Vaimo usein vähättelee kun olen kipeä tai juonut paljon viinaa ja heikottaa. Tuskin tilaisi mulle ambulanssiakaan tai-
Lähtisi viemään ensiapuun. Taas tässä taannoin olin influenssassa kaksi viikkoa niin ei edes sänkyyn tuonut lasia vettä ja olin niin horkassa etten saanut sanaakaan sanottua. Hikoilin vain peiton alla ja tärisin yksin.
Ruokaa tai juomaa ei tuotu koko päivänä, vaan kävi harrastuksissa ja tokaisi illalla että "vieläkö sä täällä perse homeessa vain makailet" "etkä ole edes ottanut astioita koneesta".
Aika kylmää kyytiä tässä saa. Minä aina huolehdin sairaista perheenjäsenistä edes niin että kysyn saisiko olla jotain.
Todella kova rautarouva meillä. Mitenhän kävisi jos joskus vaan kuolisin suihkuun tai saunaan. Ei varmasti haikailtaisi pariin päivään "iskuliinia".
T: Iskuliini 48
Kommentit (21)
Meillä miehen kanssa sama homma. Sairaana ollessa pitäisi suorittaa samalla tavalla kuin ennenkin, ei mitään sympatiaa.
Sanoisin että kohtele vaimoa samalla tavalla kun hän on sairaana, saa maistaa omaa lääkettään.
Munkin mies sairastaa miesflunssaa. Itse kun olen kuumeessa, teen myös kotitöitä. Turhaa sitä makailemaan, tuntuu vaan entistä sairaammalta jos jää sänkyyn pyörimään.
Jännä ettei täältäkään saa mitään sympatiaa. Minä kuitenkin aina autan jos perheessä on jollain influenssa.
Miksi vihaatte niin paljon miehiä?
ja tällä kertaa jätin ottamatta viinaa kun iski tauti, mutta ei se todellakaan parantunut yhtään nopeampaa, eli olisi pitänyt juoda ne kännit vaikka flunssaa olikin. Ei se näyttäisi vaikuttavan mitenkään muuten kuin että on kurjempaa :(
T: Ap
Ai sulla on taas miesflunssa. Ilmanko otit eilen yhteyksiä ja oli niin hauskaa... eikö nyt krapulapanettais?
Jos on oikea flunssa niin Ootko jättänyt jotain tekemättä? Se käsien desinfiointi! Vaikka sillä paloviinalla! Ei muuten tullu tauti, yhdestä syystä huolimatta...
Vaimosi ei taida olla empaattinen ihminen.
Kamalaa elää tuollaisen kanssa. Luultavasti lapsetkin kärsii ja jää vaille lohdutusta.
Iskuliini, mä en kestä sä oot nyt niin marttyyri. Seuraavaksi kun äiskäliini on kipeenä niin et sitte passaa, sanot vaan sitä saa mitä tilaa😊
Viinaa kannattaa juoda sen verran vähän ettei tuollaista oloa tule.
Sen sijaan toisen ollessa kipeänä ei luulisi olevan kovin suuri vaiva laittaa toiselle lämmintä juotavaa ja jotain ruokaa, vaikka edes tuoda jotain valmiskeittoja kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kanssa sama homma. Sairaana ollessa pitäisi suorittaa samalla tavalla kuin ennenkin, ei mitään sympatiaa.
Sanoisin että kohtele vaimoa samalla tavalla kun hän on sairaana, saa maistaa omaa lääkettään.
Nuorempana kun olin anoppilassa niin appiukko usein kolisteli kesämökin seinän takana ja ikkunasta vihjaili että olen nukkunut kesälomallani vähän liikaa.
Sanoi jotain että työt aloitetaan aikaisin aamulla ja ei kunnialliset ihmiset makoile puoleenpäivään. Olin kuitenkin kesälomallani 2-viikkoa, niin ajattelin että voin nukkua pitkään.
Vaimon puolen suku on sellaista tekevää ja tekemisellä rehentelevää. Oma suku on myös tekevää, mutta jos on aikaa niin päiväunet otetaan ja levätään kipeänä.
Appiukko oli siitä tunnettu että se aina kipeänäkin meni hiihtämään tai tekemään polttopuita ja rehenteli tällä siten että hikoilemalla se lähtee tyyliin.
