Milloin sinun oli vaikea antaa anteeksi?
En ole voinut antaa anteeksi exälleni avioliittoaikaisia syviä loukkauksia. Hän oli patologinen pettäjä, valehtelija ja eli niin minua vastaan eli siirsi minut isänsä paikalle. Hän ei tullut toimeen isänsä kanssa millään tavalla ja he "kilpailivat" kaikessa voittoa toisistaan. Minä jouduin appiukon paikalle avioliitossamme, ja samalla jouduin elämään exäni kanssa kuin aidan eri puolilla. Hän sai kai kiksejä siitä mitä enemmän nöyryytti minua lastensa äitiä! En ole voinut antaa anteeksi, vaikka takanani on siitä parivuosikymmentä.
Kommentit (6)
Kun nykyiset eläkkeet on niin ylisuuria. Sitä en voi niellä.
Missä oikeudenmukaisuus??
Sukulaisnainen ja anoppi ovat loukkkasivat pientä lastani! Aika kuluu mutta nämä haavat eivät arpeunu, eivät koskaan!! En vain voi antaa anteeksi!
Miehen hylkääminen oli vaikeaa. Olin laittanut avioliittoon koko elämäni, kaiken sitoutumiseni. Jouduin antamaan anteeksi satoja kertoja monen vuoden ajan, ennen kuin pääsin lopullisesti irti.
Yleensäkin anteeksianto on vaikeaa, kun toinen rikkoo lupauksensa.
Kerran nyppi niin etten voi sitä ikinä anteeksi antaa. Vihanlietsojat ja känniörisijät juonittelivat selän takana. Valitsivat mukanokkelan nörttinousukkaan puolueen johtoon. Lisäksi kaartin sekopäitä varajohtajiksi. Sieppasi niin että meinasi pumppu pettää. Hävyttömästi työnsivät minut sivuun. Omasta puolueestani. Jonka perustin omin käsin. Jonka kasvatin suuremmaksi ja suuremmaksi. Vaalit kerrallaan. Omin käsin ja jaloin. Kilometrejä tai tunteja laskematta. En minä lepäillyt Brysselin hillotolpilla. En aluksi, myöhemmin enkä koskaan. Minä olen tehnyt kovaa työtä sen puolueen eteen alusta katkeraan loppuun saakka. Kivahan se on katettuun pöytään istahtaa nauttimaan höyryävien patojen antimista. Muiden työn hedelmistä. Mutta varoitanpa nyt, että kyllä niissä padoissa pohjakin on. Se tulee äkkiä vastaan jos ei kukaan jaksa keittää ja tiskata. Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä. Sen tiesi jo vanha kansa. Nousukaspolvi ei taida moniakaan vanhan kansan viisauksia tuntea.
Valheellisten asioiden levittämistä ja muutenkin asioiden kertomusta kaikille. En enää viimeisistä ole antanut enää anteeksi, tosin vaikea on tämän kyseisen ihmisen kanssa ollut antaa anteeksi kun hän ei lähes koskaan edes pyytänyt anteeksi... ei olla tekemisissä enää onneksi.
En anna isäpuolelle anteeksi sitä että se pakotti jättämään koirani pihalle pakkasella koulupäivieni ajaksi (ei ollut mikään ulkokoira eikä ollut mitään suojaa), "koulutti" sitä sisäsiistiksi tunkemalla nenää jätöksiin ja kerran sai lyötyäkin kun en ehtinyt estää.