Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako ihastuksesta kertoa puolisolle

Vierailija
07.02.2019 |

Palstalla on ollut paljon pettämiskeskusteluja, jotka ovat saaneet minut miettimään asiaa hiukan toisin päin. Jokaisessa keskustelussa sanotaan, että puolison kanssa pitäisi ensin keskustella eikä mennä pettämään selän takana. Totta varmasti, mutta missä tilanteessa tämä oikeasti kannattaa? Jos olet hetkellisesti tuntenut ihastusta ja ohimenevää halua lähteä tämän matkaan? Vasta jos aiot jättää puolisosi? Entä tilanteessa, jossa et tiedä kumman haluaisit, mutta et ole ketään pettänytkään? Mitä kertomisella voi saavuttaa vai voiko se vain ainoastaan vahingoittaa vastapuolta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kertoa. Tulee lisää ongelmia. Kertominen tulee vaikuttamaan puolisoosi ja pahimmassa tapauksessa ihastumisasia tulee suhteeseen väliin. Turhaa kärsimystä niin kauan kun ihastus olisi painettavissa taka-alalle ja unohdettavissa pikkuhiljaa, eikä mitään sen enempää tapahtuisi.

Siksi juuri haluaisinkin kertoa, kun en tiedä miten pitkään enää pystyn painamaan tunteen taka-alalle. Olen yrittänyt unohtamista jo yli vuoden ja luulin siinä osittain onnistuneeni, mutta olosuhteiden vuoksi jouduimme jälleen lähempiin tekemisiin. Tunne palautui saman tien, kenties jopa vahvempana kuin aiemmin.

Luulen että se salailu voimistaa tunnettasi. Kun yrität päästä tunteesta eroon, se ei tottelekaan vaan päinvastoin tuntuu mahdottomalta päästä eroon.

Älä panikoi, ajattele että nyt tuntuu tältää, mutta so what. Tunne on täysin luonnollinen, mutta ei siitä sen enempää. Et aio rikkoa avioliittoasi tunteen vuoksi, joten nyt vain kärvistelet mutta ole itsellesi armollinen. Katsotaan vuoden tai kahden päästä, veikkaanpa että tunneaalto hailakoitui.

Vierailija
22/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu mitä haluat elämässä. Jos haluat testauttaa parisuhteesi toden teolla, kerro. Tai petä ensin ja kerro sitten. 

Itse sain rehellisyyspuuskan kun oli ryppyjä rakkaudessa ja kerroin kaikki aiemmat ihastumiseni ja niihin liittyvät jutut. Siitä seurasi kaikenlaista. Ainakin pääsimme toden teolla availemaan parisuhteen umpisolmuja, kun puoliso äkkäsi, että jotain taitaa olla pahasti pielessä. Luultavasti myös seuraa ero, koska ei tämä taida tästä enää korjautuakaan. Ero olisi ehkä seurannut joka tapauksessa, joten kertominen saattoi olla vain turhaa kuormitusta puolisolle. Toisaalta se antaa hänelle ehkä paremmin syyn ymmärtää ja hyväksyä eroon johtanut kehityskulku. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että mieheni on ihastunut työkaveriinsa.ei hän pianoa siitä puhu mutta kyllä kupeenkin mennään töihin ja ollaan niin iloisia siellä ja nainen naureskelee takana kun soitan jota on asiaa.kotona taas on mies niin omissa oloissaan,seksi ei enää maistu niin kuin ennen kanssani..voisipa hän kertoa ennen kuin mitään tapahtuu.ihastumisen y ärrän pettämistä en.

Vierailija
24/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu, että kerrotaan heti kun puhutaan ihastumisesta eikä vain "ihailusta". Sanotaanko nyt näin karkeasti että tällä eliminoidaan ihastumiselta mahdollisuus kasvaa ja muistutetaan molempia siitä, että parisuhde kaipaa nyt vähän enemmän huomiota.

Olen samaa mieltä siitä, ettei pitkä parisuhde selviä ilman muutamia ihastumisia siellä täällä, mutta mielestäni (meidän) parisuhteen kannalta on parempi, että molemmat tiedostavat missä mennään, eivät loukkaannu, vaan tekevät hieman töitä suhteen eteen.

Meille tämä on toiminut eikä ole kyllä koskaan tarvinnut epäillä onko jotain meneillään mistä en tiedä.

Tosin ihmiset ja parisuhteet ovat erilaisia, monellekin hyvälle parisuhteelle tällainen tapa olisi varmasti tuhoisa joten kukin tyylillään...

Vierailija
25/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkain tapa minkä olen keksinyt: fantasioi ihastuksesi kohteesta ihan kunnolla itseäsi hipelöiden ja kun olet päässyt loppuun jatka fantasiaa. Nyt se tyyppi makaa siinä sun vierellä sängyllä ja jotain pitäisi jutella. Seuraavaksi puoliso saa tietää ja lapset. Lapset itkevät kun ero tulee. Puolisoasi sattuu jumalattomasti. Toista kunnes helpottaa.

