Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalla menee paremmin? Pienillä tuilla elävä velaton työtön vs työelämässä oleva, joka joutuu maksamaan asuntolainaa vuosikymmeniä ja on siis pakotettu tekemään töitä

Vierailija
07.02.2019 |

Kertokaas mielipiteenne.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on osittain valinta kysymys. Vähän kuin perheen tai lasten hankkiminen. Elämä on valintoja.

Vierailija
2/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikalla on päivittäin kiusaamista, niin ei mene hyvin.

Jos työpaikka on turvallinen paikka, jossa saa tehdä rauhassa työnsä, niin silloin menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä oleva, sillä hän voi mielenterveydeltään paremmin kun tekee jotain hyödyllistä eikä loju kotona.

Vierailija
4/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kokisin että mulla menis paremmin jos noista olisin se työssäkäyvä velallinen. En mä nyt niin paljon lainaa ottaisi, että palkasta ei jää yhtään rahaa elämiseen, joten kyllä mulla olisi työssäkäyvänä enemmän vaihtoehtoja elämässä kuin työttömänä. Osaan mä näin opiskelijana ihan hyvin elää pienillä tuloilla, mutta aika masentava ajatus että koko elämä olisin vain tätä. 

Vierailija
5/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että eläkeiässä tällä ”työhön pakotetulla” menee paremmin

Vierailija
6/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvällä menee paremmin. Joutuu se työtönkin jossain asumaan ja joskus voi vuokrat olla enemmän kuin mitä maksaisi lainaa pankille omasta talosta.

Vierailija
7/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian suuri asuntolaina, työttömällä.

Vierailija
8/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä oleva, sillä hän voi mielenterveydeltään paremmin kun tekee jotain hyödyllistä eikä loju kotona.

Kaikki työ ei ole hyödyllistä ja kaikki työttämät eivät vain loju kotona. On myös paljon töitä joita voi tehdä lojumalla kotona.

Vierailija
9/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole pakotettu ostamaan omaa asuntoa tai käymään töissä! Joten sillä menee paremmin joka voi valita käykö töissä vai ei, työtön ei yleensä voi.

Vierailija
10/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä työttömällä velaton asunto ja muhkea osinkosalkku? Siinä tapauksessa työttömällä menee hyvin. Jos työtön sen sijaan asuu vuokralla ilman osinkosalkkua, niin eipä ole kehumista.

Vierailija
11/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon voi katsos aina laittaa vuokralle. Olla vaikka vuoden ulkomailla, josta vuokraa vastaavasti itselleen asunnon. Ja kotimaassakin voi tehdä peliliikkeitä, kunhan asunto on pk-seudulta (tai joku kasvukeskus).

Asunnon voi aina myydä, ja joka kerta sen lisäksi, mitä lyhennyksiä on kertynyt, on tullut voittoa ainakin 20 k. Mulla on neljäs omistuskämppä, välillä asuin vuokralla.

Jos jaksaa opiskella, ja on reipas, voi päästä töihin, jotka ei juuri stressaa ja palkka on mukava bonus matkusteluun.

Vierailija
12/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkö on ne vaihtoehdot elämässä? Kysymyksenasettelu on mielestäni absurdi. Suurin osa pakertaa työssään, lyhentää asuntolainaa, joka ei kestä vuosikymmeniä. Mieluiten itse olen osana koneistoa, en sen ulkopuolella.

Vierailija
13/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ ei ole hyödyllistä ja kaikki työttämät eivät vain loju kotona. On myös paljon töitä joita voi tehdä lojumalla kotona.

Olet oikeassa. Vain 95% lojuu kotona.

Vierailija
14/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokrakasarmissa asuva keski-ikäinen pitkäaikaistyötön, joka hakee ruokansa punaisten lappujen alennuksista ja muuhun ei sitten olekaan varaa.

vs

Arvostetussa työssä käyvä, hyvää palkkaa nauttiva ihminen, joka asuu muutaman vuoden lainoja maksettuaan omassa asunnossa, jonka voi halutessaan myydä voitolla pois.

Kumpikohan on paremmassa asemassa? Vaikea kysymys.

Vierailija
15/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton köyhä tietenkin. 

Siinä niiden velkojen kanssa olet ihmeissään, kun pätkähdät työttömäksi,köyhäksi ja asuntolainat jne velat painaa niskan päällä.

Vierailija
16/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämäkö on ne vaihtoehdot elämässä? Kysymyksenasettelu on mielestäni absurdi. Suurin osa pakertaa työssään, lyhentää asuntolainaa, joka ei kestä vuosikymmeniä. Mieluiten itse olen osana koneistoa, en sen ulkopuolella.

Ei vaan nämä ovat vaihtoehdot tässä avauksessa. "Älä ota sitä vakavasti".

Vierailija
17/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että eläkeiässä tällä ”työhön pakotetulla” menee paremmin

Jos ei ole kuollut ennen sitä, ja jos työ ei ole vienyt terveyttä niin, että jaksaa eläkkeellä tehdäkin jotain. Nykyajan työelämä on kuitenkin niin rankkaa ja vaativaa, että harva sitä kestää vanhaksi asti sekoamatta tai sairastumatta.

Vierailija
18/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön, mutta velaton ja mulla on velaton omistusasunto.

Vierailija
19/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni on työtön ja asuntolainallinen? - Kuinka moni edes huomaa ottaa työttömyysvaihtoehdon huomioon silloin kun hakee lainaa?

Vierailija
20/29 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen velaton työtön ja opiskelen työmarkkinatuella. Omistuksessa kaksi taloa josta itse asun huonommassa, parempi on vuokrattuna. Olen tyytyväinen elämääni. Aamuisin on mukava herätä ja lähteä kouluun ja rahatkin riittävät hyvin normaaliin arkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä