Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi saanut kuulema suuttua äidilleni... Olisitteko te vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
07.02.2019 |

Olin kahden päivän ulkomaanmatkalla ja äitini hoiti lapsiani (juu, olen yh) meillä kotona.

Lähtiessäni oli puhetta, että hän "vähän raivaa" eteistämme, joka kieltämättä on ollut hiukan hallitun kaaoksen vallassa, ei kuitenkaan mikään hirveä kenkämeri eikä liioin takkivuoristo.

______

Ollessani maailamlla, soitin päivittäin kotiin ja äitini jutteli ihan normaalisti eivätkä lapsetkaan erityisemmin korostaneet mitään.

Palasin eilen kotiin hyvin pomppuisan lennon jälkeen ja noissa halvatun lumikinoksissa matkalaukkuja vetäneenä kuullakseni kauheat haukut siitä, kuinka siivoton olen ja kuinka minulla on alushousuja, joista en kuulema tiennytkään!!!!!!!!!!!!

ALUSHOUSUJA!

Se ----- on kolunnut mun ja lasten sukat ja alusvaatteet, laittanut ne ihmeellisesti kasseihin, joten eteinen on sekavampi kuin aiemmin!!!!!!!!!

En olisi saanut -per-ke-le- pyykkiäkään pestä, vaikka hän tietää, että pesen matkalaukkuni sisällön AINA, kun kotiovesta sisään astun!!!

Lopetin puhumisen siihen.

Kuuntelin vain.

Aamulla en puhunut sanaakaan, kun jäimme kaksi koululaisten lähdettyä.

HYVÄ, KUN LÄHTI sinne omaan pikkueläkeläismaailmaansa olemaan hieno ja kaikki kaapit jämptisti ojennuksessa.

Haukkukoon jatkossa kaikkia ystäviään oikein olan takaa, jos sellaisia tuollaisella vielä jäljellä on.

Epäilen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko vaan haukkuina, ehkä äitisi ajatteli tekevänsä palveluksen myös siivoamalla sun (ilmeisen siivottomat) vaatekaapit? Mun äiti voisi tehdä ihan samoin, näkisin siinä kuitenkin sen halun auttaa taustalla. Riippuu tietysti tosi paljon äänensävystä. 

Vierailija
2/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...oliko sun ja lasten alusvaatteet eteisessä? Vai siirsikö äitisi ne sinne?

Joka tapauksessa oli ikävää haukkua sinua siivottomaksi. Ota vähän etäisyyttä jos siltä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa äidilläsi vain paloi pinna sinun siivottomuuteesi.

Vierailija
4/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli alushousut pitkin poikin eteistä? Sietääkin sanoa....:D. Olet sotkuinen homssu, itse kutsut elämäntyyliäsi boheemiksi.

Vierailija
5/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteeni eivät tietystikään ole -kuten eivät lastenikaan- eteisessä.

Oli puhe, että hän vähän ruokkoaa eteistä, ei lasteni ja minun vaatekaappeja tai -lipastoa.

______

Oli sitten heittänyt viherkasvejanikin pois, sellaisia, joiden tiedän hiukan nuutuvan tähän aikaan vuodesta, mutta kukoistavan hyvin, kun alan antaa niille lannoitetta. : /

Kaiken huippu on, että olohuoneen nurkassa seisoo kaksi jätesäkillistä vaatteita, jotka hänen mielestään kuuluvat kirpputorille!!!!!!!!!

Vilkaisin eilen hiukan toiseen pussiin ja meinasin kerta kaikkiaan räjähtää.

______

V-n kiva kotiinpaluu!!!!

Ja tiedoksi: minä en ole siivoton ihminen. Joku kaappi nyt on aina sekaisin, mutta imuroin ja pesen lattiat, kylppärin, pyyhin tasot ym. kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
6/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi oli väsynyt lastenhoitoon, kaksi päivää on kova urakka vanhukselle. Sitten on yrittänyt järkeistää omasta mielestään hyvin sun vaatteita. Kaikilla on omat tapansa. Tarkoitus on varmasti olla avuksi.

Vierailija
7/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen äitini sen verran hyvin että en olisi pyytänyt häntä tänne vaan lapset olisi menneet hänen luokseen.

Vierailija
8/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat 12- ja 14-vuotiaat, joten heitä ei nyt ihan kauheasti tarvinnut hoitaa.

En voinut laittaa heitä äitini luokse, koska äiti asuu 200 km:n päässä ja lapset ovat tietenkin koulussa.

_____

Oi, Pyhä Jumala(uta), miten saan tämän asunnon järjestykseen!!!?

Koko ajan löydän jotain kummallista joka nurkasta!

