Sosiologiaa..
Onko siis muita, jotka hakevat tänä keväänä yliopistoon sosiologiaa lukemaan?
Minkä kirjan kimpussa painit ja miltä kirja tuntuu? Missä vaiheessa luku-urakkasi on? Eli monettako kertaa viedään, ja oletko pysynyt aikataulussa? :)
Kommentit (26)
yliopistosta harvemmat tutkinnot valmistavat johonkin tiettyyn ammattiin!
Munkin kiinnostuksenkohteita ovat kasvatustiede ja naistutkimus.
Kuulostaa siltä, että voisit työskennellä vaikkapa jonkun järjestön palveluksessa.
helpotti:) Tätä ketjua lukiessa jo huokaisin, että mihinkähän olen sormeni pistänyt.. Mutta yksikin kannustava kommentti riittää nyt minulle.
-25
Luin sosiologiaa pääaineena ja nyt olen vakituisessa asiantuntijavirassa valtionhallinnossa. Tutkinnosta ei ole ollut mitään iloa (paitsi että se takasi muodollisen pätevyyden virkaan) ja jos/kun haluaa jossain vaiheessa vaihtaa hommia, niin se kävisi helpommin, jos olisi joku konkreettinen koulutus kuten juristi tai ekonomi.
Miettikää siis oikeasti miksi pyritte valtsikkaan ja kannattaako heikentää tulevaa asemaansa työmarkkinoilla vain ja ainoastaan siksi, että haluaa opiskella jotain kivaa.
Lyhyita tyottomyysjaksoja on naihin vuosiin mahtunut, mutta yleisesti ottaen olen kokenut tyollistyneeni hyvin. Tyoskentelen tutkijana. Nyt asun ulkomailla, ja toissa kayn taallakin. Sivuaineiden peraan ei kukaan ole koskaan kysellyt. Lahinna tyohaastatteluissa on kyselty opiskeluun kaytettya aikaa (rahoitus tutkimusporjekteissa on nykyaan hyvin lyhytaikaista ja tulosta on saatava aikaan ripeassa tahdissa), julkaisuja (kannattaa pyrkia kasvattamaan julkaisumaaraa jo opiskeluaikana jos mahdollista, esim. harjoittelujaksojen kautta, jos mielii tutkijan tehtaviin) ja omia mielenkiinnon kohteita. Opiskelutovereidenikin tiedan tyollistyneen hyvin, eli jos aine kiinnostaa niin opiskelemaan vaan. Omalla aloitteellisuudella saa paljon aikaan, kunhan joku tutkinto on taskussa!
onko sosiologia, k-tiede ja naistutkimus ihan hullu yhdistelmä? Itse en juurikaan päätä käyttänyt niitä valitessa, lähinnä otin kursseja, jotka kiinnosti ja oli sopivasti tarjolla.
Osaisiko joku vastata? Ja mihinkähän moinen yhdistelmä kenties johtaa... siis työllistyminen???
J surkeaa on, kun ei lähipiiristä löydy ketään, joka osaisi neuvoa. Niin vieras on työläisperheen kasvatille tämä yliopistomaailma;)
T. 20 ja jotain, en muista aiempaa numeroani.