Kumpi on pahempi rike kumppanilta?
1) Pettää sinua kännissä jonkun tuntemattoman kanssa
2) Käyttää yhteisiä rahojanne erinäisiin huvituksiin salassa
Miten on, kumpi on isompi tapa pettää luottamus?
Kommentit (18)
No ehdottomasti ensimmäinen. Ei tätä tarvitse edes miettiä.
Ensimmäisestä mies myös lähtisi vaihtoon kuin leppäkeihäs. Toisessa on neuvotteluvaraa.
Miten voi käyttää yhteisiä rahoja salassa?
Onko teille menossa kisa kumpi teki pahemmin toiselle?
Utelias. kirjoitti:
Jos vaikka onnistuu selittämään että menee muuhun kuin esim. peliriippuvuuteen?
Molemmat on pahoja mutta antaisin helpommin anteeksi rahan kuin toisen naisen.
Utelias. kirjoitti:
Syö komerossa salaa herkkusuklaat yksinään >:-(
Molemmat. Toi humalassa pettäminen vois olla jossain olosuhteissa "vahinko", mutta jos käyttää salaa yhteisiä rahoja johonkin toisen tietämättä, se on ihan harkittua ja suunnitelmallista kusettamista.
1 on pahempi.
Meillä on omat rahat ja kumpikin hoitaa 50% yhteisistä välttämättömistä menoista. Mikäli yhtäkkiä alkaisi sanomaan ettei pysty omaa osuuttaan hoitamaan niin ihmettelisin mihin palkkansa ja säästönsä on hetkessä muka saanut tuhlattua. Ja tällöin olisi jotain vakavaa kyseessä.
Meillä kumpikin ostelee yhteisillä rahoilla omia juttujaan. Kun en itse ole hirveän säästäväinen, niin en voi toisenkaan ostoksia paheksua. Aina olemme kuitenkin tulleet toimeen. Kyllä sekstailu jonkun toisen kanssa päättäisi suhteen.
Meidän taupauksessa ensimmäinen ehdottomasti pahempi. Mutta voi rahallinen petoskin olla karmaiseva.
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
Jos vaikka onnistuu selittämään että menee muuhun kuin esim. peliriippuvuuteen?
Jos on yhteiset rahat, kattattaa hommata yhteinen tili tai ainakin verkkopankki, jossa näkyy molempien tilit. Silloin on aika vaikeaa käyttää rahaa salassa puolisolta. Ja jos toinen ei sen vertaa seuraa asiaa, on peiliin katsomisen paikka.
Mielestäni toinen. Harkinta on tässä avainasemassa kun mietitään kumpi on pahempi rikos.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni toinen. Harkinta on tässä avainasemassa kun mietitään kumpi on pahempi rikos.
No mä olen eri mieltä. Kyllä senkin voi ennakoida, että jossain tilanteessa esim. humalassa ja tietyssä seurassa pettäminen on todennäköisempää. Ja toiseen suuntaan: rahan käyttökin voi olla impulsiivista ja lähtee joillain helpommin lapasesta. Riippuu siis ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
1) Pettää sinua kännissä jonkun tuntemattoman kanssa
2) Käyttää yhteisiä rahojanne erinäisiin huvituksiin salassa
Miten on, kumpi on isompi tapa pettää luottamus?
Tuio toinen vaihteoehto pitäisi olla kirjoitettuna näin
2. Luvata ensin, että ei koskaan tekisi mitään sellaista, että käyttäisi kaikki yhteiset rahanne johonkin typerään(eli hän olisi myöskin salannut peliriippuvuutensa jo ensisuudelmasta lähtien), yhteisillä rahoilla tarkoitettaisiin sitä, että rahaa olisi kertynyt vuosien varrella tonneja, ja sinä olisit kerryttänyt niistä vähintään 50 % Eli mies tosiasiassa, että olisi ottanut kaksi euroa salaa yhtiesestä kolikkokipostanne, ja ostanut sillä jäätelön, olisikin ensin luvannut olla valehtelematta ja pettämättä sinua, sen jälkeen salannut peliriippuvuutensa, sen jälkeen varastanut sinulta sinun omia rahojasi, jonka jälkeen salannut asiaa ja peitellyt sitä, VERSUS yksi kännipano joskus jossain... Hmmm. kumpihan olis pahempi, en kyllä nyt yhtään tiedä...
Minä ja mies olemme molemmat kirjapitäjiä, joten yhteisen talouden seuranta on sen mukaista. Vastaan siis vaihtoehdon kaksi. Jos noin kävisi, voisin sanoa etten todellakaan tuntenut koko miestä, kerta pystyi tekemään noin :D
Av:ssa on aina niin piristäviä aiheita.... Jos kertoisi pettäneensä heti seuraavana aamuna niin ehkä tuo rahapetos olisi sitten pahempi. Muuten pettäminen olisi pahempi, se menee enemmän ihon alle. Tuon rahan tuhlaamisen saisi helpommin kuitattua, että "olipa k-pää, vaihtoon". Pettäminen satuttaisi enemmän koska se on intiimimpää ja seksiin liittyy enemmän tunteita kuin rahaan. Lisäksi minun pitäisi itse olla aika tampio, että toinen saisi huijattua merkittäviä summia johonkin mihin ei olisi varaa, tiedän kuitenkin mitä menoja meillä on. Pienempien summien tuhlaaminen taas ei olisi mitenkään yhtä paha kuin toisen paneminen.
Mielestäni rahojen vieminen, koska se petos jatkuu pidempään ja vahingoittaa talouttamme.