"Kiva" tämäkin, että matkan jälkeinen vapaapäivä menee tylliin kaulaliinaansa etsiessä!

Vierailija
9/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itse varmaan pyysit äitiäsi sinne avuksesi. Sitten kun se tuli, ja varmaan vaan yritti auttaa, niin haukut sen. Etkö sen vertaa tunne äitiäsi, että oisit sanonut ennen, siis ennen matkallelähtöä, että ok, raivaa eteinen, mutta älä kiltti koske mihkään meidän vaatekaappeihin tms.

Toiset tyttäret tykkäis hyvää, jos äiti pesis loman aikana ikkunat, toiset tyttäret loukkaantuisivat verisesti. Äiditkään ei ole ajatustenlukijoita, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle (jopa saman perheen sisällä). Sit on hyvä mainita ennakolta, mitä ainakaan ei saa tehdä.

Kun mun äiti oli aikoinaan hoitamassa lapsia, se puuhaili lasten kanssa,  tiskasi ja siivosi ja laittoi ruoat valmiiksi kun me tultiin töistä. Jos anoppi oli hoitamassa lapsia, lapset katto videoita sen päivän, ja anoppi laittoi tasan kolme perunaa kiehumaan (1½ per lapsi). Musta oli mukavampaa tuo tekevämpi lastenhoitaja;-)

Vierailija
10/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äidilläsi oli tylsää lasten koulupäivien ainaan, ja ajatteli "olla hyödyksi". Tajuamatta, että aiheuttaa vaan lisää kaaosta.

Vierailija
11/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse varmaan pyysit äitiäsi sinne avuksesi. Sitten kun se tuli, ja varmaan vaan yritti auttaa, niin haukut sen. Etkö sen vertaa tunne äitiäsi, että oisit sanonut ennen, siis ennen matkallelähtöä, että ok, raivaa eteinen, mutta älä kiltti koske mihkään meidän vaatekaappeihin tms.

Toiset tyttäret tykkäis hyvää, jos äiti pesis loman aikana ikkunat, toiset tyttäret loukkaantuisivat verisesti. Äiditkään ei ole ajatustenlukijoita, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle (jopa saman perheen sisällä). Sit on hyvä mainita ennakolta, mitä ainakaan ei saa tehdä.

Kun mun äiti oli aikoinaan hoitamassa lapsia, se puuhaili lasten kanssa,  tiskasi ja siivosi ja laittoi ruoat valmiiksi kun me tultiin töistä. Jos anoppi oli hoitamassa lapsia, lapset katto videoita sen päivän, ja anoppi laittoi tasan kolme perunaa kiehumaan (1½ per lapsi). Musta oli mukavampaa tuo tekevämpi lastenhoitaja;-)

Pitäisikö mielestäsi ap:n siis luetella äidilleen kaikki ne asiat, mitä ei halua äidin tekevän?

Vierailija
12/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli alushousut pitkin poikin eteistä? Sietääkin sanoa....:D. Olet sotkuinen homssu, itse kutsut elämäntyyliäsi boheemiksi.

Vaikka minulla olisi OMASSA kodissani alushousut olohuoneen kattolampussa ei kyllä kenelläkään olisi asiaa mennä niihin sorkkimaan! Äitisi taitaa olla täysin rajaton ihminen, kaivelee ja tonkii kaappejasi! 

Meillä kerran exmies oli tytön kanssa meillä kotona kun olin iltavuorossa töissä. Kotiin tullessani sanoi että miksi sulla on xxxx-tavara makuuhuoneen lipastonlaatikossa, voi tyttö vielä loukata itsensä. Meni hetken ennenkuin upposi; äijä oli tonkinut laatikoitani ja ties mitä muuta! Sai kyllä suut silmät täyteen! Sama tapahtui tytölle kun oli yökylässä muutama vuosi jälkeenpäin isällään, ja isänsä jäi kiinni tytön kassin tonkimisesta. Kyllä oli palanut päreet tytöllä!

Kyse ei ole siitä että olisi mitään salattavaa tai muuta. Kyse on yksityielämään tunkeutumisesta! Sitä en siedä ainakaan minä, ja ap:n äidin kaltainen rajaton nuuskija olisi lentänyt kaaressa ulos.

Vierailija
13/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa jos äiti on siivonnut, vaikka siitä tulee vähän sellainen ”no ei olis tarvinnut”. Otan sen enemmän auttamisena kun näpäyttämisenä mitä se ei ole. Jos ei ole varma joutaako joku tavara tai vaate pois ei heitä tai pistä roskakassiin kysymättä.

