Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi pomo uhkaili potkuilla

Vierailija
07.02.2019 |

No niin, ensimmäinen tavoitekeskustelu uuden ulkomaalaisen pomon kanssa on ohi. Nyt kädet tärisee ja pää suhisee, tekisi mieli itkeä. Turhauttaa.

Olen itse pikku-esimies, neljä alaista. Yksi heistä on hieman haastavampi, mutta hoitaa hommansa. Haasteena on, että hän ei osaa kommunikoida tekemisiään vaan sönköttää aina jotain hyvin pientä detaljia ja kokonaisuus hukkuu kun pitäisi esittää työn tuloksia. Eli ulkopuolisten on vaikea ymmärtää kokonaisuutta. Ja juu, oon tuhat kertaa antanut palautetta - ei vaan mene perille.

Uusi pomo sitten täräytti, että tämä tyyppi pitää laittaa uudelleenkoulutukseen ja jos tuloksia ei tule niin ulko-ovi käy.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. En halua antaa kenelläkään potkuja. Haasteista huolimatta tyyppi on ihan ok, vaatii vain vähän ennemmän ohjausta ja couchausta. Olen lähettänyt hänet esiintymistaidon kursseilla. Ja hän on myös käynyt kursseja, miten tehdään hyviä esityksiä. Kaikki menee hyvin, jos hän harjoittelee esityksen ensin mun kanssa. Ongelma on, että viime aikoina mulla ei ollut enää aikaa näihin "Ja niitä kolmea muutakin pitää ehtiä tukemaan.

Ja on tässä tietty se pelko, että tuo uusi pomo näkee tuon minun kyvyttömyytenä. toisaalta, ne kolme muuta on hänen mielestään ihan ok. Mitä voisin tehdä paremmin?

Mitä teen? Hyviä neuvoja kellään? Miten vakuutan uuden pomoni, että tyypissä on haasteista huolimatta etua tiimille?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala, miten oleellista tuo esiintymistaito on?

Vierailija
2/2 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelisuunnittelu, eli ideat pitäisi osata kommunikoida muille. Oman tiimin kesken ei ole ongelmaa, kun aikaa on riittävästi keskustelulle. Mut tunnin puhelinpalavereissa rapakon taakse homma kyllä oikeesti kusee.

Ja niin, taloudellisia syitä irtisanomiselle ei ole.  Käyn huomenna paikallisen HR:n kanssa juttelemassa, mun mielestä syitä irtisanomiseen ole. Vai voiko muka huono kommunikointi riittää? Tiimiläisen työt on kuitenkin ihan ok. 

Paskamainen tilanne.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi