Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö talvella kaulahuivia talvitakin päällä vai takin alla? Näyttääkö jompikumpi tapa jotenkin pöhköltä/siistiltä? Kerro myös oletko maalta vai kaupungista.

Vierailija
07.02.2019 |

Ap aloittaa.

Nykyään takin päällä, lapsena takin alla. 36v ja kaupungista.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alla käytän yleensä, mutta joskus kiireessä laitan sen vain päälle, kun en jaksa sulloa. Maalainen olen. En ymmärrä, miksi se siihen päälle kuuluisi laittaa, kun eihän se siinä lämmitä yhtään. Se vain puristaa takin kaulukset lähemmäs kaulaa, mutta ei se kyllä lämmitä. Takin kaulus kun on usein sellaista materiaalia, joka ei suoraan ihoa vasten tunnu edes hyvältä. Joku vetoketjukin siinä vielä kaulaa vasten, yäk. 

Teen omat kaulaliinani, mutta olen katsonut että kaupan kaulaliinat ovat noin 2 m pitkiä. Kyllä sitä voi kieputtaa sekä kaulan lähelle että takin päälle. Kieputtamiskysymys. Huivi on monikäyttöisempi kuin tajutaan. En minäkään tykkäisi vetskareista painamassa kaulaa. 

Vierailija
42/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin alla pidän huiveja aina; muuten se ei lämmitä. Tosin osa huivista voi jäädä päällekin päin. Helsinkiläinen olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällä

Maalla taajamassa.

Vierailija
44/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alla käytän yleensä, mutta joskus kiireessä laitan sen vain päälle, kun en jaksa sulloa. Maalainen olen. En ymmärrä, miksi se siihen päälle kuuluisi laittaa, kun eihän se siinä lämmitä yhtään. Se vain puristaa takin kaulukset lähemmäs kaulaa, mutta ei se kyllä lämmitä. Takin kaulus kun on usein sellaista materiaalia, joka ei suoraan ihoa vasten tunnu edes hyvältä. Joku vetoketjukin siinä vielä kaulaa vasten, yäk. 

Teen omat kaulaliinani, mutta olen katsonut että kaupan kaulaliinat ovat noin 2 m pitkiä. Kyllä sitä voi kieputtaa sekä kaulan lähelle että takin päälle. Kieputtamiskysymys. Huivi on monikäyttöisempi kuin tajutaan. En minäkään tykkäisi vetskareista painamassa kaulaa. 

En ymmärtänyt. Minun kaulahuivini kyllä saa vetää aika tiukalle, että menevät kahteen kertaan kaulan ympäri. Itse en ainakaan tykkää kovin tiukalle sitä vetää, koska haluan, että saan leuan ja posketkin sinne tarvittaessa enkä halua kuristua. Jos siitä pitäisi vielä riittää takin päälle, pitäisi vetää vielä tiukemmalle. Ja jos on korkeat kaulukset, en oikein keksi, miten se sama huivi olisi sekä alla että päällä niin, ettei näyttäisi/ tuntuisi hassulta. Ehkä sinä puhut jostain todella pitkistä kaulahuiveista, joita minä en käytä 

Vierailija
45/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän takin alla. Mielestäni sellainen iso jättihuivi takin päällä näyttää vähän oudolta. Joku siro näyttää ok.

Maalta

Ne jättihuivit takin päällä on niin 2005 ainakin oikeasti kylmässä säässä. Välikausivaatteiden kanssa huivi voi olla "koristekin".

T. Helsinkiläinen

Vierailija
46/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten ihmetellyt sitäkin, kun jotkut vanhemmat laittavat lapsilleenkin sen kaulahuivin vain takin/haalarin hupun ympäri ulkoilemaan lähtiessä. Miksi? 

Vierailija
47/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vasten ihoa. Huivi on helpompi pestä kuin takki, ja huivi takin päällä näyttää mielestäni yleensä idioottimaiselta turhakkeelta. Jos en tarvitse huivia lämmikkeenä, en käytä sitä.

Ja olen kaupunkilainen.

Vierailija
48/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten ihmetellyt sitäkin, kun jotkut vanhemmat laittavat lapsilleenkin sen kaulahuivin vain takin/haalarin hupun ympäri ulkoilemaan lähtiessä. Miksi? 

Mä oon näitä, jotka pitävät yhtä huivia alla ja toista päällä. Se päällä oleva huivi vahvistaa sitä takin kaulusta (mä en ainakaan voi yleensä pitää takin vetskaria kiinni ylös asti) ja lämmittää hartioita. Se myös suojaa niskaa, kun se nostaa huppua ylemmäs (jos huppu on alhaalla) tai pitää huppua tiiviimmin päässä. Mäkin puen joskus tosi kylmällä lapsille myös kaulahuivit haalarien päälle, haalarin alla on vielä merinovillakauluri.

