väriset. Nykyään on jopa punaisia arkkuja.

Vierailija
20/20 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja ei voi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi