Mitä mieltä olette taloyhtiöiden pihatalkoista?????????????????
Kommentit (35)
Tänä vuonna olen erityisesti nauttinut kun tuli niin siistiä. Ollaan muutenkin naapureiden kanssa tekemisissä paljon. Ulkoillaan monen perheen voimin useasti viikossa
Mutta en saisi suurinpiirtein nukuttua, jos en tekisi omaa osuuttani yhteisestä velvolisuudesta.
Toivottavasti et katso pitkään kieroon. Teimme kylläkin osuutemme ennen varsinaista talkoopäivää omatoimitalkoina. Ikävä kyllä tuota ei kai kukaan nähnyt/noteerannut.
Talkoot ja pihapippalot ovat kaksipiippuinen juttu. Tuoreena asukkaana on tietysti kiva tutustua uusiin naapureihinsa. Rupeaa vaan ne samat naamat jossakin vaiheessa jurppimaan. Ja niissä pippaloissa on aina se sama heppu, joka juo itsensä tajuttomaksi ja toinen eronnut, jonka petiin samanmoinen hyppää (seuraavaan puoleen vuoteen eivät uskalla toisiaan edes silmiin katsoa). Ja aina löytyy ne samat klikin, jotka savustavat niitä liian eksentrisiä ulos koko porukasta ja jauhavat selän takana samat pihan kuviot tutuksi uusillekin tulijoille.
Mun puolesta ne makkarat ja limut vaan lapsille. Aikuiset olkoot kuivin suin ilman olusiaan. Ne rahat voitaisiin pistää vaikka yhteisen alueen kukkaistutuksiin.
Harmi sillä mieluusti sellaisiin osallistuisin. Mutta pidän omia talkoita aina kun näyttää siltä että piha kaipaa siistimistä :) Talvellakin tehtiin lumitöitä vaikka ne on talkkarin hommia. Meistä se on kivaa! :)
Meidän pihapiirissä oli talkoot pari viikkoa sitten mutta ei meille ilmoitettu/sanottu mitään :( Enpä sitten viitsinyt mennä. Tais olla joku semmonen sisäpiirin juttu.
Joten ei sitten päästy osallistumaan. Ja kyllä meillä tiedotettiin hyvin lapuilla ilmoitustaulussa...
Hyvä juttuhan se on. Pariviikkoa aikaisemmin taloyhtiö haravoi pihan ja asukkaat sitten siivoilevat loput...
Minä en ainakaan kehtaisi olla osallistumatta, pienelläkin panoksella yhteisen taloyhtiön ja OMAN kotipiirini kunnon ylläpitämiseen ja viihtyvyyteen.
Se on sitten eri asia haluanko tutustua naapureihin tai syödä yhtä makkaraa
(Venäjälläei yksityiset osallistu mihinkään.. ' joku' isoveli tekee ne kuitenkin, ja sen on näköistä)
ja tarkistakaa sitten mikä käytäntö taloyhtiössä on; vuorotellaanko talonmiestöitä, onko huoltomiestä, -fimaa. Miten tärkeitä talkoot ovat jne.
tosin tämä pihakin on kuin " nuoltu" eikä tarvitse minusta niin perusteellista siivoamista. Edellisen yhtiön pihalla oli törkyistä.
Mielestäni ne vanhemmat joiden lapset leikkivät pihalla eli (isommat lapset jotka leikkivät pihalla ilman vanhempia) saisivat mennä siivoamaan. Yleensä nämä lapset sotkevat: karkkipapruja ympäriinsä, rappuja töhritty, istutuksille tallotaan jne. Ja opettaisivat lapsensa korjaamaan jälkensä MUTTA yleensä näiden vanhemmat eivät ole koskaan talkoissa.
järjestetään aina arki-iltana klo 17, minä olen kotona 18.00 + ruuanlaitot ja lasten hoidot. Kysyin yhtiökokouksessa että miksi ei järjestetä viikonloppuna niin olisi aikaakin? Vastaus: kun niin monen pitää päästä mökille...
kun siltä kannettiin äiti pois, kun ei enää jaloillaan pysynyt!
En tykkää.
Yhdessä kokoonnutaan sitten syömään huvimajaan ruokaa ja illalla talkoiden päätteeksi ryypiskellään ja lauletaan...hilpeää...
Meillä taloyhtiössä omat pihat kaikilla ja asuntoja vain 11. Kerrostalossa talkoot voisivat olla vähän eri asia kuin rivarissa. Olemme osallistuneet lähes joka kerta.
Kaikki osalllistuivat voimiensa mukaan. Talkoilla rakennettiin yhteinen maakellari, grillikatos ja paljon muuta yhteisten alueiden viihtyvyyttä lisäävää juttua. Asuntoja yhtiössä oli 7.
Myöhemmin asuin 4 perheen rivarissa. Talkoista ei koskaan sovittu etukäteen, vaan yksi pariskunta päätti järjestää talkoot juuri sillä hetkellä kun heille sopi, sitten soittelivat ovikelloja ja käskivät talkoisiin. Useasti me olimme juhlavaatteet päällä lähdössä synttäreille tms. joten saimme osaksemme halveksivat katseet. Oman osuutemme teimme taatusti pihan töistä, talvella lumityöt jäivät lähinnä meidän harteillemme, kun ei muita kiinnostanut.
Asumme vuokra rivari yhtiössä ja joka syksy ja kevät pidämme talkoot. Kiva jutella naapureiden kanssa ja muutenkin tutustua uusiin asukkaisiin. Meillä tosin siivoillaan ja kunnostetaan pihoja muulloinkin kuin vain talkoissa. Lapsetkin jo odottavat innolla, että pääsevät taas tekemään " töitä" ja grillaamaan makkraa, mutta luulen että päälimmäisenä heillä on mielessä se, että kaikki vanhemmat ovat pihalla ja tehdään yhdessä...
vaan seisoskella. Nytkin pitäisi puskia leikata vaan omat pitää olla leikkurit. Yksi eläkelläis pappa onneksi leikkasi koko meidän puolen pensaat ja olen ne risut siitä omilta osin raivannut pois. Kymmenestä asunnosta vain kolme on ko. hommassa ollut mukana. Se pisti sapettamaan kun hallituksen jäsenet ilmotti että kotiäidit voisi ennen talkoita leikata noi puskat kun ei niillä ole muutakaan tekemistä kun pihalla ovat kaiket päivät. Ai ei tekemistä kun on lauma lapsia vahdittavana ja meitä kotiäitejä tasan vain minä. Yhteensä meidän taloyhtiössä yli 40 asuntia mutta talkoisiin osallistuu aina samat muutamat perheet jotka joutuu sitten toistenkin sotkut siivoamaan. Meidän yhtiössä myös tapana että talkoo päivään mennessä pitää olla asukkaiden toimseta tehty tietyt jutut kuten nyt noi puskien leikkuut joihin ei tunnu osallistuvan kukaan. Juomiski on sitten kaljaa ja siideriä ja sekin ottaa päähän kun itse rehkii niska limassa ja muut vaan juo. Itse kun en juo muuta kuin limua jota ei koskaan ole tarjolla.