Voi olla ihan sukurasite tuo vaimon rautarouvaisuus. Kun mun perheessä on opetettu että sairas tarvitsee huolenpitoa ja empatiaa. Vaimon reaktio on että ei sääli on sairautta.
Ei tullut koskaan otettua puheeksi että mitä puoluetta appiukko äänesti. Mitähän veikkaatte?
Itse kuvittelisin että keskusta?
Vierailija kirjoitti:
Iskuliini, mä en kestä sä oot nyt niin marttyyri. Seuraavaksi kun äiskäliini on kipeenä niin et sitte passaa, sanot vaan sitä saa mitä tilaa😊
Pientä huumoria vaan seassa. Kyllä mä autan vaimoa. Ihmettelen vaan näitä meidän erilaisia tapoja suhtautua sairaaseen tai krapulaiseen perheenjäseneen.
Kun se päivä sängyssä ja kroppa kipeänä ilman vesilasia oli ihan kamalaa. En kenellekään haluaisi samaa kohtaloa. Tuntui että kuolen sinne petiin :(
Olit siis "taas influenssassa"?
Kuinka usein oikein sairastelet?
Pakkohan sen toisen puolison on pitää huusholli pystyssä ja elää omaa elämäänsä vaikka toinen onkin kipeä.
Kuulostaa siltä että "sairastelet" aika usein ja on turhautunut.
Hyvä vaimo imisi miesflunssan pois...
Ottaisi itseäkin pattiin jos kumppani makais joka viikko darraansa ja odottaisi että päivystän sängyn vierellä palvelu-alttiina vaikka ois mitä tehtävää.
Jos on oikeasti sairas niin toki eri asia, mutta alkaa tuommonen pidemmän päälle kyllästyttää.
Ootko mun exä? Siinä sitä olikin sairas ukkeli. Joka ikinen päivä niin kipiänä ettei varmasti mitään kotihommia voinut tehdä. Harrastaa kyllä senkin edestä pystyi, vaan vaadipa tekemään pienikin kotihomma, niin kavereilleen soitteli ja valitti kun vaaditaan kaikkea, vaikka kovasti kipeänä ollaan. Vuodessa ei yhtään niin tervettä päivää ollut, että olisi voinut tehdä kotihommia.
Eihän yksin asuvatkaan janoon kuole krapulassa/flunssassa, vaan kävelee itse hanalle hakemaan vettä.
Ei aikuinen mies voi olla niin kipeä etteikö vesilasia kykene hakemaan itse. En ole koskaan tuollaiseen törmännyt.
Aika heikko mies saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän yksin asuvatkaan janoon kuole krapulassa/flunssassa, vaan kävelee itse hanalle hakemaan vettä.
Et ilmeisesti ole ollut ikinä niin kipeä että et pääse sängystä ylös, kun jokaista lihasta särkee ja pää meinaa haljeta kivusta eikä tasapaino säily.
Siinä minä sitten makaisin lattialla pää halki vesilasi rikkoutuneena maassa suu ja silmä aavemaisesti auki.
Siinä viimeistään vaimolla tulisi itku ja katumus että miksi ei tuonut sitä lasia vettä luokseni :(
T: iskuliini 48
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies sairastaa miesflunssaa. Itse kun olen kuumeessa, teen myös kotitöitä. Turhaa sitä makailemaan, tuntuu vaan entistä sairaammalta jos jää sänkyyn pyörimään.
Mitä puoluetta äänestät?
Tämä tieto auttaisi ymmärtämään tätä ilmiötä paljon.
Sinussa on sellaista appiukon energiaa.
T: Iskuliini 48
Vierailija kirjoitti:
Olit siis "taas influenssassa"?
Kuinka usein oikein sairastelet?
Pakkohan sen toisen puolison on pitää huusholli pystyssä ja elää omaa elämäänsä vaikka toinen onkin kipeä.
Kuulostaa siltä että "sairastelet" aika usein ja on turhautunut.
4x vuodessa iskee yleensä taudit. Harvemmin näin kovaa tautia tulee vastaan joka vuosi.
Tuleekos sitä useinkin juotua niin paljon viinaa, että heikottaa? Ja silloin influenssan kourissakin?