Sitten taas jos takki on tosi lämmin – niin kuin mun tallitakki – en kaipaa sen päälle enää mitään huivia, vaan alla on silkkihuivi ja kylmemmällä säällä korkeakauluksinen villapaita.

Vierailija
49/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua väitettä että huivi takin päällä ei lämmittäisi.  Riippuu huivista ja takista kuinka puen, ohuemmat villa-silkkisekoitteet takin alle ja paksummat, suuret villahuivit takin päälle. Takin päälle kiedottaessa saa hyvin suojaamaan myös kasvoja viimalta, lämmittää harteita ja toisaalta on helppo ottaa pois tai nykäistä vähän ilmatilaa jos tulee lämmin.

Vierailija
50/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen huomannut, niin huivi takin päällä on keskenkasvuisten junantuomien wannabe-tyyppien juttu. Semmoinen mistä tunnet tyypin -signaali. Niillä samoilla on usein myös meikkivoidetta paksulti, ja likainen takin kaulus.

Vierailija
51/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siitä tietenkin takin alla on hyötyä lämmittämiseen, kuin takin päällä.

Tuulessa kauluksen ulkopuolella olevat ja lepattavat , lunta vain keräävät kaulahuivin reunat ja päät eivät lämmitä siellä mitään.

Vierailija
52/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän kaulaliina lämmittää takin alla, lähellä ihoa.

Kaulaliina takin päällä on typerän näköistä.

Vierailija
53/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua väitettä että huivi takin päällä ei lämmittäisi.  Riippuu huivista ja takista kuinka puen, ohuemmat villa-silkkisekoitteet takin alle ja paksummat, suuret villahuivit takin päälle. Takin päälle kiedottaessa saa hyvin suojaamaan myös kasvoja viimalta, lämmittää harteita ja toisaalta on helppo ottaa pois tai nykäistä vähän ilmatilaa jos tulee lämmin.

Mikset tajua? Koetapas pukea villapaita takin päälle ja takin alle. Kumpiko lämmittää enemmän? Se villapaita ei hoida tehtäväänsä siinä ulkotakin päällä, koska idea on toimia "eristeenä" eli pitää ilmaa siellä ulkokerroksen ja kehon välillä. Jos tämä kerros on päällimmäisenä, se ilmahan vain liikkuuu siinä takin ulkopuolella eikä pidä lämpöä juuri yhtään. 

Vierailija
54/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin päällä, miten ihmeessä se edes mahtuisi takin alle? Tai omien takkieni kanssa ei ainakaan mahdu, tulee kuristuva olo.

Maalta olen alun perin, kaupunkiin muuttanut.

Vierailija
55/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin päällä. Mulla on vain melko paksuja huiveja, joten jos laitan takin alle, takin vetoketju ei mene kunnolla kiinni ja tuuli pääse puhaltelemaan kaulalle. Laitan siis ensin vetoketjun ylös asti kiinni, ja päälle vielä villainen huivi. On tosi suojaavaa, pystyy nostaa kovalla pakkasella nenänkin eteen.

Vierailija
56/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungista ja teen kaulahuivista sellaisen pään ympäri vetäistyn rambo-huivin.

Vierailija
57/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen kaupungille, kaulaliina on koriste ja takin päällä. Kun ulkoilen ja tarvitsen oikeasti lämpöä ja suojaa kaulaliinasta se on tietenkin takin alla. Vaikka nykyään kyllä käytän tässä tarkoituksessa merinovillaista kauluria.

- maalainen

Vierailija
58/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohut villahuivi, jonka kiedon kaulan ympärille ja se menee takin alle. Jos laittaisin päälle niin se ei suojaisi yhtään.

Kaupungissa asustelen.

Vierailija
59/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä maalta, että kaupungista. Kaulahuivi on takin alla, siellä sillä on kaksi funktiota: se suojaa takin kaulusta mm. hieltä ja meikkivoiteilta, sekä estää tehokkaasti kylmän ilman pääsyn takin alle. Lisäksi se on siitä helppo nostaa kovilla pakkasilla suojaamaan hengityselimiä, kun ei henki muuten kulje.

Uskon, että ihmiset, jotka laittavat kaulahuivun takin päälle käyttävät huivia asusteena.

Vierailija
60/63 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset näköjään käyttää enimmäkseen huivia funktionaalisemmin, eli takin alla.