Vierailija
14/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omassa vaatekaapissa kulkee mun mielestäni raja. Äitini on kova touhuamaan, ja jos on auttamassa lastenhoidossa (olen myös yh), niin minun töissäollessani hyvin mielellään esimerkiksi silittää lakanoita, imuroi, laittaa ruokaa, leipoo jne ja olen siitä erittäin tyytyväinen ja kiitollinen. En kuitenkaan tykkäisi yhtään, jos alkaisi järjestellä kaappeja uusiksi - varsinkaan juuri jotain vaatekaappia, josta löytyy lapsilta piilotettuina mm. seksileluja.

Vierailija
15/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö mielestäsi ap:n siis luetella äidilleen kaikki ne asiat, mitä ei halua äidin tekevän?

Kyllä. Selkeästi. Mun tyttäreni sanoo aina, mitä mä voin tehdä (jos jaksan) hänen poissaollessaan  ja mitä en saa tehdä tai mihin en saa koskea. Tämä on sitten niin selvää.  Joskus olen vielä soittanut hänelle, että voinko laittaa kaappiin nämä silitetyt vaatteet tms. Se on hänen kotinsa ja minä olen siellä vieraana.

Vierailija
16/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovat 12- ja 14-vuotiaat, joten heitä ei nyt ihan kauheasti tarvinnut hoitaa.

En voinut laittaa heitä äitini luokse, koska äiti asuu 200 km:n päässä ja lapset ovat tietenkin koulussa.

_____

"Kiva" tämäkin, että matkan jälkeinen vapaapäivä menee tylliin kaulaliinaansa etsiessä!

Et ymmärrä nyt ollenkaan, että vanha ihminen väsyy jo siitä, että on vieraassa paikassa yötä ja vastuussa lapsista. Vaikka ei "hoitaisikaan" heitä. Olen itse mummo ja väsyn suunnattomasti lastenlasten kanssa, vaikka heitä ei tarvitse ns. hoitaa enää. Jo se, että ei voi nukkua omassa vuoteessa, vaan on oltava "päivystyvalmiudessa" lasten vuoksi, rasittaa ikäihmistä.

Olet kohtuuton. Äitisi ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä. Aikuistu. Jollet itse kertonut lähtiesssäsi, mitä saa ja ei saa tehdä, on turha vinkua jälkikäteen.

Vierailija
17/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_____

Et ymmärrä nyt ollenkaan, että vanha ihminen väsyy jo siitä, että on vieraassa paikassa yötä ja vastuussa lapsista. Vaikka ei "hoitaisikaan" heitä. Olen itse mummo ja väsyn suunnattomasti lastenlasten kanssa, vaikka heitä ei tarvitse ns. hoitaa enää. Jo se, että ei voi nukkua omassa vuoteessa, vaan on oltava "päivystyvalmiudessa" lasten vuoksi, rasittaa ikäihmistä.

Olet kohtuuton. Äitisi ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä. Aikuistu. Jollet itse kertonut lähtiesssäsi, mitä saa ja ei saa tehdä, on turha vinkua jälkikäteen.

Älä edes viitsi. Ap oli selvästi pyytänyt mummos katsomaan lasten perään. Ei kaivelemaan kaappeja. Onko sinulle jotenkin epäselvää, että kun olet vieraisilla, ei ole sopivaa kaivella toisten kaappeja? Mikä vanhempaa sukupolvea vaivaa?

Vierailija
18/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_____

Älä edes viitsi. Ap oli selvästi pyytänyt mummos katsomaan lasten perään. Ei kaivelemaan kaappeja. Onko sinulle jotenkin epäselvää, että kun olet vieraisilla, ei ole sopivaa kaivella toisten kaappeja? Mikä vanhempaa sukupolvea vaivaa?

Luepa uudestaan tuo aloitus. Siinä puhutaan eteisen järjestelystä. Silloin ap:n olisi pitänyt sanoa, että vain eteinen, älä koske muualle. Selkeä info, mitä saa tehdä.

Vanhemmasta sukupolvesta tiedän sen verran, että äitini 89v, ei kyllä olisi siivonnut eikä kyllä katsonut lastenlapsiaankaan. Eikä nytkään tee sitä, lapsenlapsenlapsiaankaan ei edes muista.

Vierailija
19/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava muistisairaus. Touhusi vailla mitään järkeä. Voi olla pitemmälläkin kuin alkava.

Vierailija
20/31 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tiedät ap äitisi jaksamisesta ja terveydentilasta? Voisiko syynä olla huonomuistisuus tai dementian alkuoireet, jotka varsinkin väsyneenä tulevat näkyviin? Ole tarkkana ja seuraa äidin vointia. Asuuko hän yksin, onko joku joka katsoo perään siellä kaukana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän