Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Lähde vain ja jätä lapset miehelle”

Vierailija
08.02.2019 |

Usein täällä törmää tuohon ohjeeseen, kun äiti valittaa oman ajan puutetta. Noinko sitä monella on tapana toimia perheessä ja parisuhteessa ja tuollainen tomintamalliko edistää sopua ja harmoniaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Mies jää lasten kanssa kotiin kun mää meen kahvakuulaan tai pelaan lentistä. Ei se ole ainakaan vielä aiheuttanut mitään traumoja kelleen.

Vierailija
2/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana, koska käytännössä se ei onnistu, koska miehillä on se etuisuus, ettei lapsia tarvitse ottaa haltuunsa jos ei tahdo, vaikka ne on maailmaan halunnut. Äideillä ei ole samaa etua,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.. Mies jää lasten kanssa kotiin kun mää meen kahvakuulaan tai pelaan lentistä. Ei se ole ainakaan vielä aiheuttanut mitään traumoja kelleen.

Ilmoitat siis yhtäkkiä löhteväsi, etkä kysy sopiiko se miehelle? Onko miehesi tossun alla, päättääkö ylipätään mistään teillä kotona? Ap

Vierailija
4/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Miehen lapsiahan ne ovat myös.

Vierailija
5/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein täällä törmää tuohon ohjeeseen, kun äiti valittaa oman ajan puutetta. Noinko sitä monella on tapana toimia perheessä ja parisuhteessa ja tuollainen tomintamalliko edistää sopua ja harmoniaa?

En nyt ihan ymmärrä miksi lapset ei voisi jäädä omalle isälleen, ellet ole yksinhuoltaja ja ukko vankilassa. Voihan ne varmaan sullekin jäädä? Vai yhessäkö koko ajan ootte lasten kanssa? Kuulostaa hankalalta.

Vierailija
6/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä, jos perheen isä vain lähtee ja jättää lapset naiselle? Mitä mieltä olet, toimiiko moni noin, ja edistääkö se sopua ja harmoniaa?

Vierailija
7/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat siis yhtäkkiä löhteväsi, etkä kysy sopiiko se miehelle? Onko miehesi tossun alla, päättääkö ylipätään mistään teillä kotona? Ap

Olen eri, mutta kuulostaisi kyllä ihan helv vaikealta elämältä jos ei voisi muutamaksi tunniksi lähteä ilmoittamatta jonnekin. Totta kai jos jompi kumpi parahtaa, että mulla oli sitä tai tätä, niin sitten sopeudutaan ja huomioidaan, mutta eipä meillä käy noin juuri koskaan. Miksi aikuinen ei osaisi olla omien lastensa kanssa? Kuulostaa sairaalta.

Vierailija
8/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tietää että mulla on silloin ja silloin harrastukset. Ja saatanpa joskus lähteä lenkille tai sieneen ihan extempore. Ihan itse on pitänyt harrastuksensa ja menonsa valita ja mennä vaan, ei ole kukaan tullut kotoa kantamaan.

Vierailija
9/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tehnyt noin koska meille on ollut alusta saakka itsestään selvää, että molempien oma aika on yhtä tärkeää - MUTTA olen lukenut (täältä ja muualta) monta, monta tarinaa, joissa isä on mennyt omia menojaan ja pitänyt itsestäänselvyytenä, että äiti hoitaa lapset vaikka äiti on puhunut miehelle asiasta, ja kun nainen on sitten vaan ruvennut jättämään lapsia miehelle ja mennyt menojaan, niin tilanne on korjaantunut ja perheen dynamiikka muuttunut normaalimmaksi. Eli todellakin pidän tuota hyvänä tapana toimia silloin kun perheessä työnjako on vääristynyt eikä puhuminen auta.

Vierailija
10/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kiteyttää ongelman hyvin, mies vain lähtee lentikseen ja olettaa naisen huolehtivan lapsista, naisen oletetaan varmistavan että miehelle sopii omien lastensa perään katsominen parin tunnin ajan, ja siltikin se on naiselle häpeä ja mieskin on nysverö.

Vierailija
11/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä, jos perheen isä vain lähtee ja jättää lapset naiselle? Mitä mieltä olet, toimiiko moni noin, ja edistääkö se sopua ja harmoniaa?

Kyllä sekin ilmoittaa että lähdenpä pilkille, saunailtaan.. Ja tiedän että käy joka keskiviikko pelaamassa sulkista töitten jälkeen.

Vierailija
12/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elättekö jossain kotikurisuhteessa vai laitoksessa? Ei kai nyt aikuiset arjessa kyttää toisen perään tunnin tai kahen päälle? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Höllätkää vähän pipoa.

Vierailija
13/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistä kenestäkään muusta tunnu siltä, että olette kotona enemmän sidottuja lasten vahtimiseen kuin mies, joka voi vain ilmoittaa minne menee ja koska, siinä missä itse on neuvoteltava jokainen tuntikin omaa aikaa eikä sitä välttämättä saa, jos miehellä on muita suunnitelmia? Ap

Vierailija
14/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? No tottakai oma elämä jatkuu myös äidillä lasten syntyminen jälkeen. Ainakin minulla se on jatkunut ja mies on jäänyt kotiin 1-3 lapsen kanssa hyvin mielellään. Ei siinä ole tarvinnut paljon asiasta edes keskustella, vaan on ollut molemmille selvää, että on kumpikin saa ruikuttamatta viettää myös lapsi/perhevapaata aikaa. Olemme koko perheellä paljon, mutta olleet myös yksinämme lasten kanssa ja hommat hoituvat kotona ihan kivasti. Kumpikaan ei tarvitse mitään marttyyriviittaa meillä.

Vierailija
15/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI nyt kyllä aukea ap:n ajatus millään. 

Vierailija
16/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teistä kenestäkään muusta tunnu siltä, että olette kotona enemmän sidottuja lasten vahtimiseen kuin mies, joka voi vain ilmoittaa minne menee ja koska, siinä missä itse on neuvoteltava jokainen tuntikin omaa aikaa eikä sitä välttämättä saa, jos miehellä on muita suunnitelmia? Ap

Joo, olen ihan omasta tahdostani enemmän sidottu lapsiin kuin mies. Oikein kanaemo. Mutta jos mulle joku meno tulee, niin eipä ole ikinä mies vastaan änköttänyt. Minä kyllä sanon heti jos mua kiukuttaa sen menemiset, en muista että hän olisi ikinä valittanut,mielumminkin sanoo että täytyy mennä.

Vierailija
17/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tuntunut. Tuntuuko sinusta siis sellaiselta? Vai ihmetteletkö vain joittenkin muitten systeemejä?

Vierailija
18/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öm ei. Kuulostaa ihan hirveältä. Nytkin mies on tänään lähtemässä muksujen kanssa mökille ja laskemaan (opettelevat) ja mulla on yks työhomma jota puuhaan kotona ja nään kavereita.

Vierailija
19/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elättekö jossain kotikurisuhteessa vai laitoksessa? Ei kai nyt aikuiset arjessa kyttää toisen perään tunnin tai kahen päälle? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Höllätkää vähän pipoa.

Entä jos mies ei ole psyykkisesti terve? Miten pipon höllääminen auttaa äitiä saamaan enemmän vapaa-aikaa ilman lapsia?

Vierailija
20/37 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi