Kauppakeskuksia nousee joka kolkkaan kuin sieniä sateella
Taitaa tulevaisuudessa olla paljon autioita kauppakeskuksia...
Kommentit (8)
pitäähän Prismojen ja vastaavien johonkin käyttää rahansa.
Näissä kauppakeskuksissa tahtoo olla täsmälleen samat liikeketjut identtisellä valikoimalla. Itselle on täydellinen arvoitus, kuka niissä käy, mutta toisaalta meidän perheen harrastuksiin ei kuulu shoppailu. Se on välttämätön paha.
Joo kyllä ihmetyttää kuka niistä oikein ostaa niin paljon, että liikkeet voivat kannattaa? Asun pienehkössä kunnassa, täällä on mm. Kappahl ja Lindex, enkä käy niissä koskaan. Näin esimerkkinä noista ketjuliikkeistä. Meidän perheen miesväki ei osta juuri mitään, pakolliset vaatteet tilaavat mieluiten netistä. Tytär tilaa lähes kaikki vaatteet netistä ja ei hänkään hirveän paljon tilaa, koska ei ole varaa. Itse ostan uutena lähinnä sukat ja alusvaatteet, sukat marketista ja alusvaatteet alusvaateliikkeestä. Loput vaatteet teen itse tai ostan kirpparilta. Sitten ostetaankin vain ruokaa ja pakolliset kodintavarat, kuten pyyhkeet ja lakanat. Tilaan netistä, vihaan kaupoissa kiertelyä. Vältän myös jättisuuria marketteja kuin ruttoa. Mieluiten käyn k-superissa ja lidlissä, koska ovat pienempiä.
Kuka jaksaaa raskaan työpäivän pääätteeksi lähteä talsimaan noita loputtomia käytäviä kartan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näissä kauppakeskuksissa tahtoo olla täsmälleen samat liikeketjut identtisellä valikoimalla. Itselle on täydellinen arvoitus, kuka niissä käy, mutta toisaalta meidän perheen harrastuksiin ei kuulu shoppailu. Se on välttämätön paha.
Näin. Vanhan ajan kauppakeskuksissa oli erilaisia erikoisliikkeitä joita ei ollut missään muualla. Nykyään kauppakeskuksetkin ovat keskenään samaa ketjua ja niihin tulevat liikkeet valitaan jostain hyvin rajatusta ketjuliikkeiden valikoimasta.
Myös nämä ns. food courtit ovat aivan hirvittäviä. Samat sushimestat ja italialaiset joka paikassa. Ilmeisesti ihmiset oikeasti käyvät jopa "hienoilla" illallisilla kauppakeskuksissa, koska ravintolat ovat aiempiin lehtipihvipaikkoihin verrattuna huomattavasti kalliimpia ja sisustutettu illallisravintoloiksi. Eniten olen ihmetellyt Elannon O'Leary's-"irkku"pubeja kauppakeskuksissa. Kuka oikeasti käy kaljalla kauppakeskuksessa?
Kun olet käynyt yhdessä kauppakeskuksessa, olet käynyt kaikissa. Jokaisessa samat Alkot, Cittarit ja S-marketit, samat valikoimat ja samat hinnat. En minä ymmärrä miksi niihin pitäisi mennä ehdoin tahdoin hikoilemaan ja eksymään kuten Hyvinkään Willassa.
Jännä sinänsä kun köyhällä kansalla ei ole varaa ostaa.