Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perustulo tulee...

Vierailija
07.02.2019 |

...se ei ole onni, vaan onnettomuus monille. Ei ole onnea saada 800 kk tekemättä mitään. Fakta.
Monet tulevat passivoimaan itsensä tietokoneen sipsipussin ja kaljatölkin ääreen.
Onni on tehdä töitä, ja omilla rahoilla kustantaa itse elämisensä ja suunnitella tulevaisuutta.
Perustulo tulee tekemään tuhoa monien nuorten elämään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto: Mistä saisi lisää rahaa työttömälle.

Oikeisto: Mistä saisi töitä työttömälle.

Vierailija
2/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja vaimolle kelpaa 1600 kk. Passivoidaan ittemme Espanjaan. Maksakaa te tyhmät, kun me otetaan aurinkoa. Kannatan perustuloa, ääni vihreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? 800 e ei ole paljon ja se motivoi monia tekemään elämälleen jotain. Eihän tuolla saa kunnon asuntoakaan ilman kimppaa. Se taas saa ihmiset hakeutumaan yhteen.

Moni haluaa takuulla enemmän. Siinähän se idea on.

Vierailija
4/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ja vaimolle kelpaa 1600 kk. Passivoidaan ittemme Espanjaan. Maksakaa te tyhmät, kun me otetaan aurinkoa. Kannatan perustuloa, ääni vihreille.

Eipä sitä varmasti Espanjaan maksettaisi eli turhaanpa nuolaisit ennen kuin tipahtaa. 

Vierailija
5/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä luulin, että zyskovitsi taas kertoo, että hänen vaimonsa jää pois töistä elämään perustulon ja pääomatulojen varassa. Ja siihenhän maamme talous tietenkin kaatuisi, ja Suomen tarina olisi ohi.

Vierailija
6/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä varmasti Espanjaan maksettaisi eli turhaanpa nuolaisit ennen kuin tipahtaa. 

Kuka sen tietää, missä aurinkotuolilla makaat puolet vuodesta😉

Vierailija
7/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden mallilla saat vastikkeetonta rahaa ensi vaalikaudella 300 euroa. Äänestä toki silti Vihreitä. Ja voit muuttaa myös Espanjaan makaamaan. Jää työpaikat työhaluisille.

Vierailija
8/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? 800 e ei ole paljon ja se motivoi monia tekemään elämälleen jotain. Eihän tuolla saa kunnon asuntoakaan ilman kimppaa. Se taas saa ihmiset hakeutumaan yhteen.

Samaa mieltä, muutama satanen pimeitä hommia päälle kuukaudessa, hullu olis jos alkais veroja tohon päälle keräileen.

Vierailija
9/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän oikeistopuoleet mielellään töitä hankkivat työttömille. Palkanmaksu on sitten eri asia. 

Nimim. seitsemän kuukautta työkokeiluja ja kuntouttavaa takana. 

Vierailija
10/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...se ei ole onni, vaan onnettomuus monille. Ei ole onnea saada 800 kk tekemättä mitään. Fakta.

Monet tulevat passivoimaan itsensä tietokoneen sipsipussin ja kaljatölkin ääreen.

Onni on tehdä töitä, ja omilla rahoilla kustantaa itse elämisensä ja suunnitella tulevaisuutta.

Vanhana ihmisenä olen samaa mieltä. Ilmainen raha on Ihmisen henkinen ja fyysinen tuho, varsinkin niille joille elämän etsiminen ja työn tekeminen on muutenkin hankalaa.

Vierailija
11/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, muutama satanen pimeitä hommia päälle kuukaudessa, hullu olis jos alkais veroja tohon päälle keräileen.

Paitsi että käteinen jää melko pian käytöstä pois. Ja nythän on jo se tulorekisteri josta viranomaiset käy hakemass kaikki tiedot suoraan.

Vierailija
12/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhana ihmisenä olen samaa mieltä. Ilmainen raha on Ihmisen henkinen ja fyysinen tuho, varsinkin niille joille elämän etsiminen ja työn tekeminen on muutenkin hankalaa.

Tiedoksi, että Suomen perustuslaissa määrätään siitä että jokaiselle kuuluvat tietyt inhimillisen elämän perusedellytykset, siis käytännössä tietty määrä rahaa plus peruspalvelut yhteiskunnan piikkiin. Tiedoksi lisäksi, että tämä on myös käytäntö Suomessa, hyvinvointivaltiossa, ollut kymmenien vuosien ajan. Kaikki annetaan ihan ilmaiseksi heille, jotka eivät jostain syystä saa itse itseään elätettyä. Perustulo ei siis tässä suhteessa muuta yhtään mitään. Moraaliargumentti on tuhoon tuomittu perustulon vastustamisessa. Sen sijaan perustuloa puoltaa lukematon määrä käytännön syitä, joista ei vähimpiä ole se, että sen myötä poistuvat esteet ihmisten itse motivoitua siihen elämän etsimiseen ja työn tekemiseen. Nykymallinen rajoittava sosiaaliturva se juurikin on se fyysinen ja henkinen tuho, joka passivoi ja lamauttaa.

Vierailija
13/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että käteinen jää melko pian käytöstä pois. Ja nythän on jo se tulorekisteri josta viranomaiset käy hakemass kaikki tiedot suoraan.

Perustulomallissa ei ole edes oikein mitään järkeä alkaa pimittää tulojaan. Nykyisissä eri sosiaaliturvan muodoissa taas on usein vahva kannustin pimeän työn tekoon, koska laillinen eli veronalainen työ tuottaa pahimmillaan jopa nettomenetyksiä tulorajojen, takaisinperimisten ja leikkureiden takia. Pimeän työn argumentti on siis itse pimeä ja rysähtää kivikkoon kun ei ole valot päällä. 

Vierailija
14/14 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulomallissa ei ole edes oikein mitään järkeä alkaa pimittää tulojaan. Nykyisissä eri sosiaaliturvan muodoissa taas on usein vahva kannustin pimeän työn tekoon, koska laillinen eli veronalainen työ tuottaa pahimmillaan jopa nettomenetyksiä tulorajojen, takaisinperimisten ja leikkureiden takia. Pimeän työn argumentti on siis itse pimeä ja rysähtää kivikkoon kun ei ole valot päällä. 

Työnteko pienentää perustuloa verojen kautta, paitsi pimeä työ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi