Mikä ammatti tuoksuyliherkälle?
Jo kaupassa käynti on usein vaikeaa, kun kassajonossa on hajusteita käyttäviä ihmisiä.
Kaikki hajusteet, voimakkaalla pyykinpesuaineella pestyt vaatteet, tupakoivan ihmisen vaatteet jne.
aiheuttaa oireita. Edes miedosti hajustettua pesuaineita (esim. tiskiaine, shampoo, saippua) en voi käyttää.
Elokuvissa tai teatterissa käynti mahdotonta, ravintolassa pitää valita pöytä kauempana muita.
Julkisilla matkustaminen hankalaa.
Tässäpä tuoksuyliherkän rajoitettua maailmankuvaa, mutta johonkin ammattiin pitäisi opiskella.
Ehdotuksia ja käytännön kokemuksia?
Missä ammatissa et joudu tuoksujen kanssa tekemisiin?
(= käytännössä et ole asiakaspalvelussa, tai työkavereiden seurassa, ellei tuoksuttomuus ole työpaikan vaatimuksena.)
Kommentit (25)
Minulla on yksi tuollainen kaveri. Hänen kanssaan on todella vaikeaa liikkua missään, kun saa aina oireita.
Joutui töistä sairaslomalle ja nyt työtön. En siis osaa auttaa, mutta totean, että hankalan edessä olet.
Tsemppiä!
Hae työhön laitokseen tai tehtaaseen, jossa vaaditaan "puhdastilatyöskentelyä". Työhön on tultava ilman meikkiä ja hajusteita:)
Sairaala on työympäristönä hajusteeton. Kunhan löydät sairaalan, missä ei ole homeongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
Sairaala on työympäristönä hajusteeton. Kunhan löydät sairaalan, missä ei ole homeongelmaa...
Salli mun nauraa. Potilaat ja omaiset käyttää paljonkin hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli mun nauraa. Potilaat ja omaiset käyttää paljonkin hajusteita.
Todella paljon muuten käyttääkin. Vaatteet ja hiukset haisee jo ennestään ja sitten aamulla puoli pulloa punaista moskovaa, niin a vot kivaa kaikilla.
täh????? pysy kotona minä ainaki käytän ihan mitä dödöä haluan ei kuulu sulle jos on sätkä suussa
Vierailija kirjoitti:
täh????? pysy kotona minä ainaki käytän ihan mitä dödöä haluan ei kuulu sulle jos on sätkä suussa
Eihän kukaan ole tässä kieltänytkään 😂 luetun ymmärtäminen
Raksalla työmaatoimihenkilö. Ei noi meijän miehet ainaka käytä mitään (ainakaan voimakkaita) hajusteita.
Suuhygienisti tai hammaslääkärin avustaja. Saa pitää maskia naaman edessä.
Leikkaussali. Tai miksei joku oikeuslääketiede tai patologia...
Vierailija kirjoitti:
Suuhygienisti tai hammaslääkärin avustaja. Saa pitää maskia naaman edessä.
Maski vaan ei ikävä kyllä auta silloin, jos potilas haisee voimakkaasti ja istuu huoneessa operoitavana vaikkapa 45min. Kokemusta on.
Lastentarhanopettaja. Lapsethan ei käytä mitään, tosin työkavereista en tiedä.
Paskakaivon puhdistaja, pyykkipoika nenään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasten vaatteet voidaan pyykätä millä sattuu ja ne lemuavat huuhteluaineet. Lisäksi voi olla homeisista kodeista ja ei tosiaan kaikki noudata henkilökunnnassakaan sitä tuoksutonta linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, joka ryhmässä on ainakin yksi pyykinpesuaineille lemuava lapsi.
Veturinkuljettaja. Meijerityöntekijä. Eläintenhoitaja.
Elintarviketeollisuudesta kuvittelisin löytyvän tuoksutonta työtä. Laboratoriotyöt kemianteollisuudessa?
Kirjailija ja toimipiste omassa kodissa.