Vierailija
26/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut että mieheni on ihastunut työkaveriinsa.ei hän pianoa siitä puhu mutta kyllä kupeenkin mennään töihin ja ollaan niin iloisia siellä ja nainen naureskelee takana kun soitan jota on asiaa.kotona taas on mies niin omissa oloissaan,seksi ei enää maistu niin kuin ennen kanssani..voisipa hän kertoa ennen kuin mitään tapahtuu.ihastumisen y ärrän pettämistä en.

Oletko kysynyt mieheltä suoraan? Itse olen puhunut miehelle ongelmista, joita suhteessa näen olevan, mutta en usko meidän pääsevän eteenpäin ellen tunnusta ihastusta. Se vain olisi paljon helpompaa jos hän aavistaisi eikä tarvitsisi vetää mattoa toisen jalkojen alta.

Ap

Vierailija
27/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei kannata kertoa tai myöntää ihastumisiaan tai pettämisiään.

Vierailija
28/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästä ihastumisesta ei kannata kertoa, jos ei aio tehdä mitään. Se on vain puolisoa loukkaavaa ja sama kuin varottaisi että "olen ihastunut toiseen, tykkään jostain enemmän kuin sinusta ja aion ehkä kohta jättää sinut" Eli vain jos aikoo oikeasti jättää puolison, tai on mennyt vahingossa pettämään, niin kannattaa kertoa. Kaikesta muusta seuraa vain turhaa puolison loukkaantumista, mustasukkaisuutta yms. Pahimmassa tapauksessa puolisosi alkaa kyttäilemään ja seurailemaan sinua ja ihastusta, ja jo siitä jos olette vaikka ihastuksen kanssa samassa palaverissa syntyy kuittailua ja pahimmassa tapauksessa perheriita. Eli sinun ja puolisosi välit voi mennä siitä lopullisesti pilalle.

Vierailija
29/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästä ihastumisesta ei kannata kertoa, jos ei aio tehdä mitään. Se on vain puolisoa loukkaavaa ja sama kuin varottaisi että "olen ihastunut toiseen, tykkään jostain enemmän kuin sinusta ja aion ehkä kohta jättää sinut" Eli vain jos aikoo oikeasti jättää puolison, tai on mennyt vahingossa pettämään, niin kannattaa kertoa. Kaikesta muusta seuraa vain turhaa puolison loukkaantumista, mustasukkaisuutta yms. Pahimmassa tapauksessa puolisosi alkaa kyttäilemään ja seurailemaan sinua ja ihastusta, ja jo siitä jos olette vaikka ihastuksen kanssa samassa palaverissa syntyy kuittailua ja pahimmassa tapauksessa perheriita. Eli sinun ja puolisosi välit voi mennä siitä lopullisesti pilalle.

Mutta jos en vielä tiedä aionko jättää puolisoni ja haluaisin antaa hänelle tilaisuuden jo ennen kuin olen pettänyt eikä tilanne ainakaan ole enää korjattavissa? Tai toisaalta saada itseltäni pois sen jännityksen salaisuuden pitämisestä, aiemmin tuolla joku jo sanoi että ehkä se vain kasvattaa ihastusta.

Vierailija
30/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ehkä yrittäisin ottaa kumppanini kanssa puheeksi sen, mitä mielessäni tunnen kaipaavansa ihastukselta. Ehkä sanoisin, että suhteemme tuntuu laimenneen ja haluaisin vähän lisää sähköä, ja yrittäisin herättää keskustelua siitä, miten suhdetta parantaa. Vasta kriisissä ottaisin ihastuksen puheeksi, jos sittenkään.

Vierailija
31/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos en vielä tiedä aionko jättää puolisoni ja haluaisin antaa hänelle tilaisuuden jo ennen kuin olen pettänyt eikä tilanne ainakaan ole enää korjattavissa? Tai toisaalta saada itseltäni pois sen jännityksen salaisuuden pitämisestä, aiemmin tuolla joku jo sanoi että ehkä se vain kasvattaa ihastusta.

Se voi olla että sun puoliso jättää sinut jos kerrot että olet ihastunut toiseen etkä tiedä jättäisitkö puolisosi vai et. Ainakin mojovat riidat teillä tiedossa. Onnea matkaan! Ehkä sitten ei tarvitse enää miettiä mitä tekee, kun ei ole enää sitä puolisoakaan.

Vierailija
32/32 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla että sun puoliso jättää sinut jos kerrot että olet ihastunut toiseen etkä tiedä jättäisitkö puolisosi vai et. Ainakin mojovat riidat teillä tiedossa. Onnea matkaan! Ehkä sitten ei tarvitse enää miettiä mitä tekee, kun ei ole enää sitä puolisoakaan.

No en tietenkään esittäisi asiaa noin, vaan kertoisin että en tiedä miten pääsen asiasta yli ja haluaisin siihen apua. Tai ehkä sitten salaa toivonkin hänen jättävän minut jotta en itse joudu tekemään päätöstä.